I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2004-11-27 00:32

Självmord



Självmord



Vers 1

Det är en oförstålig händelse. En man som hade ett liv i missär-
Allt står i tidningen, allt i artikeln här. En man som va väl stridslärd-
En soldat i armen. Han va olycklig med det som han hade ogjort-
Oskyldiga han hade dödat, allt under en dum order. Allt va oklokt-
Han hade skrivigt ett avskedsbrev till sina två ända döttrar-
Döttrarna förstog honom med sorg i hjärtat, men det va en dörr han själv öppnat-
Han hade dränkt sej själv i en köttkvarn, media fick störtlarm-
Ett bissart självmord med avsikt för uppmärksamhet, allt för en rödskam-

Vers 2

Det va en mörknatt och en kvinna stod vid en bro för att avsluta sitt liv-
Hon tyckte att hon hade kämpat för ett lyckligt liv, men dog för lätt efter strid-
En stackars änka, hade förlorat sin familj i ännu en oundviklig bilolycka-
Hon hade förlorat allt hon älskade och det släckte hennes livslyckta-
Att välja döden med en konsekvens av att aldrig komma tillbaka-
Fick se ljusets tunnel och gud kom och hämtade henne, en känsla alla levande vill smaka-
Om hon fick ett bättre liv där uppe bland molnen är en fråga utan något svar-
Vill du veta så får du välja, liv eller död? Väljer du död så är du ingen, inte något kvar-

Ref: Ett självmord är gjort, det som inte kan bli ogjort...
Tar du modet till allt du upplevt att få ett slut?
Det är ingen lösning, även om du varken vet in eller ut.

Vers 3

En präst som har jobbat på en kyrka i 30år. Han är ensam med gud i sina tankar-
Hans hjärta bankar hastigt, tar en sista rundtur på sina arbetsplats. Det är satan han anklagar-
För att hans fru dog i canser. Han orkar inte mer. Drömmer om att vara där hans fru lever-
Klättrar upp i klocktornet för att hoppa ut i tomma intet, hans tro lever. Det är till gud han sitt liv ger-
Han fummlar efter sitt kors som han har på bröstet, kysser det och ber en stilla bön-
Tittar upp mot himmlen och tänker för sej själv, jag kan inte leva här...det är inte lönt-
Gud tar emot honom med öppna armar och välkomnar honom till himmlens rike-
En värld utan like. Frun står och väntar på honom med en tår i ögat. Här kan han leva livet-

Vers 4

Ett par kritallklara droppar med blod faller sakta ner mot en vattenpöl på gatan-
Ett dåd av satan. En pojke slängde sej framför en buss. Skallet av en kvinnas klagan-
En kvinna med sin barnvagn hade sett händelsen, hon gråter för ett liv hon inte känner-
Jag står och stirrar på platsen. Det känns som om tiden står still, jag vet inte vad som händer-
Allt hände så fort, jag han inte reagera. Innan stog pojken med ett leende och såg på mej-
Sen slängde han sej framför, utan att tveka. Jag vill inte påminnas. Hans ansikte som log åt mej-
Det har nu gått en vecka sedan händelsen och jag står på mitt badrum med mina sömntabletter-
Pojkens leende följer mej vart jag än går. Jag tar en mun full, slocknar med en tanke "Nu är döden bättre"-


Ref: Ett självmord är gjort, det som inte kan bli ogjort...
Tar du modet till allt du upplevt att få ett slut?
Det är ingen lösning, även om du varken vet in eller ut.

Ref: Ett självmord är gjort, det som inte kan bli ogjort...
Tar du modet till allt du upplevt att få ett slut?
Det är ingen lösning, även om du varken vet in eller ut.....

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.