I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur länge får grejer sitta i Sthlm?

Vår Hiphop - Graffiti

2013-01-25 20:14

Hur länge får grejer sitta i Sthlm?

Hur länge får grejer sitta längst linjen i Sthlm?
Pedel linjen, tub linjen, tvärbanan osv...

Hangaround

2013-01-25 21:01
Eftersom det råder 0-tolerans i sthlm gällande klotter, grafitti osv så jag antar att svaret blir, inte så värst länge.

2013-02-12 16:51
inte längre än en dag! De var de många år sen man såg samma rull i flera dagar.

eller har jag fel?
kul att de körs
Promotor

2013-02-15 10:45
Tåg tas ur trafik så snabb någon målning har märkts.

Väggar buffas kanske inom 1vecka beror på hur många anmäler detta.

Vissa ställe kan ligga i flera år men sånna platser får du leta själv
http://radio.imperioh2.cl/

2013-02-20 10:38
Däremot dom gångerna någon station målats i tuben och det råder helg. Då brukar de få sitta fram till måndagen åtminstone. Det är nice!
Men som sagt, de tas ju bort väldigt snabbt. Dock tycker jag att en hel del grejor får sitta kvar ganska länge beroende på spot och om de är vinter/sommar osv..

2013-02-20 11:23
det "ska" ju bort inom ett dygn efter anmälan typ...

vilket är fett synd. ett målat tåg på morgonen kan vara det som gör en keff morgon till en lysande dag
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-02-28 14:08
Jag hör och läser massor som säger "vi har 24 timmar regeln det försvinner jätte fort", men är det verkligen så? Jag hade själv en linjevägg som satt i 6 månader (tuben) och så har jag sett samma utsidor i flera månader även på tuben. Ut och kör med er istället för att klaga!
Manager

2013-02-28 16:26
Fan, en spontan tanke slog mig. Vore det inte kul om typ alla Stockholms målare kom överens om en dag då alla kör stationer. Man delar upp sig i typ 3-4 pers per grupp och försöker få ihop så mycket folk att man i alla fall kan måla mer än hälften av stationerna. Vad blir det, 200 pers? Det vore inte omöjligt.

Jag menar, om en av redlines största stökare lyckades få ihop mer än 50 pers att måla Mälarhöjden station på sent 90-tal så borde ett par stabila writers kunna gå ihop 200 pers idag ;)

Eller kanske inte, men det är en kul tanke. Då skulle nog många stationer stå målade i minst en vecka.
Redline!