I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jämförelse mellan alkoholbaserade markers - vilken är bäst?

Vår Hiphop - Graffiti

   

2013-10-05 20:59

Jämförelse mellan alkoholbaserade markers - vilken är bäst?

Yo

Har i mina dagar stött på alla möjliga sorters alkoholbaserade markers med twintips.. T.ex Alpha, Promarkers, Molotow osv. Jag målar mycket oftare med pennor än cans och vill därför investera i ett set ordentliga markers.

Jag har länge målat med posca och endast posca, och varit jävligt nöjd. En dag kom en polare hem till mig och jag fick testa hans promarkers... Hade förr kommit i kontakt med alpha, molotow osv men hade aldrig insett potentialen i dessa pennor. När jag insåg vilka sjuka fades och djup/perspektiveffekter man kunde uppnå med denna typ av pennor stod det klart att jag var tvungen att handla lite nytt.

När jag sedan bestämde mig för att handla sökte jag runt men kunde inte bestämma mig. Jag vet inte vilka som håller längst, är bäst, billigast osv. Har inte lyckats jämföra priser så bra och har inte tillräckligt mycket erfarenhet för att veta vilka som presterar bäst, och därför vänder jag mig nu till er.

Vilka alkoholbaserade markers (promarker, alpha, molotow och liknande!!) är bäst och billigast? Berätta gärna vilka ni föredrar och var ni köper dem. Stjäla är jag inte intresserad av då jag har pengar och ett fläckfritt register.

Tack på förhand