I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2012-05-31 20:06

Söderhamn

Ny här på forumet och tänkte kolla läget i Söderhamn.

Vet att förut så var det ganska mycket Graffiti i söderhamn, men den dog ganska fort.
Vi fick en laglig vägg, men tror ingen har målat på den sen 2009( var där för några dagar sedan och det var rätt fräscha målningar ändå. Förut när man gick på "stan" så såg man alltid en massa tags, men är totalt dött nu, eller så har jag inte lika stor koll längre.. Så vart tog Graffitin vägen i Söderhamn?

Om någon i Söderhamn/Hälsinglands trakten vet något eller själv har samma funderingar som mig. Så skriv gärna

2012-06-01 18:44
Planket står kvar och det är som du konstaterade få som målar på det. Sist jag åkte förbi satt en 2009a kvar också.

Bollnäs hade väll ett försök till en graffscen i höstas, men dom som ploppade upp försvann lika fort igen.

2012-06-02 15:30
Jo har sett en del snygga saker i bollnäs.

Var till söderhamnsväggen igår och rolla över en massa gammalt skit. Då det kanske lockar fler att måla. Fick också veta att det inte är någon som har hand om den längre heller.

Så man kanske skulle erbjuda sig själv att fräscha upp den och eventuellt göra några plywood väggar som är 4-6meter lång och 2 meter hög. Finns ju ändå rätt mycket plats att slänga upp dom på.

Vore kul om det kunde komma upp något snyggt där igen. Synd att Graffitin dör så fort det kommer upp en laglig vägg
Graffare

2012-06-09 23:01
I söderhamn? Jag skulle mer än gärna åka dit och graffa lite, bor inte så långt därifrån bor närmare sagt i Hudiksvall och jag skulle behöva träna upp mina ''skillz'' :)

Vart i Söderhamn ligger denna vägg om man får fråga? :]

Jag och en kompis har snackat om detta ett bra tag så vi skulle mer än gärna åka och ta en titt på denna väggen men skulle vara roligare om fler skulle hänga med ditt så kan man ta lärdom av varandra och se hur ni graffar och vilka olika ''stilar'' ni använder.. :)

Så om någon är intresserad, så PM:a mig mer än gärna! :)
"If these were the last beats of my heart
I would dance to them"

2012-06-16 23:58
Har snackat med dom som fixade väggen från början, å så som det låter så är det ingen som har hand om den. Vilket är jävligt synd.

förr fanns det stereo och musik där, men det blev självklart stulet.

Skivorna skulle behövas bytas ut då färgen har krackelerat och spricker så fort man pillar på det.

Ska höra med några från skateboard föreningen om man kan snickra upp en vägg vid deras åkyta när dom renoverar uteparken som bara består av plywood. Fast då blir det lite tråkigt om det kommer upp ord som kuk å sånt. Men antar att det är smällar man får ta

Såg en ny målning på väg 301(50) mot bollnäs. är en throwie, personerna kommer antagligen från bollnäs då jag sett samma sak där. Kul med lite nytt.

Sen har det kommit upp ca 4-5 saker från ett gammalt lokalt gäng som var "stora" förr

Kul att det börjar leva igen

2012-06-26 23:50
Söderhamn har ingen scen alls, när jag har varit där har jag inte sett något nytt. Det är synd då det finns en laglig vägg.

Har också en tanke på att köra ner och dra upp något, det är ju trots allt bara ett fåtal mil. Om du har lite bilder på stället så skulle det vara najs om du kunde pm:a mig.

mvh
 vaddå de chillmode

2012-06-27 17:08
Söderhman har faktiskt börjat få upp sin scen igen. Lite iaf. Dock bara samma personer som kör hela tiden.

Förutom några från bollnäs som har varit å kladdat efter vägen. Annars är det ganska tomt. Tråkigt:(

Väggen har blivit totalt utsliten. Det är några få nya "målningar" men restrerande är från 2009. Tänkte rolla över allt med vitt, men färgen har krackelerat så det blir till att köpa 35 nya roller för bara några få meter. Har även hört med "ungdomslyftet" men dom har inte hand om den.

Har fått klartecken från skateboardföreningen här i söderhamn och jag får ta deras plywood från utomhus-åkytan då dom ska rusta upp.

