Malaki & TantalusK - I hopp om något efter askan.. Malaki & TantalusK - I hopp om något efter askan och elden Läs å släng en kommentar!!! Min själ vrider sig i ångestladdad smärta// Sjunger tvåstämmig blues tillsammans med mitt arma hjärta// Över denna existens som vi valt att kalla liv// Över denna march mot döden som vi valt att kalla tid// Föddes in i askan, växte upp i glöd// Nu vandrar jag i lågorna i väntan på min död// Men det är inget nödvändigt ont, jag ser det inte så// Dagen jag inte orkar, den befriar mig då// En uppsliten, uppriven, uppgiven själ// Jag känner hur ondska mitt innre förtär// Mitt hjärta har gråtit, hoppet har svikit// Och jag börjar inse att det är förgäves jag lidit// För jag hör dödens ryttare utanför min dörr// Jag har besegrat dem förut men som sagt det var förr// Så i denna helvetets avgrund vad är det då?// Som mot alla odds får mig forsätta gå?// Steg 1, För kärleken jag gett// Steg 2, För kärleken jag får// Steg 3, För kampen jag ser// Å så ännnu ett steg, å så ännu ett steg...// I hopp om såren i mitt hjärta kommer slutas// I hopp om att sorlet i mitt huvud kommer tystna// I hopp om att smärtan dör med min kropp// I hopp om att dö utan att ha gett opp// Med hela min själ, har jag försökt vara mänskor till lags// Försökt å bry mig om andra och hjälpa den som är svag// Men tacksamhet är överskattat å jag säger det så// Att få nånting i gengäld, det tror jag inte längre på// Jag har kommit till den punkt när jag börjar ställa mig frågor// Men finna svar är inte lätt när man omges av eld å lågor// Så svaret på min fråga, återstår väl att få// Varför sprida kärlek när man ingen kärlek får?// Jag har stöttat så många, om å om igen// Men var är hjälpen nu när jag själv behöver den?// Så många som säger sig förstå hur jag mår// Var är ni nattetid när jag slickar mina sår// Man kan inte sätta plåster på ett trasigt hjärta// Inte heller blunda för en innre smärta// Jag skulle vilja ta alla ögonblick av lycka i mitt liv// Sätta dom samman likt toner i en tvåsekunders symfoni// Sedan glömma vad jag blivit och är// Lyssna på det å önska att jag vore där// Men ännu har jag kraft å ännu finns det hopp// Å ännu råder helig ande inuti min kropp// Så jag sätter ena foten framför den andra// Mer planerat än så kommer jag nog aldrig att vandra// Steg 1, För kärleken jag gett// Steg 2, För kärleken jag får// Steg 3, För kampen jag ser// Å så ännnu ett steg, å så ännu ett steg...// I hopp om såren i mitt hjärta kommer slutas// I hopp om att sorlet i mitt huvud kommer tystna// I hopp om att smärtan dör med min kropp// I hopp om att dö utan att ha gett opp// I hopp om ett land bortom sista andetaget// I hopp om grönt gräs på andra sidan havet// I hopp om ett hem för alla dom som tar det vidare// Kärleks givare, Trippelsjukrigare, I hopp om seger spridare//