I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Julkalender - intervjuer

Vår Hiphop - Graffiti

2012-11-22 12:59

Julkalender - intervjuer

Jag hoppas att det blir någon/några julkalendrar i år med feta graffiti målningar ! ?

Vi kommer att släppa intervjuer med graffitimålare från syd till nord, höger och vänster, stora och små, kända och mindre kända. Tyvärr blir det inte 24 stycken intervjuer men vi kommer att släppa flera intervjuer varje vecka fram till julafton och den 24e december släpper vi bomben med några riktigt feta intervjuer som hjälper er genom jul-tristessen.

Vi börjar redan nu och fortsätter släppa nya intervjuer varje vecka.

Kolla in - http://www.graffitisavedmylife.se

(Inlägget ändrat av eGG3 2012-11-22 13:03:24)

www.graffitisavedmylife.se

2012-11-23 07:23
Fett att den första intervjun var just en gammal Dalaräv, hoppas på mer från de djupa skogarna!
ALF Toys Al Mighty

2012-11-23 10:33
grymt! :)

2012-11-23 18:53
Tack för go respons!

Vilken graffitimålare skulle ni vilja läsa en intervju om?

Skriv tips och förslag på svenska graffitimålare här i forumet!

2012-11-24 15:15
Extra Extra. Nyhet!
Det blir en Julkalender med en ny intervju varje dag!
Vi kommer att ta tempen på graffiti sverige och lovar redan nu att det blir hett! Så missa inte årets graffiti julkalender - Start 1 december - http://www.graffitisavedmylife.se

Finns fortfarande plats för någon mer. Skriv förslag på svenska-writers ni vill läsa om här i forumet, mail([email protected]) eller i meddelande till mig!

2012-11-30 21:20

Missa inte droppet av 1a intervjun i midnatt.

Följ oss på facebook - http://www.facebook.com/Graffiti.saved.my.life
- så får du reda på "direkt" när intervjun är uppe!

2012-12-01 09:05
Jag tycker oftast att den e ganska dålig. Antingen massa hiphop eller någon hetsig drum n bass. Jag skulle gärna vilja se mera musik som gör att man kommer i stämning och blir mera gripen av filmen.

Vad är det för typ av musik han menar då?

2012-12-02 10:29
Trevlig första lucka med smeten, men tråkig text. Kanske borde slipa på lite personligare frågor istället för "Hur länge har du målat? Varför började du med Graffiti? Varför har du fortsatt med graffiti?". Gräv lite mer på djupet istället

2012-12-02 13:59
Tack "Regler" och "trainkill" för kommentarer och respons!

Angående Smets inlägg om musik så tror jag att han menar mer stämningsmusik som är skriven för, eller används för, särskilda scener. Inte bara en allmänt cool låt som slängs in.

Angående frågor. Ge mig gärna förslag eller tips på "personliga" frågor. Hur skulle en mer personlig fråga kunna vara?

Målare som kommer framöver är tillexempel Rubin, Irok och Circle. Några personliga frågor till dom?

Det kan även tilläggas att alla intervjuade väljer vilka frågor dom svarar på. Både Smet och Tvång har hoppat över flera av mina frågor. En del vill inte svara på personliga frågor eller andra frågor av olika skäl. Det är upp till dom själva att svara kortfattat eller inte. Min erfarenhet är att flera graffare låter målningarna tala istället... Men vissa intervjuer kommer att ha mer berättelser och längre/djupare/personligare svar på frågorna.

2012-12-02 17:13
Bygg upp och ställ följdfrågor baserade på personens svar, vad du tror kan vara av ett nyhetsvärde för läsarna. Fråga varför personen tycker och gör som den gör. Gör det mer till en konversation mellan dig och intervju-offret, det är det de flesta är intresserade av att läsa. Texten faller lätt annars på att det blir för mycket som att läsa ett ifyllt formulär bara

2012-12-04 09:46
4e luckan i Julkalendern. STAR!

http://graffitisavedmylife.se/lucka-4-intervju-star/

När såg ni så här många wholecars senast?

2012-12-08 01:18
Lucka 7 - Circle
http://graffitisavedmylife.se/lucka-8-intervju-circle/

Tips på personliga frågor till kommande intervjuer? Vad skulle ni vilja fråga en annan graffitimålare? Något i stil med - Hur smyger man in lättast mitt i natten i huset efter att man har målat om man fortfarande bor hemma och inte har sagt något till päronen? Eller kanske - Hur gör man så där tok-skinny millimeter linjer som bara snubbar som gauge kan göra?
Kom med förslag!

2012-12-10 15:48
Alltså...helt seriöst, hur fan kan ni ens interjuva någon toy från sverige som skriver FUSK....och som målar tåg dessutom ?? vart är respekten ? märks att ni är råtoys ha ha ha.....skärpning för fan. Riktigt typiskt svenskt graffbeteende det där att bara ta nåt namn som redan finns och börja köra......pinsamt, fuck graffitisverige säger jag bara.....helt värdelöst tamefan när det gäller graff alla kategorier.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-11 11:19
gurkburk Jag är inte så fruktansvärt hemma på scenen idag men vad jag kan tyda av ditt pubertala inlägg så finns det en annan Fusk? Och detta gör således Fusk i intervjun till toy och i sin tur personen som intervjuat denne Fusk också till toy. Är det detta du försöker skriva?
SMÅLAND!

2012-12-11 11:41
Stämmer bra det, vet man inte att det finns en ganska så känd FUSK där ute som målar fruktansvärt mycket tåg.....så har man inte haft med graffscenen att göra direkt under någon längre tid, ni är toys som sagt som inte har någon koll.....men men.....det är väl graffsverige i ett nötskal känns det som.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-11 19:46
Ok, denna Fusk är den enda jag har hört talas om. Vad är det för Fusk du pratar om, vilket crew?

Jag har inget med Fusk intervju att göra så varför du säger "ni" vet jag inte, du kanske är gammalmodigt artig och "niar" folk men det tvivlar jag på.

Och att jag skulle vara toy får du gärna tro, om det räcker med att inte veta vika som är aktiva och skriver vad så visst. För mig är en toy någon som inte kan måla.
SMÅLAND!

2012-12-11 21:55
Kul med lite respons på intervjuerna!

Angående fusk. Det där med att toya någon etablerad omtyckt och erkänd målare ska du nog vara försiktig med, kanske därför du skapat ett nytt konto på whoa för att kunna skriva inlägg i denna tråden?

Folket. Kom gärna med mer respons och feedback på kalendern!?

2012-12-12 02:32
Ok vill att alla här inne ska veta att jag fått mitt konto kapat här inne.........någon har använt mitt konto och skrivit när jag inte varit vid datorn och glömt att logga ut. Hade lite folk hemma och någon var rolig tydligen och skrev här......så nu vet ni det, mvh

2012-12-12 02:40
Eller fått det hackat på nått sätt.......kan vara så att någon fått tag på mitt lösenord......nåt skit är det, tar bort min profil snart och återkommer med ett nytt konto och nytt lösen.

2012-12-12 14:59
Okej. Du har aldrig skrivit något tidigare på whoa. När du väl skriver något så är det någon annan som gör det åt dig? ...och nu har du tagit bort ditt konto!

Dagens lucka - Intervju med Highlights och bilder från nya butiken!

http://graffitisavedmylife.se/lucka-12-intervju-highlights/

2012-12-21 19:31
Snyggt jobbat, ni som fixat till sidan.