Wk - Sorgen inom oss
Hej! Droppar aldrig texter här, men nu är det dags att börja :) Har skrivit texter i några månader. Behöver lite konstruktiv kritik, gärna tips på ändringar etc! Päjs :) Mitt liv, ett krig, en berättelse, en saga/ Ett kliv på en stig, söker bekräftelse av vana/ Jag har det mesta, men det är nånting jag saknar/ lever me de bästa, men vill leva fritt utan lagar/ jag klagar, klandrar andra för mitt liv/ andra vandrar fritt, och ger konstruktiv kritik/ men inte jag, jag är inte som ni/ jag gråter mig till sömns, i ren nostalgi/ tankar och minnen, som håller mig vaken om natten/ bilder av mig själv, som någonting vackert/ men allt är bara drömmar, ingenting är sanning/ försöker glömma, i hopp om att tankar blir till handling/ går på gatan fram, vet inte vart jag ska ta vägen/ svåra val i livet, har valt fel i alla lägen/ tittar upp mot gud, jag har förnekat dig förr/ litar på dig nu, så släpp in mig i din dörr/
"Du har inget att hämta här, som ett homosexuellt par på dagis" -Wk
upp! nån?
Mitt liv, ett krig, en berättelse, en saga/ Ett kliv på en stig, söker bekräftelse av vana/ skön rad, då du fick in mkt rim men endå höll det på en bra nivå utan att krysta. det andra jo fint skriver men inget märkvärdigt
Fucks your life up crew Tjabo!
okej, tack VS, så ska kritik se ut :) Känns som om jag domnade av lite mot slutet av texten, mest nöjd med första halvan av texten :) mer?
okej tack :D har en del flerstaviga rader, iaf de 6 första baren :) mer?
tack aforism, extra kul att höra det av nån som du :) brukar digga dina texter :) tack snorungen tack hirunivi mer?!
nån?
tack hultman :) nån mer?
Lyricist
2004-11-29 01:03
men allt är bara drömmar, ingenting är sanning/ försöker glömma, i hopp om att tankar blir till handling/ Tyckte om dem... Prova skriva lite längre nästa gång förresten, du har potentialen
tyckte om denna, den höll både rim och textmässigt och jag tycker inte att andra halvan var sämre än den första, även fast den var enklare. jag tyckte detta var bra!
Science Genius Girl
Fegon Tack mannen, det värmer :) japp det ska jag försöka göra :) Janeway Tack! okej, va kul att du tycker så :) det är sånt som får en att vilja skriva, å skriva, å skriva :)
yupp!
tack :) kul att den diggas, den är lite bortglömd, den ska spelas in förmodligen ja :)
kom igen nu, kritik?
Tack :) Japp får skriva en vers till :)
tack :)
Magnus_usala Kolla när tråden är startad så ser du när jag la upp texten. Det är jag som lade upp tråden i november, men jag uppade den nu igen för att folk ska kunna läsa den igen. Det är jag som skrivit texten ja.