I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En liten efterlysning..

Vår Hiphop - Graffiti

   

2012-01-19 13:38

En liten efterlysning..

Hejhejjj
Jag är en 18-årig mycket snäll flicka som går sista året i gymnasiet. Som projektarbete har jag valt att skriva om graffiti, och för att kunna fullborda mitt projekt skulle jag behöva prata med några som håller på med det.

Jag skulle bli evigt tacksam om någon/några av er kunde svara på ett lite frågor, via mail/pm eller som svar på detta inlägg.

Du som svarar får absolut vara anonym. Svaren behandlas objektivt, jag försöker inte bevisa varför graffiti är bra eller dåligt (även om jag själv personligen tycker det är bra).

Här är frågorna, du behöver inte svara på alla om du inte vill. Ett svar är bättre än inget :)

1. Vad för typ av graffiti målar du, och varför målar du just den typen?

2. Vad vill du uppnå med din graffiti? Irritera eller imponera? Få respekt, vänner eller bara må bra? Eller något helt annat?

3. Varför målar man fast man vet att det är olagligt?

4. (Om du tycker detta..) Varför borde graffiti vara lagligt? Finns det något fel med det eller bara rätt? Och vad är det som är så "rätt" med graffiti?


Långa och välskrivna (välmotiverade) svar uppskattas!