I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

olof palmes grav vandaliserad

Vår Hiphop - Graffiti

Redaktionen

2011-06-16 14:16

olof palmes grav vandaliserad

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/olof-palmes-grav-ar-vandaliserad_6249930.svd

verkar vara nåt fel på whoa just nu, kan inte länka varken länk eller bild.

Olof Palmes grav vid Adolf Fredriks kyrka i Stockholm vandaliserades i natt.
– Det är någon som har klottrat någonting. Det är någon form av symbol, säger Ted Harris, kyrkoherde vid kyrkan, till SvD.se

Det var vid morgonmötet i dag som personalen vid Adolf Fredriks kyrka upptäckte att den förre statsministerns grav hade blivit vandaliserad. Det ska enligt Ted Harris vara någon form av symbol.

– Jag har svårt att tyda vad det står, säger Ted Harris.

Händelsen är polisanmäld och i dag vid lunchtid undersöktes graven.

Det är inte första gången den tidigare statsministerns grav blir vandaliserad. I januari 2007 hade blomkrukor förstörts, träd brutits upp och ett rep hade spänts över Palmes grav.

ofta man inte ser vad det står..

namaste

2011-06-16 14:22
Vill bara säga

fyfan vad ruttet att måla på någons grav...

men håller med dig ofta man inte ser vad de står :S trodde de skulle vara svårare att tyda med tanke på att han inte kunde läsa
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid

2011-06-16 14:28
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-06-16 15:11
fan va ruttet
DJ

2011-06-16 15:30

2011-06-16 15:36
Idioti
http://www.subfm.com/

2011-06-16 15:45
Fy fan, stryk skulle horungen som gjorde detta ha!

2011-06-16 15:46
Jävla skit alltså
psytrance roxx

2011-06-16 15:47
Om någon här får veta vem det är IRL, slå honom på käften. Att tagga en grav i sig självt är lågt men vafan, Olof Palmes?? >:(
Redaktionen

2011-06-16 15:50
Om någon här får veta vem det är IRL, slå honom på käften. Att tagga en grav i sig självt är lågt men vafan, Olof Palmes?? >:(
namaste

2011-06-16 16:03
Fy fan att måla på en grav
Det är inte klottret som kostar, det är saneringen.

2011-06-16 16:36
Jävla skit alltså...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-16 16:52
Cool snubbe. Verkligen.
Intressepenisen hårdnar!

2011-06-16 16:54
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-06-16 22:06
Kul att det körs? skämt å sido, var inte det klokaste gjort kanske.

2011-06-16 22:53
Håller med ovanstående, men vill tillägga att jag inte tycker att tagen ovan ser ut som dem som jsa vanligen släpper, samt att det kan vara ett jävligt effektivt sätt att starta ett beef på/dra ner jsa i smutsen... inte för att jag vet om det är så det ligger till, men kom igen, ni som bor i sthlm vet själva vart jsa brukar köra...

Hursomhelst förtjänar alla "writers" som gör så här ett jävla nackskott, inget snack om saken. Respektlöst, kontraproduktivt och dumt. Fel, omoraliskt och jävligt kefft, helt enkelt.
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel

2011-06-17 03:32
Denna person gör bort sig som "Graffiti målare" och bör sluta för all framtid i sitt liv.
spelar ingen roll om du inte visste vad du klottra på.

Har ni som rör er i centrala i Stockholm sett denna tag innan, så fall vad står det?
DSA?

om JSA gjort detta så bör dem spittas för all tid o gå i graven.

-"Open Your Mind" din instängda egoistiska svenne!

2011-06-17 11:23
Allt är sagt, men det här är beyond lågt. Det handlar om en gravplats, man skändar inte gravplatser. Det känns som något man bara vet.

Ursäkten "Jag var fett dragen/pixad/blabla" håller inte. Idiot.
Påstår du att weed inte är farligt så har du motbevisat dig själv

2011-06-17 14:08

BLA BLA BLA !!!snick snack.. FUCK THAT!
 internet fame

2011-06-17 16:20
om JSA gjort detta så bör dem spittas för all tid o gå i graven.

Du ser väll själv att det är Jsa?

2011-06-17 17:04
Fast helt ärligt! klart han som la tagen visste exakt vems grav det var, det har ju endast tagats på olof palmes grav. Och så klart visste han också att det var en grav plats....

2011-06-17 17:07
Trodde att dem i Jsa hade mognat lite men tydligen inte vissa. Idiotiskt gjort och det ter sig bara pinsamt.
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //
Rappare

2011-06-17 17:48
Jag taggade graven och satte JSA i klistret.

2011-06-17 20:54
Fan dig!
Det är inte klottret som kostar, det är saneringen.

2011-06-18 15:37
Det där var EN mans beslut i ett crew som består äv mer typ 10 pers.
Kan tyckas extremt onödigt, och många av oss skulle aldrig tänkt tanken.

Men han uppnådde ju precis det han ville med sin provokation i form av enorm mediastorm och publicitet. Winning?

2011-06-18 16:21
Vi får väl se om han tycker att han har "vunnit" efter att han fått ansiktet inslaget? Vet många som skulle göra det på honom. Att göra sådär på Palmes grav är inget man bara "kommer undan" med sådär..

2011-06-18 16:25
psk P29... Nej, inte winning...
...
Poet

2011-06-18 17:12
Någon hjärndöd sate som tror han är anarkist, men slutar som antikrist.
Jag har ätit pannkaka!
Rappare

2011-06-18 23:11
Hej! Om det var du som du tidigare skrivit på whoa som taggade på palmes grav så vill jag att du ska veta att jag tycker det är riktigt dåligt att ge sig på de döda. Jag hoppas att du skäms och att du alldrig gör något sådant igen. DET ÄR SÅ JÄVLA FEGT ATT TAGGA PÅ NÅGONS GRAV! Mvh Graffaren.

2011-06-19 00:34
Inget smart drag direkt.
Gravskändning är ett säkert sätt att skaffa sig fiender överallt.
Vill man vara hatad av scenen eller vad är det frågan om ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-19 10:43
Graffare

2011-06-19 12:13
så jävla vidrigt. fast det är väl inte första gången? hur fan tänker man? hur mycket syra har personen ifråga tagit? usch
http://beltontorsk.tumblr.com/
Producent

2011-06-19 14:50
vem får för sig att gå ut med sprayburkar på syra?!

och varför ska du alltid slå in skallen på folk gaia när du skriver på whoa..?

och varför gör man något sånt här pinsamt?

2011-06-19 16:07
och varför ska du alltid slå in skallen på folk gaia när du skriver på whoa..?

För att han är jättetuff?

2011-06-19 16:27
Konstigt

Var har jag skrivit att jag ska slå in skallen på folk? Varför ljuger du? Citera ett ställe i tråden där jag har skrivit att JAG ska slå in skallen på denna personen. Nej just det din tönt. Nolla.

Däremot så vet jag hur jävla lågt detta är och bli inte förvånad om han får just skallen inslagen av både en och annan pga det han gjort. Det är säger sig självt nästan. Men att det skulle vara jag personligen som gör det, nej, du måste lära dig läsa bättre till nästa gång.
Graffare

2011-06-19 16:46
vem får för sig att gå ut med sprayburkar på syra?!

jag kan nämna några stycken? ska jag?
http://beltontorsk.tumblr.com/

2011-06-19 17:19
Ärligt talat vem fan bryr sig om vems grav det var? Att det var Olof Palmes grav gör knappast saken värre eller bättre. Så ni som antyder att det var värre att tagga Palmes grav än någon annans grav kanske ska tänka ett steg längre.

Om det faktiskt var en som kör för JSA på riktigt så hoppas jag att JSA tar hand om grejjen på ett bra sätt.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2011-06-19 20:31
fyfan vad lågt.. före första är det en grav, före andra.. olof palmes..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-06-19 20:37
Tror många här är för unga för att ens förstå vilken stor man Palme var. En av de mest älskade statsledarna internationellt någonsin. Det kommer aldrig någonsin att komma en liknande ledare igen. En som står upp för de svaga och utsatta i världen och samtidigt får en hel drös fiender på köpet men vägrar böja sig. Inte ens idag är vi närmare en uppklarning om vem som mördade honom. Av alla hundratals gissningar så tror jag mest på att Israeliska Mossad knäppte honom.

2011-06-19 21:07
Orka bry sig egentligen, hoppet för den mänskliga hjärnan håller på att dö ut av droger och skit och hemlösa tigger cash för sprit på gatan, ner pissade och ner skitna och här sitter man och skriver hur jävla tragiskt det är att en snubbe som antagligen ville nå media, har klottrat ner palmes grav. Antar att alla tunga grabbar här var BFF med palme.. trams asså.. med tanke på att alla är olika och har olika synvinklar på allt, så var det säkert någon som inte gillade palme så mycket och tog sig friheten att klottra på hans grav, vad ska man göra, skapa våld så att media kan skapa en liten insändare om att en kille blev misshandlad.. världen blir fan sorgligare och sorgligare asså..

peace
Trasig lampa

2011-06-20 03:32
JSA's uppbyggda respekt demolerad på 24 timmar.
Redaktionen

2011-06-20 10:38
En av de mest älskade statsledarna internationellt någonsin. Det kommer aldrig någonsin att komma en liknande ledare igen. En som står upp för de svaga och utsatta i världen och samtidigt får en hel drös fiender på köpet men vägrar böja sig.

eeeller hur.

fast jag tror det var nixon o co.

namaste

2011-06-20 12:37
Grafitti på en politisk ledares gravsten hade i många länder varit dödsstraff.

