I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hur stort ''lager'' har du?

Vår Hiphop - Graffiti

2011-06-06 19:52

hur stort ''lager'' har du?

Precis som alla andra här så har jag sätt mycket trådar varav sneakertråden, hur ser du ut idag etc. Tänkte att vi lika gärna kan starta en tråd om hur stort ''lager'' ni har där hemma.

gör såhär:

ta en bild på alla cans,supplies, markers, etc. du har, lägg ut en bild här.

förutom att lägga ut bilder på ert lager så kan ni även diskutera vilka saker ni tycker är bäst, tipsa om grejer etc.

Mitt lager ser ut såhär just nu

de är montana stickers, markers i alla möjliga olika färger och sorter, montana gold cans, 1 molotow burner, 1 montana spider, 1 mtvtm dark blue, XXL Chrome (något tyskt märke eller nå) och sen en massa burkar från cheapy som jag bara använder för att träna can controll.

Har en fråga till er, när jag var i berlin under påsken så var burner ganska nytt där och de var bara 1 person som hade sin affär (down stairs) som hade lyckats få in 1 molotow burner på 400 ml. Under sommarn så ska jag resa runt igen, mest i tyskland,frankrike och italien och jag har tänkt att utöka mitt burner lager mer så vet någon av er någon av er någon affär som brukar ha burner?

Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid

2011-06-06 20:43
skojjar du med mig att tyskland var väldigt nya med molotow burner?????
Dra åt helvete

2011-06-06 21:16
inte när jag var där, sökte igenom hela berlin, hittade till slut 1 moloto bruner på 400 ml i berlins ghetto hos en arab/kurd som hade lyckats få in 1 :( men dock så hade molotow burner bara funnits i 1 månad då :/

2011-06-06 21:29
känn dig blåst..... vad jag vet har dom funnits i x antal år där nere
Dra åt helvete

2011-06-06 21:34
illa, men sen var vi också där under någon speciell helg i berlin så de flesta hade stängt men lyckades kolla 2 st down stairs men ingen hade burner likadant i OverKill, trodde de skulle ha då det var en stor affär med ganska unga killar på 20-30 år men icke....

2011-06-06 22:16
Dom såg att du var toy, så dom spelade dig ett spratt!!11111
Que sera, sera.

2011-06-06 22:21
tyvärr inte, fick till och med gå in och kolla i deras lager om de var något därifrån jag behövde (då menar jag alla 3 affärerna) men kan vara så att eftersom de var någon högtid under påsk så var de affärerna som hade molotow burner stängt.

2011-06-06 22:30
(om du är tjej) så förväntade dom sig nog en blow =D

ne ja ska sluta.
Que sera, sera.

2011-06-06 22:36
ja jag är tjej men inte gör de mig till toy och de närmsta de kan komma blow är luften från en örfil.

släng upp en bild på ditt ''lager'' istället för att hålla på :)

med tanke på att du kallade mig toy så måste du ju använda dig av bättre saker och även kunna göra bättre saker så skisser får också gärna komma

2011-06-06 22:42
driver du eller? tyskland hade burner först då molotow är tyskt?

OT: Har inte så stort lager, köper när jag behöver och sparar väl slumparna hemma tills dom e slut

2011-06-06 22:47
Ta ett skämt snälla. kan inte uttala mig när ja inte sett nåt, gjorde mer en typisk "whoagrejj" , ironin borde lysa igenom på alla " !!!111 " men tydligen nådde det inte fram. Ett lager har jag inte, jag är fattig, det är fattigmansgraff som gäller.
bless.
Que sera, sera.

2011-06-06 23:05
OHW: Det är just därför jag undrar, berlins huvudstad, besöker 2 downstairs och 1 overkill varav en arab/kurd som har 1 av downstairs har 1 burk på 400 ml... kanske kom i fel tid eller dag vettefan...

själv växer lagret har inte varit ute och målat på ett tag då jag haft lite problem med polisen (en klasskamrat gav ut mig för målningar jag inte gjort) så sitter här hemma och funderar på vad för nytt man kan börja använda då de antagligen vet mitt ''nick''

reinfeldt: förstod att du skojade, men har varit väldigt sur hela dagen vilket kanske har märkts på vissa av mina inlägg här på whoa, ber om ursäkt.

tja för er som vill och bor nära mig så kan ni ju alltid komma hit och visa mig vad ni kan, flaskorna blir nog inte använda på ett tag iallafall inte tills jag får fantasin tillbaka...

2011-06-06 23:09
off topic : "tja för er som vill och bor nära mig så kan ni ju alltid komma hit och visa mig vad ni kan, flaskorna blir nog inte använda på ett tag iallafall inte tills jag får fantasin tillbaka..."

Hehe, Finns bara ett sätt att få fantasin, lira mkt, ofta och skissa mkt och ofta. finns inga andra sätt.
Que sera, sera.

2011-06-06 23:14
R: tror min största brist nu är att fixa ett nytt nick, de jag hade innan var ganska ovanligt och mitt egna men skulle jag köra t.ex. evil,pain och de som är ganska vanligt så skulle de även kännas ganska meningslöst då jag inte vill bli förväxlad med någon annan. Håller med dig annars, bara att skissa, tänka massor och kanske slappna av as well?

2011-06-06 23:30
ja men ska ju inte baita. varken tag eller stil. jag fick min tag genom att kolla i kylskåpet och se lite ettiketter.
Que sera, sera.

2011-06-06 23:41
hah skön, jag gjorde så att jag skrev ner hela alfabetet i olika stilar och tog ut alla bokstäver jag skissade bäst, sen fick jag ihop ett namn, dock funkade inte de lika bra just nu.

2011-06-07 13:58
Sitter för tillfället enbart på en PX30 och en 15mm, vet inte om de är så mycket att knäppa kort på.

2011-06-07 15:11
De är ju alltid något, knäppa kort behöver du inte göra, ville bara se vad folk använder sig mer av etc. men sen är väll inga cans dåliga cans då man alltid kan göra något med dom

2011-06-07 20:45
Mjo, självklart finns de cans som är dåliga, som inte är värd att använda till något.

2011-06-07 21:48
Kanske inte så mycket i mitt lager för tillfället..
Mestandels Mtn 94 och Molotow Burner o Coversall.
men det bör räcka några veckor till :)

2011-06-07 22:13
Stenar är bra, "hard to buff"
Que sera, sera.

2011-06-07 23:15
Seven7 ser riktigt bra ut :) är ganska avis vill också ha massa burner :(

2011-06-07 23:34
nali

köp då? LOL
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-08 08:28
Dyrt att köpa burner i sverige. beställer mina på henxs, 41kr för 600ml
den bästa chromen enligt mitt tycke.

2011-06-08 13:01
Henxs har ju smarrigt 24burkars pack me 12 600ml burner och 12 600ml svart för cirkus 800:- , råvärt!
Que sera, sera.

2011-06-08 16:02

-"Open Your Mind" din instängda egoistiska svenne!

2011-06-08 18:29
Sjukt mycket markers du har.. bombar mycket? ;)
själv har jag en Artline gul färg som jag haft sedan -04 haha
Inte fyllt en enda gång.. dåligt

2011-06-08 19:45
Feztime, looks good!

2011-06-08 21:09
rekommenderar montana..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-08 22:50
CY: har ju montana som du ser men har hört att burner är mycket bättre?

2011-06-09 02:21
montana bruner
XD

jag gillar intiativet, nice tråd, har bild, men hur laddar man upp?

2011-06-09 02:29

2011-06-09 04:30
Fucking hell detta är värre än youtube.

Fuck alla er fitt toys som lägger upp era fattiga pennor som är halvfulla, de ni har i 40 olika färger. Det är ni som "snackar" om att ni målar graffiti. men ni gör fan aldrig det. Ni kan suga kuk hela jävla högen, keepsa det real som dom gör nere i Skåne eller här i götet.. Kuksugare

2011-06-09 04:52
om man ar fran skane, godkand? ahahha K-Buddah XD

2011-06-09 14:53

Ink-Crew_Äholm's bilder

KB: ta de lungt ingen är här för att tävla om vem som har mest, vill bara se lite av vad folk använder sig av

2011-06-09 15:13
jag tycker att det ar en as nice trad, synd bara att folks bemotande av folk ar helt javla vedervardigt!

upp med bilder nu grabbar :D

2011-06-09 15:23
KungBuddah : Så, du menar alltså att skåneland och göttaborg är de enda som keepsar det real? låter lite som en viss stockholmsmålare som satt och predikade om att de enda målarna som är riktiga målare är från stockholm, och övriga sverige är toys. spyr på sån mentalitet. Dock har du en poäng, en äkta writer har inget lager.
Que sera, sera.

