Vill knappt börja tänka på vilket resursslöseri detta är ifrån polisens sida. Hade tågvagnarna varit vackra från början och blivit "förstörda" av dessa "klottrare" så hade jag kanske förstått det lite mer. Hade brottet i sig haft något annat offer utöver knäppskallar som anser att vi måste lägga ner dyra resurser dels på att jaga dessa individer och dels på att få bort den vackra konsten hade det kanske också känts en smula mer relevant. Och som någon nämner, tror man att detta ska sätta stopp för någonting vet jag inte riktigt i vilket universum man är ute och cyklar, utan styre. Jag personligen skulle nog bara se på böteslappar med många nollor som en frisedel att köra vidare - kan (vill?) man inte betala blir det ändå bara en fantasisumma att fnissa åt. Själv fnissar jag mest åt halvmetershöga utredningar som inte får plats i polisens hightech datorer! :) Pang boom bang, nu spränger vi allt!
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer