I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-08-14 20:28

Hjälp!!

Hej,som ni ser söker jag hjälp nu.

Jag har en bekant som har fallit för mig antagligen och vill att jag pratar med han hela tiden och då mitt största intresse är graffiti och han har nog insett att de är det enda sättet att kunna snacka med mig 24/7 så har han bestämt sig för att måla nu.

problemet här är, han säger att de inte finns någon laglig vägg i gävle (vet ej om de finns eller inte) men iallafall vill han inte måla över folk som har lagt ner sin tid i att måla något.

Han vill måla olagligt men mer street art än graffiti dock har han ingen aning om vem banksy är.

nu till de största problemet, han vill börja träna sin can controll med montana white eller montana black, och han frågade mig seriöst nyss om hur många ''spray timmar'' en 400 ml flaska innehåller...

Frågan jag har till er, ska jag låta honom köpa färgen (jag vet att de är hans pengar) och slösa ut den på att träna can control eller ska jag försöka få han förstå att de är bättre att börja träna med sämre flaskor från biltema eller cheapy och köpa de bättre flaskorna när han faktiskt vet vad han gör. (jag har dock provat förklara men han fattar inte)

Kom gärna med råd om vilka tips jag borde ge han eller om jag borde låta han va för att alla gör som de vill, vet inte riktigt vad jag ska säga till han då han frågar en massa.

Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid

2011-08-14 21:03
Hahaha! Svårt att ge ett seriöst svar här men jag hade nog tipsat om att köpa bra burkar direkt.
Kostar kanske en femma mer men räcker dubbelt så länge som biltema & liknande skit.

Hahaha, "spraytimmar" :D
http://www.fotolog.com/helsingbomb

2011-08-14 21:06
jag dör här ._. talade honom ifrån motana och föreslog belton istället till en början eller random spraypack men han säger
de har så ful grönt, jag menar vem vill ha mörkgrönt och vad ska man använda det till? och den blåa, ljusblå jag menar de hade varit bättre om de hade varit vanlig blå lixom.

han undrar dock fortfarande hur många spraytimmar en 400 ml flaska innehållr, vad fan ska man svara på det.

2011-08-15 00:24
Bäst är ju att visa han :)! Köp en montana black och dra hela burken på en vägg så får han se! Bästa sättet vad jag tycker :).
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti.
När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?

2011-08-15 13:55
Klart grabben ska måla Nali!
Seså, lär honom nu.

-BathJelly
"Näe, nu målar jag bara lagligt."
"Jasså? När var du senast ute och målade tåg då?"
"Jo, det var jag igår."

2011-08-15 16:08
vafan behöver han en manual för att måla?
Hur tror han alla andra lärt sig?
http://www.graffitiforum.se <- Party!

2011-08-15 17:36
bathjelly: if you say so, jag ska försöka men streetart med massa stenciler är inte riktigt min grej men att prova något nytt skadar ju aldrig

Jelly: räcker det om jag säger 18, oskuld, kanske bi-sexuell och gillar manga?

Försökte också förklara för honom att man kan inte bara gå ut och måla hur som helst och jag bad han först försöka lära sig lite om graffitins/streetarts historia och även ''reglerna'' om att alla som börjar klassas som toys och att folk kommer köra över han.

Men han skiter fullständigt i historian och tror att alla respekterar alla.

2011-08-15 17:54
Låter som om killen får lära sig den lite hårdare vägen i.e. Gå ut, spitta någon, få stryk > Lära sig.
"Jo, det var jag igår."

2011-08-15 20:50
Kära värld.

2011-08-15 21:05
mr.B: precis...

Bawacka: agree...

2011-08-15 21:33
nali, frågar du mig så är du toy också.. En 50,50 på den här tråden...

sen får jag en liten tår i ögat när du säger han ska köpa sämre flaskor på biltema.. :')
Dra åt helvete

2011-08-15 21:57
Jag är själv från Gävle och de reser en lagligvägg de tjugoandra.
Det kunde varit värre.

2011-08-15 22:09
Glömde även att en burk på tex Biltema / Dollarstore kostar 50 kr dvs ca 5 kr dyrar än "riktiga" burkar.

Och graffens historia och historia, det finns väl fan ingen historia.
Det ända man kan kalla historia är väl kända namn som körde förr?

Ge honom en burkjävel och låt han gå lös med den.
Sen om han spittar någon annan så får han väl ta skiten, men det ska nog finnas nog med yta utan behöva spitta någon här i Gävle.

Du kan ju ev varna honom för riskerna om han ska köra illegalt.

Personligen tycker jag du ska köpa ett block och ett par pennor till honom i 12 års present låt han sitta med det tills han är 18 så ska vi nog se att det blir något av honom också.
Det kunde varit värre.

2011-08-15 22:25
Säger som "f00lsyou", men helt ärligt vem fan köper burkar från biltema, skulle knappt racka skiten... om jag inte var i ett desperat läge av burkar dvs.. och om man inte lär sig den hårda vägen, så lär man sig aldrig..
Trasig lampa

2011-08-16 01:04
Jag vill egentligen veta varför man ska "träna" med sämre burkar? Om han ändå skall hålla på med Montana Black/White i framtiden är de väl lika bra att lära sig känslan, trycket osv på Montana? Bara dumt att börja med sämre burkar då de sällan är samma tryck, känsla osv.

Men jag har nog fel...................

2011-08-16 01:47
CSG: vi alla är toy,det finns alltid någon bättre

f00lsyou: jag läste det någonstans men som sagt sa han att han inte vill köra över någons annans målning när de har lagt ner sin tid på att måla

yes men det borde väl ändå vara bättre om han börjar träna can control men burkar från biltema eller så men sen så är de ju hans pengar och val.

och tyvärr foolsyou, han är redan 18 så att köpa pennor i 12års present blir nog lite för sent.

Pausestop: Tycker det är kul att se olikheterna mellan graffare här och i USA, det första jag fick lära mig av visserligen en svensk kille var att skissa varje dag i flera timmar och köpa burkar på biltema då monatana gold ansågs vara väldigt bra kvalité och skulle inte användas av toys.

Bawacka: som jag sa ^ jag fick lära mig på ett annat sätt dock tror jag inte personen jag lärde mig av hade mycket mer koll än mig

2011-08-16 11:24
Tycker du ligger\hånglar\raggar upp honom direkt så slipper han behöva bevisa sej. sen kan ni ha konstigt japan-sex med burkarna och liknande. myyysigt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-16 11:28
Komda: Om det ändå var så lätt men tyvärr är inte killen min typ alls, jag känner inte ens han på riktigt

Han sålde något över annonsera och jag tog kontakt med honom för att kanske köpa det, fick då svaret att hans hotmail inte funkande och han undrade över om han kunde adda mig på msn. Visst tänkte jag, han såg ut som 30 på bilden så jag tänkte att det bara skulle handla om själva saken han sålde.

Men 2 veckor sedan började han snacka med mig och förklarade att han var 18 och jag fick se han i cam. Visserligen är han 18 man märker de på beteende och på hur han ser ut men jag skulle fortfarande kunna tro han är 30. Han gillar manga, politik och går på NV i gävle.

På något sätt har han även mitt nr, fb, skype etc. Har provat att blocka han men då hittar han mig på andra sajer och har provat säga fuck off och skälla ut han men han fattar fortfarande inte...

2011-08-16 13:45
Du måste ju inte outa mig på Whoa!

2011-08-16 14:01

Nali:

Varför skulle ni cama om ni var bekanta redan?

Låt han köra på den lagliga väggen som kommer upp om 6 dagar, där kan han måla bäst han vill. Dom som lägger sitt kladd där vet förmodligen att det kommer målas över den närmsta timmen.
Det kunde varit värre.

