Goddamn nu kommer man låta gammal här. Minns att jag såg tags och målningar i slutet av 80-talet då jag gick hos dagmamma, men tänkte inte så mycket på dom då. Den första riktiga kontakten med graff fick jag tio år senare, på mellanstadiet när polaren kom med ett skissblock. Jag började också skissa och -96 gjorde vi vår första piece tillsammans... med burkar från Tiimari. Efter det rullade det på, kan man säga. Nästa steg när vi hängde på fritidsgården och fick lite burkar betalda för att måla en grej till biljardrummet, då var det inga jävla hobbyburkar från Tiimari utan från kvarterets OK mack, som tack vare en insatt medarbetare hade tagit in Sparvar-burkar från Tyskland och dessutom sålde caps! (Fanns hela tre olika att välja på). Nåväl, på samma fritidsgård snodde vi åt oss ett par poster markers i samband med plakat-tillverkning inför ett första maj. Dessa använde vi frekvent i närkvarteren. Nästa "milstolpe" i karriären var när jag upptäckte att jag kunde smyga ut om nätterna, lärde mig vilka dagar och tidpunkter det rörde sig minst folk och hur jag skulle röra mig runt stan oupptäckt. Ett problem var att farsan dubbelarbetade och delade ut tidningar om nätterna, så det gällde att man hade sina missions och rundor planerade. Det var fortfarande så att man mest gled runt ensam, men hade börjat få lite kontakt med andra som målade, som man hookade med om nätterna. Det här höll max ett par år, fram tills den dagen jag av en slump, tillsammans med den förstnämnde polaren, av en slump blev påkommen av min egen mor mitt under pågående gärning. Polaren började i samband med denna incident att avveckla sin aktiva karriär medan min fortsatte (efter det utdömda utegångsförbudet avtjänats). Skulle kunna skriva en hel avhandling kring detta.
My stomach got young dead orphans in it I eat from trash cans at abortion clinics -Jus Allah