I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

UP44 - under produktion

Vår Hiphop - Graffiti

2011-04-14 13:23

UP44 - under produktion

Efter att UP43 kommit ut alldeles för sent jobbar vi på att komma i fas och få ut UP44 i rimlig tid. Dvs under juni månad.
Därav är tidningsarbetet igång sen en tid tillbaka. Så för den som vill bidra med bilder eller något annat är det dags att skicka dessa till:
mail: [email protected]
snigelpost: UP, box 773, 12002 Årsta

Deadline för bidrag är 15 maj.

Saludos
/UP-red

2011-04-14 14:52
Tungt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-18 09:34
när har tidningen release då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-18 14:15
samopo:

Efter att UP43 kommit ut alldeles för sent jobbar vi på att komma i fas och få ut UP44 i rimlig tid. Dvs under juni månad. Därav är tidningsarbetet igång sen en tid tillbaka. Så för den som vill bidra med bilder eller något annat är det dags att skicka dessa till:
mail: [email protected]
snigelpost: UP, box 773, 12002 Årsta

Deadline för bidrag är 15 maj.

Saludos
/UP-red

2011-07-05 23:00
hur går det?

2011-07-06 22:16
antagligen lite försenat även detta nummer ;)

2011-07-12 16:37
kommer tydligen i augusti såg jag nu, hehe. rimlig tid :)

2011-07-15 01:50
Omslaget verkar vara fixat iallafall:

2011-07-15 20:51
Nån ny deadline på bilder möjligtvis?

2011-07-16 13:46
"UP 44 släpps i början av augusti. Exakt datum kommer inom kort.
I detta nummer har vi bland annat Moses & Taps, rest till Venezuelas huvudstad Caracas, tagit fokus på Iron Mike från Stockholm, Catwalk från Götet och Top crew från Prag. Vi har snackat skiss med Ikaros, snackat graffminnen med den finska legendaren HIV och fått en redogörelse för hur halva Brisbanes tågflotta målades under bara några dagar och Jacob Kimvall har tittat närmare på Lees Allen Boys piece, förutom alla rykten, bilder, notiser och annat smått och gott."

Skulle läsarna själva få välja hade ni kunnat skippa 90% av skiten..

UP 44 släpps i början av augusti. Exakt datum kommer inom kort.
I detta nummer har vi bland annat Moses & Taps, tagit fokus på Iron Mike från Stockholm, fått en redogörelse för hur halva Brisbanes tågflotta målades under bara några dagar. förutom alla bilder.

2011-07-16 21:02
Jag är lätt intresserad av Catwalk och Caracas skiten.
sen är ju Ikaros alltid inspirerande.

2011-07-23 18:28
Brisbane flooded kommer bli fett, sett massa filmer därifrån, tokigt grym grej

2011-07-29 15:59
Verkar kunna bli ett fett nummer det här!

2011-07-30 13:06
iKaros? men vafaaan who cares.... shitt. UP är ingen klotter/graffiti/vandalism-tidning längre.. tyvärr! Det är bara att inse! Sjukt tråkigt att det är så.

Tidningar som VET något om vad de flesta vill läsa är: Reptoid, Kilroy, Icognito osv. Grisfest har förstått konceptet också.

2011-07-30 22:14
Ikaros är såå inressant. Dem gamla tidningarna från 2000-2004 var ju riktiga guldare.
UP är inte ens samma sak längre, läs någon intervju med någon halvkänd tysk för att se att varenda sida består av någon td-prodd.
 BLÅ LINJEN

2011-08-05 08:19
Men måla på då och skicka in era onemans, era färg-windowdowns, era brölliga nödstopspanels och allt annat fett ni sitter på men inte vill ge till UP eftersom de blivit för pretto... Faktum är ju också att scenen idag Inte går att jämföra med hur det var mellan 2000 och 2004. På den tiden var det ju ett jävla röj och mycket grejer som hände, idag ser man knappt någonting.

UP har nischat sig, visst finns det saker som var bättre förr men personligen tycker jag att det är kul med en tidning som levererar en hel del text också. Dessutom, ni raddar ju upp en massa tidningar som faktiskt ger Er det ni vill ha. Köp dem istället och sluta klaga?

