I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-09-30 18:11

Bilder UP43

Arbetet med UPs 43e nummer är på gång. För de som vill bidra med bilder, texter, åsikter, uppmuntran eller kritik till numret är det deadline den 18 oktober.
UP43 är planerad att släppas i början av december.

Maila till: [email protected]
el snigelpost till:
UP
Box 773
12002 Årsta

Kom ihåg att bilderna ska vara i tillräckligt stort format för att trycka samt att vissa emails har en förinställning som krymper bilagorna. Ta bort den inställningen.

Aiigght.

UP-Click

2010-09-30 23:38
kritik = hfu, wol, deis och göteborgare.. tråkigt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-08 21:33
mindre väggar mer tåg !! oftast är det roligare att se en mindre välarbetat panel än en vägg ute i skogen med 10 färger, ( min egen åsikt ))

2010-10-09 00:48
javaijardet
Hellre se en skit-panel än att se en 25 färgers-burner av PUBB? Vill man ha mer panels så köper man reptoid.

2010-10-11 18:45
Bojkotta up. deras lila diss till fau i förra numret var ju pinsam
the aimalssss. who let the dogzz out

2010-10-11 23:26
@2cool4this, va sades om fau? hann ej greppa den.

Tycker också att ni ska fixa lite mer paneler och tåg i huvudsak, låt det ta lite mer tid, det kommer säkert vara dubbelt så värt om det tar sin tid för att få ett fett nummer med lite tåg+insidor + livebilder? fixa!

2010-10-12 01:49

skarp kritik mot "kändisar pratar om sin skiss"
-ja jag gillarde värkligen att göra böjjen där på h:et?
vad uppmed det?

mer tåg. mer bra tåg. publiceras mest skitpanels. förutom dom som är bra då.
mer stadsrepotage, mer äventyr
Andres.

FUCKKENEFÖREVIGT

2010-10-12 10:10
Tycker inte tåg delen är så värst intressant.

Personligen efterlyser jag mer bra väggar, genomtänkta produktioner och riktiga burners. Skulle också vara ritkigt kul med lite mer "nya" förmågor. Inte bara de äldre etablerade. Det finns ju många duktiga målare som "kommit fram" på senare tid.

Mer svenska intervjuer, alltså med svenska writers/crews.

2010-10-14 15:12
THE WORD ISS
the aimalssss. who let the dogzz out

2010-10-14 15:38
önskemål om intervjuer utländska writers/crews:

ZZTOP, BUST, POET, GFA CREW, MURFY
www.sexstyckenstryk.com

2010-10-14 22:46
Vill man se en massa tåg och inte läsa någon text av värde överhuvudtaget kan man ju tjacka vilket nummer som helst av Reptoid (Minns de mycket ambitiösa textreportagen om Arise, PMS, Y2K mfl.).

Visst stämmer det att ett dubbeluppslag där någon av deras polare analyserar sin egen skiss är ruggigt värdelöst - Kanske flika in det på någon halvsida på sin höjd - Men dessa jävla skissbeskrivningar får ofta mer i textutrymme än det som frontas på förstasidan.

Fyll gärna ut skiten med intressanta och långa textreportage och skippa skitpanelerna bara för att trycka in lite Göteborgståg på rutin. Jag tycker att de flesta av UP:s reportage skrapar på ytan - Här skulle behövas en ambitiös inriktning mot att förklara och förstå saker istället för att ge någon tio rader till att förklara ingenting.

UP borde även försvenskas mer - Det är såklart skitkul för Torkel att glida över till L.A eller Chicago men ärligt talat vad vare med dessa reportage? Dom sade ju ingenting. Plocka in fler hängivna och vidsynta människor i redaktionen, gör fler reportage med oldschoolfolk (som t ex Code) istället för att låta folk spilla en massa bilder på Flog som blir värdelösa efter 1 dag.

Skitsamma. Jag kommer nog gå in på PB och fiska upp det nya numret iaf.

2010-10-15 17:14
jävla skvallerblaska! the word is va fan är det? passa i se och hör
ÄBOD

2010-10-16 20:44
alltså det finns inga bra svenska tidningar, det är bara toysen som vill glänsa lite extra..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-17 15:19
eller så är man mindre omtyckt av sveriges graffscen och insett att ingen vill se lr ens publicera ens grejjer, och därför ofrivilligt bara bygger på sig ett större hat mot sveriges graffscen. Medans "toysen" glänser vidare i tidiningarna, och får all denna fame/bekräftelse som andra söker på whoa.

men va vet jag, jag är bara en toy som glänser lite extra!
whoa är inte en community, det är en livstil.

2010-10-20 21:34
Alltid samma tjafs?
Dom som inte gillar tidningen bör inte ens lägga någon komentar i det här forumet.
Hur svårt kan det vara att bara låta dom trycka sina tidningar och alla slutar hata? finns folk som jag somm gillar UP för det är bland dom äldsta från sverige och dom har bra bilder.

jag hatar dig !

2010-10-20 21:36
vill man ha en tidning med mer genemtänkta väggar så finns det andra tidningar för sånt
jag hatar dig !

2010-10-24 21:11
så du tycker inte att man är värd att lämna en åsikt och kritik mot något bara för att man inte gillar det?
vad är det för mening att yttra sig om man gillar allt?

stakkarsråli och rödkhmer säger orden, resten är samma gamla vanliga skit från den här sidan, varför loggade jag ens in? skam

UP, kolla igenom era gamla blaskor, ta ut det som var ruggigt bra med den, kolla igenom era nya blaskor, plocka ut det som är bra med det. sen har ni en underbar tidnnig igen.
men snacka om skisser.kom igen. skärpning
Andres.

FUCKKENEFÖREVIGT

2010-11-06 23:07
Jag skulle vilja se mer duktiga målare som inte nödvändigtvis har gjort 300 paneler..
De finns as grymma målare längs alla linjer men dom kommer aldrig med i nån tidning bara för att dom är okända.
Vill se mindre av alla "kända" målare (era vänner) t.ex. CIA,FAME m.m. och mer okända målare som har skillsen men inte är lika kända.

2010-11-19 21:19
målat i miljarder år känns det som nu i det tragiska slutet av 2010 och har ännu inte köpt ett nummer av up, smyg kikat i något gammalt nummer ifrån 2002 och jag håller mitt motto, "mosa eller mosas" de behövs inga tidningar för att få fram writers, man syns när man förtjänar det, klart tidningen kan ge en inblick i vintermörkret om hur bra sveriges "elit" målare är.. oavsett tåg eller väggar (gång på gång), tycker alla ska slappna av och gå ut och köra en varsin throw längs linjen och andas ut,, och hoppas att tågen kommer så man får slänga sig och få i sig lite adrenalin,, börjar likna en sy junta de här jävla whoa, får ångest att ens delta i den här diskutionen,, fuck toys!