I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Börja måla canvastavlor

Vår Hiphop - Graffiti

   

2012-05-16 01:54

Börja måla canvastavlor

Godkväll

Vill börja med att jag vet inte om det är rätt forum, då jag endast kom på tanken att detta kan stämma.

Nu är det så att jag tänkt börja måla lite på canvas och tänkte höra allt och lite till om målning av canvasdukar. Det jag tänkt är att måla/rita med enbart sprayfärg och pennor (Möjligtvis prova måla akryl och olja om det skulle falla in) men huvudsaken är att måla bakgrunder bla med sprayfärg och sedan allt annat med pennor.

Så till mina frågor:

vilken sprayfärg skulle passa sig bäst för tex bakgrund på en canvas och vilka pennor skulle passa bäst att rita resterande föremål?
Ska man måla nån typ av grundfärg eller så över hela canvasen innan man börjar rita eller är det bara rita direkt på duken ?

Har kollat lite på båda Posca och molotows one4all pennor, någon som har något att säga om dessa pennor på canvas? för och nackdelar?

Och slutligen ska/brukar man lägga nån slutlig typ av lack lr vad som på hela duken när det är klart?

All hjälp är vällkommen!