2011-08-05 12:50
DET KÖRS MER ÄN VAD DU VET PINBALL....
"finns inget dåligt med knark (hash,grönt) rökt det själv i ett år nu o jag mår susen!!
röka o måla e grymt!!" - Jaojao

2011-08-07 15:57
hora: själklart MEN klaga inte på innehållet i tidningen om ni inte skickar in era hardcore prylar.
http://www.graffitiforum.se <- Party!

2011-08-07 20:04
Precis lyssna på Jelly, han är runt 30 släng, kör bara lagligt och har tydligen förstått det här med att man måste skicka grejer själv för att vinna sig en rätt till en åsikt. Härligt att se intelligenskvoten på en nästan medelålders man är kvar i gör-det-bättre-själv-då stadiet. Ta lärdom av detta praktexempel, stay in school!

2011-08-08 02:19
måste säga att jag faktiskt var nöjd med detta nummer, första numret sedan dom gjorde om tidningen som faktiskt va roliga å bra grejer om att läsa om, gillade texterna mer än bilderna faktiskt ! haha keep it up
http://farggladavaggar.bloggplatsen.se/

2011-08-08 06:03
trainkill: vad är ditt problem igentligen, du vet ingenting om mig.

Så för att man inte kör en wholecar varje helg så har man ingen rätt till åsikt?

Min mening var att om man inte skickar in bilder så kan dom inte publicera det ... eftersom dom inte fått bilden, har ingenting att göra med "gör det bättre själv" attityden som du insinuerar på.

http://www.graffitiforum.se <- Party!

2011-08-08 08:19
Att trainkill orkar ha så jävla rutten attityd till allt och ingenting....tur att han är så hardcore..

2011-08-09 23:15
trainkill röker för mycket o driver med er.
-"Open Your Mind" din instängda egoistiska svenne!

2011-08-10 15:34
håller totalt med trapboy! ikaros? komigen?? killen som bara är känd för att vara "konstnär"

2011-08-12 21:14
Var besviken på det senaste numret.. trodde det skulle bli något större reportage om skånes tåg scen. men icke..
Tyckte det var dåligt med paneler öht.

Kanske blir något i nästa nummer.. man får ju hoppas

2011-08-13 22:34
Lokala Pressbyrån har inte fått in nya numret men lär köpa av gammal vana även om inget av innehållet på förhand gör mig galen av upphetsning direkt.

Inte för att jag alltid tycker alla artiklar i UP är hyperintressanta, men diverse panels finns det ju miljoner av på nätet.
Då betalar jag hellre för "TopDoggs-Proddar" & några jätteanala analyser av en Diseyburner från 80-talet.

Tycker spontant att UP borde fokusera på SVENSKA writers. Allt från Street Art till bombare i ställer för halvdana scenrapporter & standardintervjer med folk från andra länder som ändå bara lägger svintråkiga panels i tjatig WUFC-stil som ser EXAKT likajävladana ut i hela världen.

Tack för ordet.
http://www.fotolog.com/helsingbomb

2011-08-13 22:49
PS: Och när jag efterlyser fokus på den svenska scenen menar jag givetvis inte de 10-15 målare som varit med i varenda nummer de senaste 5 åren med samma skiss i olika färgläggning.

Inget ont om dem (HFU, Oiks, Dart, Cars osv) men det känns grymt tjatigt.
Fast det kanske bara är de som skickar in foton?

När jag ändå är igång & gnäller så vill jag tillägga att jag stör mig på "kollage" sidorna med (För all del, ofta snygga) tags,throws & silvers där UP blandar Sthlm,Paris,Cph osv. Information om vart/när MINST på de sidorna tack!!!

Blev mycket kritik här men hoppas ni förstår att den är konstrukivt menad.

Med allt detta sagt dock. Det är ju ER tidning att utforma efter eget behag & vi/de som klagar kunde kanske publicera något eget efter egen smak & för att hålla scenen levande om inte annat.

Kommer som sagt fortsätta stödja UP av gammal vana. Om inte annat för att delar av redaktionen uträttat stordåd för den svenska scenen.
http://www.fotolog.com/helsingbomb

2011-08-23 08:34
Helsingbomb - kan inte annat än att hålla med dig.
Que sera, sera.