2011-08-16 14:14
Bawacka: hööhöhö

f00lsyou: läs vad jag skrev till komda

sa det till honom då jag fick reda på det om väggen men han vill verkligen måla olagligt för att få ut sitt budskap om politik och om hur dåliga alla religioner är...

2011-08-16 14:40
Off topic: Han låter som en stalker.

OT: Hittade denna;
"Jo, det var jag igår."

2011-08-16 18:32
Bra video Bathjelly!! :)
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti.
När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?

2011-08-16 20:07
Lås tråden och kasta bort nyckeln, detta är ju bara ett stort jävla skämt!

2011-08-16 20:30
Bawacka: om de ändå bara hade varit ett skämt...

2011-08-16 23:20
Men varför tar du upp detta på Whoa? Du måste ju kunna lista ut svaren på dina frågor själv.

2011-08-17 10:55
Jag ville veta nog lite mer veta bara vad ni tyckte men utifrån era svar har jag också fått det.

1. spelar ingen roll vilka burkar han målar med, bättre burkar bättre att han tränar med

2. laglig vägg om 5 dagar.

3. han kommer bli besviken när någon målar över han

4. han är konstig

så tack för hjälpen dock har jag redan pratat med han om detta och det verkar lönlöst för han säger att han vill ha hjälp sen när man försöker hjälpa han så lyssnar han inte.

2011-08-17 12:10
Han vill att ni ska umgås! HAN VILL VARA MED DIG! Han vill inte få hjälp och instruktioner genom en konversation på internet.

2011-08-17 18:39
Förtydligande av Bawacka; Grabben är kär, haha.
+1
"Jo, det var jag igår."

2011-08-18 01:46
Jag var ju tvungen då "någon" i denna tråd inte riktigt verkade vara den skarpaste kniven i lådan att förstå.

2011-08-18 08:37
Bawacka: jag fattar att han gillar mig men det funkar lixom inte av flera anledningar

2011-08-18 13:49
Men då är de väl inte så svårt att säga de?

2011-08-18 15:29
och om han inte fattar, sluta prata med honom, inte svårt alls.
Graffare

2011-08-18 17:36
word.
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.

2011-08-23 07:50
Har whoa en kurator?
Que sera, sera.

2011-08-23 07:50
Annars måste det helt klart styras upp!
Que sera, sera.

2011-08-23 10:06
Reinfeldt: ohja skulle va bra att ha en

För er som vill veta hur det har gått så har han nu börjat skolan igen men har har beställt belton burkar från tyskland. Han har dock fått upp intresset för smällare och att göra raketer och bomber etc. så han ska först egna sig med det.

2011-08-23 13:20
Alltså seriöst nu: Säg till miffot att sluta stalka dig, hur jävla svårt kan det vara liksom?
http://www.graffitiforum.se <- Party!

2011-08-23 14:25
Alltså seriöst nu: Säg till miffot att sluta stalka dig, hur jävla svårt kan det vara liksom?
+1

Varför skapa en tråd om det här?

2011-08-23 23:48
Varför skapa en tråd om det här?

2011-08-25 01:33
Hon starta ju tråden för hon vill ha ett SVAR! Tösen är inte gammal, låt henne va nu.

Passa dig för honom. Skit i honom.
Om han inte kan måla, och måste sitta och chata med andra för att ens lära sig, speciellt med en typ 14årig brud, så är han liiiiiteeeee mong.

Pass på honom. Pass på allt. Bara Pass.

Tipsa honom om de dyraste burkarna, fuck it.
Påstår du att weed inte är farligt så har du motbevisat dig själv

2011-08-27 14:27
be han kolla youtube på lite målare så kan han vell se hur lång tid det tar innan dom byter flarra och beroende på vilken ccap han har , säg åt han att skissa någonting och gå till nån gammal bro bärg vafan som helst så får han vell prova.

2011-08-28 01:52
''spraytimmar'' haha, fyfan! Det där gjorde min natt!
jumpless!