Kan ju säga att vill du bli 50cent eller någon annan rik hiphoppare är inte sprayburksförsäljning din branch, Om du inte visste det redan såklart. Man har sett många som försöker starta en sprayburksförsäljning, öppnat butik, och tänkt som du, men det har för det mesta gått skit... Finns säkert undantag, men detta gäller det flesta antar jag. Annars får ni rätta mig! Om man ska kunna sälja sprayfärg ska man antingen ha ett riktigt bra avtal med en återförsäljare, som t.ex ensamrätt för försäljning utav ett välkänt sprayfärgsmärke, eller ha ett bra rykte som exempelvis klädesbutik eller dylikt för att få in dem värdefulla inkomsterna på annat håll än ifrån sprayburkar, och på så sätt överleva som butik och kunna fortsätta sin försäljning utav sprayfärg. Eller så gör man det som de flesta klottrare hade önskat. Man börjar en försäljning utav sprayburkar i en väldigt billig lokal, som t.ex en skåpbil, Garage, fan vet jag och försöker att inte ha ambitionen att bli nya Highlights. Man får kanske inte lika stor kundkrets, inte lika fin "lokal" och man kommer kanske inte ha öppet varje dag i veckan, men vem behöver egenteligen det för att sälja sprayfärg. När en klottrare vill handla sprayfärg, och får valet mellan att ha 3 dagar i veckan, som han kan gå till ett garagelager och köpa sprayfärg direkt ur lådorna, och få det för en billigare peng eller att gå in i en genomdesignad klädesbutik och köpa sprayfärg ifrån en cool hylla, så finns det säkert människor som är intresserade av alternativ 1 för att göra en mer ekonomiskt gynnsam affär.. ursäkta min uppdelning osv, hoppas ni förstår min poäng.
yo hiphop r'n'b