2011-06-20 13:29
PauseStop

De dära var ett riktigt flummprat.. visst, du kanske har en poäng i det du säger men ska vi försöka hålla oss till ämnet o inte blanda in hemlösa i att en klottrare klottrat ner en gravten? Det hör liksom inte ihop.. diskutera hemlösa när hemlösa diskuteras istället! Jag känner han som klottrade ner gravstenen och jag försvarar INTE honom dock. jag e nästan säker på varför han gjorde det. med största sannolikhet gjrode han detta endast för att få uppmärksamhet, han är inte dum så han vet att en sån här grej genererar STOOR publicitet i Sverige.

2011-06-20 13:59
GAIA> Kom och testa din jävla myssosse.

Övrig uppmaning till alla andra som tog illa vid sig: SPITTA OSS.

För övrigt var Palme en jävla klåpare. Bara boforsaffären tex. Sem att han var mot Vietnamkriget, men endå sålde vapen till dom. Fanns en anledning till att han sköts.

Dock justifierar detta inte det som är gjort. Men om nån har problem med oss eller vårat crew. Bring it.

Feztime> Kom till sthlm. Spitta oss. Eller ännu bättre. Vi ska nog up en vända och röjja lite med EHG. Vi kanske kan träffas då? ta med dig X-man och Zoom samtidigt, länge sen jag träffade dom. Kram!

2011-06-20 15:12
Palla vara 29 och bete sig som en obstinat, envis fjortis.
Vi blir aldrig som dom från stan!

2011-06-20 15:27
Börja grina.

2011-06-20 15:46
ÅderpåleOne

Det var många stora imperialistledare och förtryckare som hatade Palme för att han var den han var. Som sagt, han skapade sig många fiender men också många fans.

Trapboy

De dära var ett riktigt flummprat.. visst, du kanske har en poäng i det du säger men ska vi försöka hålla oss till ämnet o inte blanda in hemlösa i att en klottrare klottrat ner en gravten? Det hör liksom inte ihop.. diskutera hemlösa när hemlösa diskuteras istället! Jag känner han som klottrade ner gravstenen och jag försvarar INTE honom dock. jag e nästan säker på varför han gjorde det. med största sannolikhet gjrode han detta endast för att få uppmärksamhet, han är inte dum så han vet att en sån här grej genererar STOOR publicitet i Sverige.

Han gjorde det för att han är en jävla tönt och fitta. Vadå publicitet? Fel sorts publicitet. Finns inte en graffare i hela Sverige som har respekt för dom nollorna.

psk P29

GAIA> Kom och testa din jävla myssosse.

Övrig uppmaning till alla andra som tog illa vid sig: SPITTA OSS.

För övrigt var Palme en jävla klåpare. Bara boforsaffären tex. Sem att han var mot Vietnamkriget, men endå sålde vapen till dom. Fanns en anledning till att han sköts.

Dock justifierar detta inte det som är gjort. Men om nån har problem med oss eller vårat crew. Bring it.

Feztime> Kom till sthlm. Spitta oss. Eller ännu bättre. Vi ska nog up en vända och röjja lite med EHG. Vi kanske kan träffas då? ta med dig X-man och Zoom samtidigt, länge sen jag träffade dom. Kram!

Testa vad din tönt. Snorunge. Du snackar bara skit om Palme. Han var inte perfekt och det var några skandaler under alla hans år som statsledare. Men vafan, vågskålen är ändå full av hans starka engagemang i omvärlden. De flesta invandrare som kom hit från fasa och krig i sina hemländer under t.ex. 90-talet visste inget om Sverige alls. Men de visste vem Palme var och såg upp till honom.
Problem med er och ert lilla fåniga toycrew? Vem fan bryr sig om er? Inte bara borde er skit spittas för all framtid, ni borde spottas på också. Typiska nobodies som vill ha uppmärksamhet och försöker provocera. Snorungar som sagt.
Poet

2011-06-20 15:54
psk, Man kan hata, men killen är ju för fan död.

Graffen har redan en för jävla dålig historia att klassas som klotter och skadegörelse, den behöver knappast mer skit i bagaget, och att dra sitt shit på någons grav gör bara saken värre, tillslut kommer vi graffare blir ansedda djävulsdyrkare.
Jag har ätit pannkaka!
Poet

2011-06-20 15:56
Visserligen hårddrog jag nog lite, men ni fattar väll vad jag menar?...
Jag har ätit pannkaka!

2011-06-20 17:33
gaia, hoppa av hästen, du var 4 då han dog.

däremot
Jag taggade graven och satte JSA i klistret.

humor! ;)
((MAAD))