2011-06-09 15:53
Skånest scen är den största just nu, både i tags/throw ups och panels/pieces.

Det kan hela Sverige instämma på. Göteborg är äkta för vi har spårvagnarna.

2011-06-09 16:01
Ja, absolut, skåne har en sjuk fet scen just nu, det säger jag inget om.
Och att ni är real för att ni har spårvagnar, det låter lite.. nja.
Hur äkta man är har med hur mkt man kör att göra. inget annat. är man dedikerad i det man gör, så är man äkta.
det är det enda som räknas.
Que sera, sera.

2011-06-09 18:05
haha, inte äkta writer om man har färg? har man pengar och jobbar så kan man väl fan ändå köpa ordentlig färg eller hur!?
Klassiska whoa med häxjakt på toys...
Graffiti är vad man gör det till! så enkelt är det.

Kungbuddah, du kan väl ta dina kommentarer och hålla dem till dig själv!
Inte en enda jävel som bryr sig om vad fan du tycker.
Vår scen i skåne är sjuk just nu och jag vet inte vem du är så jag antar att du inte har bidragit med något så då har du väl ändå inget att säga till om!
Kom ner till oss istället och visa vad du går för istället för att sitta här och klaga på folk som vill enbart snacka lite skit och ha trevligt.

2011-06-09 18:14
Seven, Om du syftar på det jag sa om färg, så menade jag absolut inte så, var mer lite ironi. jag jagar inga toys, Jag tycker toys är götta, sålänge de inte spittar och har sig.
Bless.
Que sera, sera.

2011-06-09 18:21
Lugnt inte alltid så lätt förstå sarkasm/ironi på nätet. speciellt utan "Smile'is" ;)
Toys för det mesta menar väl och visst det händer dom går över fel person osv men därför är det viktigt att visa dem rätt väg så dom lär sig.
Utan toys dör grafftitin, tråkigt när folk inte förstår det och måste klanka ner dem stup i ett.

2011-06-09 18:27
haha verkligen. det är det som kommer köra svenska graffscenen ner i avgrunden. man har ju själv varit där, men det verkar de flesta glömma bort när dom får storhetsvansinne. Sålänge dom inte spittar, så tycker jag det är kul, Deras pieces ser så.. gulliga ut. haha.
Soft att nån likasinnad pratar. Bless.
Que sera, sera.

2011-06-09 19:53
Ink-Crew_Äholm's bilder (ursäkta blev fel länk förut)

2011-06-09 23:01
ink-crew köper färdiga colourspack för han är sämst.... jävla sopa
Dra åt helvete

2011-06-10 04:17
csg_Hunke, den första bilden är ALLA mina cans köpta separat, en för en, i Halmstad och hbg. Andra bilden blev det colorpack för att vi fixade ett projekt i skolan, och då sa vi att vi ville ha ett 21st pack-fixat, så vi visade bara vad vi ville ha..

Annars tycker jag att DU låter som en jävla myt fitta som bara hackar på allt och alla bara för att ditt live suger kuk

2011-06-10 07:52
CSG_Hunken jag bryr mig inte hur han köper eller tar cannen vill bara veta vilka olika burkar folk använder sig av. Istället för att hacka på andra, ladda upp en bild på de du har så kan du förklara vidare hur man ska göra för att va lika bra som du...

2011-06-10 11:25
Colourpacks är ju skitbra.. perfekt att prova nya färger och kombinationer. annars är det lätt man stannar i samma stil på sina målningar.
Hur kul är det med chrome fyll, svarta lines och gula seconds hela tiden?
Visst ibland kan man va lite crazy och lägga på en blå eller orange bakgrund... :o

2011-06-10 11:53
Krom fyll, svarta lines, svarta secounds och svarta highlight kickar jag nog.. 98% av mina pieces. ibland har man tur och kan göra lite prickar i bg´n, men det är bara ibland och ytterst sällsynt!!
Fattigmansgraff when its best.
Que sera, sera.

2011-06-10 13:01
crazy ass whitetrash with chrome! kickin it poorstyle ;))

2011-06-12 18:42
@ seven7

Hackar du på krom? krom är det bästa som finns