I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varfor 18 ar for burk kop ?

Vår Hiphop - Graffiti

2010-11-18 15:17

Varfor 18 ar for burk kop ?

Tjena, jag sitter just nu i en amerikansk skola ( cp alphabet .
jag drog in till nyc forra helgen, tankte kolla in en graff butik, det var tydligen 18 ar for att kopa, varfor ? sjukt konstigt !
ska man gora sa som sprit, be nan kopa ut ?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-18 17:36
Varför? för att omyndiga personer inte ska ut och ställa till med skadegörelse såklart.

MEN. Det är inte olagligt varken i USA eller här i sverige att sälja sprayfärg till personer under arton år. det är därför inte straffbart att "köpa ut" sprayfärg till underåriga. Samma sak gäller den svenska åldersgränsen av köp av energidryck. Eftersom försäljningsförbudet inte reglerats av lag, är det inte ett brott att köpa ut och butiken har ingen laglig rätt att neka en person som dom misstänker "köper ut" varken spray eller energidryck.
Moderator

2010-11-18 21:41
är du säker på det där trainkill? känns som det kan variera i var stat.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2010-11-19 01:17
ber om ursäkt för skriften ovan ( har en svensk dator hemma )..
asså tycker det är skumt att det inte säljs burkar till minderåringar, men det är väl precis som trainkill sa..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-19 15:51
Tänk på att lagar varierar från stat till stat. Och eftersom jag antar att du bor "nära" nyc så ska man inte glömma att NYC är USA's säkraste stad.
Du kan ju alltid snacka med dom i butiken och höra vad anledningen är, tror inte dom kommer skjuta dig bara för du frågar.

MVH

2010-11-19 18:24
Facelift håller med dig.. han i butiken var faktiskt as schysst min lilla "homie" i Soho XD

ska kolla upp det.

Hur är spray färgen Krylon annars? Den kan man köpa på Walmart!

2010-12-06 11:52
18årsgränsen är en anti-graffiti åtgärd, BombingScience har en tråd om det
här. Det verkar gälla i hela Nyc och de flesta storstäder med en graffscen.

Jag gillar Krylon, det är ju oldschool så det bara stänker om det. För 10 år sen var dom bra, hade många poppiga kulörer, täckte helt ok och hade skönt flöde. Går väl att jämföra med Belton och Quick kanske, jag minns inte exakt. Tyckte dom var lite mer lätthanterliga än Multona, rätt många olika caps funkade...
Vet inte om om man har ändrat produkten sen dess men jag rekommenderar dom!
Jag hatar internet.

2010-12-06 21:46
OfattbartDjup tack för bra svar :D

2010-12-07 01:32
det är bara för toys som du ska skissa innan de målar.