I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Klotterliga sprängd

Vår Hiphop - Graffiti

2011-01-25 22:24

Klotterliga sprängd

http://www.nvp.se/Nacka/Nacka/Klotterliga-sprangd/

Diskutera!

(Inlägget ändrat av 987 2011-01-28 18:47:46)
fixade länk.

2011-01-26 00:01
Jag vill skriva nåt sarkastiskt och raljerande men det går inte, förutom att "Klotterliga" låter som nåt från tiden då polisen bar sabel och hade blanka knappar på rocken.

Man har organiserat sig, letat länge och väl, säkert kartlagt och civilspanat från bilar utanför bostäder och lokaler. Kul att man ändå kännt att klotter är något man vill lägga avancerade resurser och koordinera riksinsatser på, man har ju samlat ihop material till 4200 sidor, så stort att datorer inte klarar av det! (Klarar av vad?)
Satsa lite pengar på avhjälpa trafficking så ska vi se om det blir så jävla lätt för er att ropa hej. "ALLA brot är lika allvarliga. Mord och klotter är liksom samma sak."

Tråkigt tråkigt tråkigt, "dom vill ju ha uppmärksamhet". Bra tänkt. Grattis till djupgående analys och slagkraftigt hanterande av situationen. Lås in dom och spräng deras ligor! Arbetsläger i Ural! Moral! Uppförandebetyg! Trasiga fönster! Utlänningar! Hasch!

BUUUUU! Wöööö! Gå hem! Fy!

Näe men helt allvarligt, vad säger man om sånt här? Tråkigt för dom som målar att det ska vara så förbannat viktigt att man inte får måla...
Är det värt uppståndelsen det får i tidningen, att man har varit så jävla noggranna och duktiga? Ha r Nacka kommun själv betalt/tipsat för att polisen ska få känna en klapp på huvudet?

Jag hatar internet.

2011-01-26 00:58
haha, det där är bara sjukt........ tror polisen dom kommer sluta för att dom får en böteslapp på ca 300.000 (?) hem i brevlådan.... sällan slutar ju i att man skiter i allt.
ifall man inte har missbruksproblem blir flaskan och klottret vännen i mörkret av hur man ska ta sig ur en sån här sitatuation... tyvärr Sverige i ett nötskal.
Dra åt helvete
Manager

2011-01-26 05:56
fann man trettio kilo kannor i lägenheten.

Kannor? I tidningen? :D

Redline!

2011-01-28 08:39
Dyrt.
HMOR
Arrangör

2011-01-30 14:07
Vill knappt börja tänka på vilket resursslöseri detta är ifrån polisens sida.

Hade tågvagnarna varit vackra från början och blivit "förstörda" av dessa "klottrare" så hade jag kanske förstått det lite mer.

Hade brottet i sig haft något annat offer utöver knäppskallar som anser att vi måste lägga ner dyra resurser dels på att jaga dessa individer och dels på att få bort den vackra konsten hade det kanske också känts en smula mer relevant.

Och som någon nämner, tror man att detta ska sätta stopp för någonting vet jag inte riktigt i vilket universum man är ute och cyklar, utan styre.

Jag personligen skulle nog bara se på böteslappar med många nollor som en frisedel att köra vidare - kan (vill?) man inte betala blir det ändå bara en fantasisumma att fnissa åt.

Själv fnissar jag mest åt halvmetershöga utredningar som inte får plats i polisens hightech datorer! :)

Pang boom bang, nu spränger vi allt!
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2011-02-01 15:54
http://svtplay.se/v/2311575/abc/stor_klotterliga_sprangd
jag ska måla hela världen lilla mamma!<br>

2011-02-03 20:51
sweet:) bigup TK CREW!!
elips my man, keep on painting!!

2011-02-11 16:02
Haha, och polisen är som sagt helt medvetna om att dom kommer att fortsätta med det dom gör - även fast dom kanske åtalas i rätten. Bra system.

Man undrar ju vad dom tänker med ibland. Eftersom att gärningsmännen inte kommer att kunna betala tillbaka skulderna så kommer väl rättegången och alla utredningar bara kosta en massa extra pengar för både staten och skattebetalarna(?).

Får la önska TK crew lycka till i både rättegång och förhör.

2011-02-11 16:05
Bane

De kommer behöva betala så mycket som de kan. blir väl säkert existensminimum för resten av livet typ..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-11 16:19
Påstod aldrig att de inte skulle få skulder, påstod bara att dom inte skulle kunna betala skulderna - och det är just detta som är så komiskt med vårat system.