Tänkte fråga dom om jag fick spika upp en vägg där, där dom håller till. Blir roligt tills det är ner klottrat med kuk å hora.

Skulle kunna åka in någon dag och ta en massa bilder och lägga upp här i forumet om det är någon som är intresserad

2012-06-27 17:19
här finns en gammal bild på väggen

http://img253.imageshack.us/img253/1609/p1000673zb6.jpg

2012-06-29 16:30
här finns en gammal bild på väggen

http://img253.imageshack.us/img253/1609/p1000673zb6.jpg

SJUKT att det inte målas mer på denna vägg, Vad hände 2009 när den dog kan man ju undra? :/

2012-06-29 21:49
Graffiti har väl aldrig riktigt haft någon super stor scen i söderhman. Vilket är bra för dom som fortfarande målar. Då man inte behöver tänka att det kommer några små ungar och spittar. Fast har nu sett att det har kommit en lite nytt. Så¨tror den börjar komma tillbaka igen:D

2012-07-10 08:53
Var nyss förbi väggen. tror det var 3 st nya målningar. Såg okey ut.

Var några som hade vägarna förbi. Dom skulle ha läst tråden och tagit kontakt så hade jag kunnat visa dom några grymma spots istället

2012-07-10 15:53
Ligger ju inte överdrivet långt bort, kanske borde ta sig dit någon dag.

Vart i Söderhamn ligger väggen?
spliff macht frei

2012-07-11 18:01
Hur hög är väggen?

2012-07-14 04:12
här finns en länk om väggen

http://ungdomslyftet.se/graffitivagg.4.2ef11a7311d6bc7efc380001121.html.

Borde väl vara ca 2meter hög.

Placerad vid Stenbacksvägen 1.

Hör av er i PM om ni har vägarna förbi vettja

2012-07-15 05:11
ClarkGriswold med CO slängde upp denna!

http://www.youtube.com/watch?v=ZejsAAZ5C6w&feature=player_embedded

2012-07-15 10:13

2012-07-17 13:06
Varför inte jag kör på den väggen är för att det går max 1-2dagar sen blir skiten spittat! Visst det är en laglig vägg, men jävligt onödigt att spitta något nytt riktigt gjort med kuk osv när det finns många meter utöver att bara klottra på.

Så jag kör sällan där, blir väl max 3-4 per år om inte polare kommer och hälsar på och vi släpper något tillsammans.
Men väggen har inte varit död även fast det verkar som det. Men det skulle helt klart kunna komma upp mycket mer på den!

Jag menar Cuntens HFU från 09 är kvar, och förra sommaren var 2dead, dekis brs osv där och körde. Sen är det väl lite kids där och testar lite.

Jag hörde att det börjat skrivas om väggen häromdagen, och var förbi kollade igår och då var det nytt där. Det som syns på videon ovan, nedklottrat såklart. Joel är bög och död åt breivik osv.

Men jag skulle inte ha något emot att dra ihop ett gäng måla där.
Alltid mycket roligare! Men personligen är det bättre med alla väggar efter linjen etc etc.
Dock helt klart riktigt schysst med laglig i Söderhamn!

Lite av de senaste grejorna jag fotat på väggen.
http://img10.imageshack.us/img10/7816/helag.jpg
http://img411.imageshack.us/img411/6282/sdc11204.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/5848/sdc11210t.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/3674/skepparn1.jpg
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-07-17 13:09
G~I_JOSÈ skrev:
Söderhman har faktiskt börjat få upp sin scen igen. Lite iaf. Dock bara samma personer som kör hela tiden.

Förutom några från bollnäs som har varit å kladdat efter vägen. Annars är det ganska tomt. Tråkigt:(

Vilka är det som kör i Söderhamn nu då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-07-17 19:18
ja jag har då varit till väggen ganska många gånger dom senaste 3-4 månaderna. Det är sen jag la upp detta inlägg det har börjat hända grejer. Saker som är snyggt borde få stanna kvar. Men som sagt en laglig vägg och det finns ju alltid småbarn som vill vara tuffa.

Förr var det ju ett jävla drag utanför Söderhamn med graffiti. Fanns ju BGS, VB, DO, SHC sen en massa random "tags/throwies från samma person.

