I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graffiti - konst eller klotter? SVT Nyheterna!

Vår Hiphop - Graffiti

2010-08-14 04:05

2010-08-14 04:13
finns även mer här ; http://svtplay.se/t/102534/aktuellt
Se till att spola till 13:00 !

2010-08-14 13:10
...glöm inte att graffiti drar till sig subkulturer!!
 graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.
Manager

2010-08-14 14:58
How I just could kill a man! :D

Hursom, skulle de fixa en laglig vägg på typ plattan eller något annat centralt ställe skulle det knappast "spilla över". De väggar som funnits omkring Stockholm har ju alltid varit på lugna ställen lite utanför stan, klart folk bombar runtomkring då. Men jag tror inte så många skulle dra en tag på trappan i Plattan mitt på dagen när de lämnar den lagliga väggen. Inte särskilt ofta i alla fall ;)
Redline!

2010-08-14 20:09
Pallar inte se dom där kärringarna igen, man vill ju bara skjuta sig själv.
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
Groupie

2010-08-15 00:01
Graffiti är ju skadegörelse...but i love it!

Rappare

2010-08-15 14:12
Du doktorn, jag har ingen aning hur det kritiska läget ser ut i Stockholm. Men jag har för mig att här nere i Skåne finns det väldigt, eller det fanns många lagliga väggar. Till exempel kultur-museet i Kristianstad anordnade något liknande, det var förmodligen ett tema hörde jag talats om..

Men den heta debatten är Stockholm, synd att folket kan knappt påverka. Majoriteten hatar och minoriteten älskar, det skulle varit vise versa!

Alltså, gränsen mellan konst och skadegörelse är ju så jävla tunn och flytande, det är beroende på ur individens perspektiv. Lagar är överskattade, thumbs up for that one! :)

Graffiti är en del av hip hop, och hip hop är en del av mångas livsstil. Att inte tillåta graffiti skulle vara någon sorts av diskriminering. Jag menar, hat föder hat, som en ond-cirkel. Det som är mest bull, är att det är endast (I många fall) politikerna som gör den mesta av påverkan. Så många problem, man mår rentav illa..

Sorgligt att folk tänker så, frihet är underskattat i det dagliga samhället...

Peace!

2010-08-15 17:18
Graffiti är en del av hip hop, och hip hop är en del av mångas livsstil.

Jag tror du får komma med bättre argument för att ens vara i närheten till att få "politikerna" att snegla av misstag via en backspegel åt ditt håll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2010-08-15 19:47
Jag tror du får komma med bättre argument för att ens vara i närheten till att få "politikerna" att snegla av misstag via en backspegel åt ditt håll.

Jag skriker inte efter uppmärksamhet, jag skiter fullständigt i om dom ser mig eller inte. Jag skulle inte kunna göra en större påverkan, trots om jag ville det. Grejen med politikerna, det blir oftast för mycket snack och för lite handlingar. Man har diskuterat ett bra tag nu om "gatukonst" och man har inte kommit fram till något vettigt, håll tummarna på att dom gör det!

Säger endast det jag tycker och tänker, fria länder som Sverige kräver inte andra att tycka och tänka som mig.

Förresten, DoktorDöd, jag vet inte vad du precis menar, jag tar inte det som ett personligt angrepp. Men, vad ville du komma fram till?

2010-09-04 20:15
Anledningen till att majoriteten av Stockholms befolkning hatar Graffiti är för att politikerna har givit dem en dålig bild av oss via median, Sverige styrs av median. Om nyheterna säger någonting så är det så det är, om tidningen säger någonting så är det så det är vare sig det är sant eller inte.

Om man är en writer och kallar det man gör för skadegörelse och klotter så är man både hjärntvättad och förvirrad, man har i princip inte rätten till att kalla sig själv för en writer om man påstår att det man gör är klotter.

Det är ut-tjatat att diskutera vare sig Graffiti är konst eller inte, det är enligt mig ytterst ointressant.. konst är uppenbarligen en smaksak då alla har sin egna uppfattning om vad som är konst och inte.

2010-09-04 23:58
Anledningen till att majoriteten av Stockholms befolkning hatar Graffiti är för att politikerna har givit dem en dålig bild av oss via median, Sverige styrs av median. Om nyheterna säger någonting så är det så det är, om tidningen säger någonting så är det så det är vare sig det är sant eller inte.

Shit.

Om man är en writer och kallar det man gör för skadegörelse och klotter så är man både hjärntvättad och förvirrad, man har i princip inte rätten till att kalla sig själv för en writer om man påstår att det man gör är klotter.

Wow.

Det är ut-tjatat att diskutera vare sig Graffiti är konst eller inte, det är enligt mig ytterst ointressant.. konst är uppenbarligen en smaksak då alla har sin egna uppfattning om vad som är konst och inte.

Men word!
Intressepenisen hårdnar!