I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Använda streettag i blackbook

Vår Hiphop - Graffiti

2011-03-08 17:39

När ni gör era pieces i era blackbooks, använder ni samma tag som ni gör utomhus?
Undrar om det finns någon viss risk att kladda sånt hemma?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-08 17:45
Sålänge du skriker att det inte var du så är det lugnt.
"Näe, nu målar jag bara lagligt."
"Jasså? När var du senast ute och målade tåg då?"
"Jo, det var jag igår."

2011-03-08 19:24
hehe, du kan skissa på din one hur mycket du vill.
bara du inte har som mig hemma. en stor bungt med skisser som jag kan torkska på.
men det bästa är la isåfall a skissa, sen ut måla skiten osv.
och om du ska göra någon feting skiss du vill visa för folk så är det ju bara att du sätteruppätt på väggen.

2011-03-08 19:32
bara du inte har som mig hemma. en stor bungt med skisser som jag kan torkska på.
men det bästa är la isåfall a skissa, sen ut måla skiten osv.
och om du ska göra någon feting skiss du vill visa för folk så är det ju bara att du sätteruppätt på väggen.

kan du förtydliga det lite?
Menar du att jag inte ska ha skisser på saker som jag sedan gjort ute?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-08 22:45
det är fortfarande ingen som har REAGERAT på hans inlägg??

När ni gör era pieces i era blackbooks, använder ni samma tag som ni gör utomhus?
Undrar om det finns någon viss risk att kladda sånt hemma?

NÄR NI GÖR ERA PEICES I ERA BLACKBOOKS??? vafan pratar DU om idiotjävel

2011-03-08 22:46
blackbook = fotobalbumet man klistrar in sina målningar i

2011-03-08 23:27
sry deluxe the man.
blackbook kan dels vara en skissbok med massa skisser..om jag nu inte har fel?

pins undrar du om det är chill och ha din streettag på skisser hemma eller vad?
fattar inte direkt..

2011-03-08 23:41
Asså puckot menar ju om det är lugnt att ha ett skissblock hemma där man har skissat sin tag i (den tagen man använder sig av utomhus)..... grejen e den kör man mycket o sen får husis av polisen så beslagtar de ju skisser osv för att spara till eventuella bevismaterial typ kanske jämföra skisser me peices etc o blabla. e väl rätt logiskt behövs väl inte frågas om?

2011-03-09 02:16
Är du över 15 kan du få husis, krävs dock oftast att du är dömd innan för att polisen ska få göra det. Eller att det är narkotika inblandat.

Antar att du inte är över 15, så det är inga problem med att "kladda sånt hemma".
"finns inget dåligt med knark (hash,grönt) rökt det själv i ett år nu o jag mår susen!!
röka o måla e grymt!!" - Jaojao

2011-03-09 08:28
okej, hora. på någotvis så har jag haft 2 husisar innan jag blivit 15..
men om du e aktiv och har grejer du kan torska för så är det ju inte så smart och ha skisserna hemma.
jag hade ju tuvär gjort några grejer för att jag fick de 2 husrannsakorna.
men som sagt. du väljer själv, du får vara beredd på att de kan komma och knacka på din dörr..

2011-03-09 15:44
J.ä.v.l.a.r. vad du överreagerar Deluxe, blackbook kan som sagt även vara en skissbok.
Och ja jag är över 15 år, men det jag menar är att om jag får husis och snuten kommer och ser mina sketcher, räcker det med att, som ex, det står "Pins" på alla sketcher och att det finns 3 pieces ute som det också står "Pins" på, så har dom mig?
Eller krävs det att sketchen ska vara identisk med piecen?
Ursäktar om jag har varit otydlig.

2011-03-09 16:29
Så länge du nekar, nej, då räcker det inte.
Dock är jag väldigt osäker, men jag antar att eftersom det finns crews, och crewnamn har de inga bevis för att det var just DU.

Dock är jag inte helt hundra på detta, så rätta mig om jag har fel.
"Näe, nu målar jag bara lagligt."
"Jasså? När var du senast ute och målade tåg då?"
"Jo, det var jag igår."

2011-03-09 18:35
sant där MR..
om du har kört pieces ute och snuten har fotograferat det och har det i deras "klotter" pärm och dom har fått tips etc att DU ska köra den tagen blabla.
då kan dom ju göra husis hos dig kolla igenom rummet kolla efter cans färger typ efter slattar osv "men det gör ju inget om dom hittar några slattar ifrån en av dina pieces,men det skulle kunna vara pytte lite avgörande"..
men iallafal och dom hittar tex skissar på just den piecen och du har signat den på skissen osv. då kan dom ju ta det i beslag så frågar dom ju dig om du kör "pins"osv.
men om du nekar. så skulle det inte kunna hända så mycket direkt. det beror på hur många skisser du har hemma på just pins och hur mycket det finns ute osv.
men de tar ju skisserna till grishuset sen om de skiter it och inte har något som kan binda dig till a pins piecesen,som vittnen etc så får du ju hämta tbx skisserna osv.
du kan dels säga att du målar inget graff alls. bara på papper och gillar att måla andras pieces tags a "testa".. blabla du fattar nog?
peys. måla på bara, men chilla lite med skisser hemma ifall ifall..

2011-03-09 19:08
Tack! Bara dragit en sketch med min streettag, tänkte nästan samma som du att jag kan säga att jag såg tagen som en piece på stan och tyckte bokstäverna verka sköna att sätta ihop, och så har jag resten av boken endast annat, kanske några andra writers tags så det stämmer lite att jag brukar sno namnen och använda på papper.

Bara en fråga till, OM jag skulle bli tagen och få böter, kommer det i något register så jag kan få skit från det i framtiden?

2011-03-09 19:24
pins

vanlig skadegörelse tror jag e 5 år i belastningsregistret(när någon kollar upp dig ser dom de punkter som finns i belastningsregistret).. det finns vissa yrken osv där du måste va ostraffad o de jobben går ju bort då!

mina föräldrar brukar säga att jag inte får ta lån om jag åker dit men det är inte att man åker dit som direkt bidrar till att man ej får ta lån det blir problem att ta lån om man SKITER I att betala sina böter o på så vis får betalningsanmärkning, det är DÅ det kan va svårt att få ta lån. jag har htitils betalat mina böter så jag får ta lån som vikken pungkula som helst.

2011-03-09 19:39
Men efter fem år så stryker dom mig ur belastningsregistret och jag kan söka dom jobben utan att dom får veta att jag gjorde "skadegörelse" för 5 år sen?

2011-03-09 19:52
Exact kappishh

2011-03-09 20:06
I see...
Tack för svaren!

2011-03-13 14:00
Dysläktikär