Den enda jag ser nuförtiden är SHC lite här och var

2012-07-17 19:20
jo spaan hörde att du nyligen hade slängt upp en. Har dock inte varit å kollat än. Men det kommer

2012-07-18 01:26
Okej. Ja de senaste 3-4månaderna har jag inte så överdrivet koll med vad som har hänt vid lagliga.
Dock kul att det händer något. Händer troligen mer nu än vad de gjort de senaste åren vid den väggen.
Jag var även med och körde igång den där väggen. Och det kommer upp mer riktiga målningar nu än vad det gjorde då. Kul att det körs överhuvudtaget tycker jag!

Okej, SHC är inget som är känt direkt för mig.. Skriv gärna mer info om de!
Kan väl bara säga att det jag sett läggas de senaste åren omkring och i Söderhamn är just VMB och 5FD. Om man bortser ifrån HFU. Men inte alls mycket på lagliga. Men runt om på väggar och linjen finns det en del.

Nja var länge sedan jag var och la något på lagliga, senaste var med några vänner i våras.
Och den är övermålad nu.

Överlag upplever inte jag att Söderhamn någonsin haft en scen inom graffitin utan mest lite enstaka målningar och tags. Men ifrån min sida uppskattas allt. Jag personligen tycker det verkar som att Bollnäs har mycket mer till en graffscen än vad shamn har om man jämnför med hur mycket som proddas det senaste 1.5åren.

2012-07-18 14:13
Menade inte att du kört på lagliga:P Var en polare som hade sett en grej av dig.

SHC har väl funnits i 8år ca. varit med i tidningen 3 ggr på första sidan. Men det var längesedan. Sen blev det uppehåll och nu har dom tydligen börjat igen och det ser ut som om det är en del mer folk där. Fast dom är mest utanför söderhamn vad det ser ut som. Har sett en del i söderhamn också men inte mycket.

Nä Söderhamn har aldrig haft en riktig scen inom detta. Eller ja vet man vart man ska titta så hittar man ju. Tror det inte är någon som kör direkt centralt i Söderhamn. Men "underground" om man kan kalla det för de.

Ja fast det mesta i Bollnäs har väl blivit buffade? Fast IOG har ju börjat slänga upp en massa saker lite här å där. på väg 50 i Mohed påväg mot bollnäs

2012-07-19 15:52
Någon som är sugen på måla lite vägg imorgon?

2012-07-20 20:27
Att det körs över dagen efter osv är väl inget att grina eller skylla på? haha.
 vaddå de chillmode

2012-07-23 15:58
Om någon kör en målning över är det ju inget snack!
Men att skriva kuk 3gånger över målningen när någon vart dit och lagt ned tid på att göra en riktig målning. Det tycker jag bara är trist. Jag tycker man ska respektera andra writers. Spec med tanke på att det finns så många meter vägg att klottra och skriva vad man vill på.

Men samtidigt är det en laglig vägg och folk får göra hur dom vill där.

2012-07-24 20:41
Den väggen hade jag helt glömt bort. Kanske ska ta sig ner någon dag nu när vädret börjar tillåta. Kanske man kan få tjejpolaren att börja köra for real med.

2012-07-26 22:25
Vart exakt ligger väggen, är bosatt i gävle men är i söderhamn rätt ofta så kan inte söderhamn in och utantill
 sanera klotter och måla allting vitt

2012-11-08 18:00
Graffitin i söderhamn är på väg uppåt igen , om ni kollar mot bergvik och marma hållet kommer ni se mkt nytt från ett crew vid namn Shc !:)

2013-02-08 13:24
Söderhamns finest

Inga skills direkt

2013-02-08 13:36
Mer klotter polisanmält

Men det verkar bombas lite iaf hehe

2013-02-08 19:33
trainkill skrev:
Söderhamns finest

Inga skills direkt

sådant hör ju till kulturen. jag har nog blivit för gammal vid det här laget för att inse tjusningen(som man strävade efter när det begav sig på 80talet) med att bomba ner en hel entré när det några meter åt sidorna fanns schyssta tegelväggar att sätta en piece på.

2013-04-23 15:06
tjatja, har börjat kommit upp mer och mer här i stan , nu till veckan ska jag och en kompis rusta upp väggen med helt ny plank , blir OSB skiva så svart grundfärg, så till sommar blir det nog mkt målande där, har snackat med lite folk så kommer bli en event där när den är färdig så skriv gärna i pm om ni e sugen att komma!:)