I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ink- vad är kvalitet & vad är skräp?

Vår Hiphop - Graffiti

2010-07-03 01:23

Ink- vad är kvalitet & vad är skräp?

Som texten lyder vad är kvalite & vad är skit...
finns så mycket olika inks men mycket är skit!!!!
vad tycker du ?

Berätta vad du/ni tycker om dessa olika INKS
Samt gärna lite info.Skriv även om du har andra förslag på INKS&FÄRGER
---------------------------------------------------------------------------------
CORIO-Blå Röd Lila Brun
INFERNO-Svart Blå Röd Grön
ON THE RUN,otr-Blå Röd
MOLOTOW-Svart
WARRIORS INK-Svart
GROG-Svart Blå Grön Röd Lila
ALKEJ-Svart Blå Grön Röd
OINK-Svart Blå Röd Lila
FLUIDE

60 tals meto
stealth ink

http://www.yard5.ecommunity.se/
www.yard5.ecommunity.se

2010-07-03 04:01
Har ingen direkt åsikt. Oavsett ink får du sällan buffs nu mer. Hemkoksdödsink och magic är väl undantagen.

Fan vad jag saknar gamla pendeln nu.
Meto och tvåa. Sju minuter ensam vagn...

spliff macht frei

2010-07-03 07:06
Hehe bacteria la en sann rad.
Dom flesta inken som är färgglada med mycket pigment kan va feta att köra mörka ytor men de buffas jätte enkelt plus att de brukar fejdas av solen. Om man vill ha buffs får man som sagt använda magic eller meto-profiline & grog på en trä,sten eller opolerad plastyta.
Vill du ha tags som sitter länge så använd:
Sten/glasetch/metalletch och så vidare..

2010-07-03 09:46
håller med er grabbar
Meto magic glasetch är det som har funkat hitils.
corio & grog regna mäst bort? dock corio insidor^^,
blå inferno tycker jag var helt ok med buffs.
www.yard5.ecommunity.se

2010-07-04 02:43
Inferno fick man väl buffs med på insidor iallafal när den kom... men på elskåp så rann ju typ färgen av efter ett halvår eller så... röda iallfall..

Corio fick man väl också buffs med har jag för mig lika så alkej.
Synd man inte kan lägga insidor nu mera......
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-04 11:46
Buffs är för de som inte vågar bomba samma ställe två gånger. Vill dom ta bort det så kommer dom att göra det. Därför är det bättre att satsa på ett ink som ser snyggt ut medans det sitter. Vill man att tagsen ska sitta i hundra år så får man helt enkelt ta en blåslampa och tagga med, eller varför inte en motorsåg. använd fantasin!

2010-07-04 12:33
trainkill
du är för härlig med alla ideer

buffs är kul att ha om man reser runt och inte besöker stället igen.
på tåg och bussar spelar buffs ingenroll..

Gotland here i come
www.yard5.ecommunity.se

2010-07-04 17:21
Tattigt att sträva efter att tagsen ska synas efter dom sanerats faktiskt. vart ligger prestigen i det? i det faktum att man inte har ballar att göra samma spot igen? Vill dom ta bort klottret kommer dom göra det oavsätt om det är superink som ger spökmärken efter sig på väggen eller inte. Är det bara jag som tycker att man ska koncentrera sig på att göra det snyggt istället för att sträva efter hur det kommer se ut efter dom sanerat tagsen?

2010-07-04 17:50
tycker det är kul när man ser en gammal buff där man glömt att man varit
ger ofta ett glatt minne.såg en gammal sak från flera år sedan alltid lika kul att se
och tänka tillbaks när man var ung.

alla strävar efter olika saker vissa vill måla andra taga andra fucka allt=)
det är ju målandet och tagandet som är kul
sen om man får en buff är vell kul, tror ingen strävar efter att bli fame på BUFFS!!!!!

tråden handla dock om vad man tycker om olika inks
vad som är skräp eller bra ,kul att bomba 70 elskåp sen regnar det bort på natten
kul att gå samma runda igen. man har ju ett liv också!!!

och det är inte på whoa hahah

www.yard5.ecommunity.se

2010-07-04 17:52
texten var ett exempel bara
www.yard5.ecommunity.se

2010-07-06 11:59
Jag är med Trainkill på denna.
Hur mycket orkar man bry sig om buffs? Utomlands, big deal, man är på ett ställe ett par dagar, rockar panels och linjeväggar och sätter tio fylletags på sin "lediga" kväll...
men det är ju bara jag, skiter i om det sitter kvar länge eller inte.
Saneringen ligger rätt mycket i framkant nu ändå, halva grejen är ju att saker försvinner, det är ju det som håller mig igång iaf. Som sagt, vill du att nåt ska sitta kvar får du räkna med att göra om.

Bättre att rocka inks som har bra ytspänning (inga streaks och sweeta drips), snygg finish och synlig kulör. Dom bästa stainsen har jag fått med Meto, Corio, Nero D'Inferno och Bacteria (som inte tillverkas längre har jag för mig), det blev helt okej buffs av det, men ja, en halvfejdad tag som nån försökt tvätta bort ser ju mer sorglig ut än nåt annat. Jag rockar Montana Fluid och OTR silverpaint (spädd med en sjättedel kemiskt ren aceton för att få snyggare drips och bättre "flow-täck"), det ser kanonsnyggt ut men det tål inte buffen för fem spänn, vilket bara peppar mig mer på att lägga om samma tag eller en ny variant på samma ställe och den är precis lika glansig och saftig som sist. Det som inte tvättas bort sitter ju kvar och bleknar i solen och regnet... bah, bla bla bla bla bla tyst på mig.
Jag hatar internet.

2010-07-06 16:16
Det är oerhört nostalgiskt att gå i sina gamla barndomsområden och se riktigt gamla buffs från ungdomens glada dagar.

Jag hittade faktiskt en jag gjorde för... 10-12 årsen. Det var en skön känsla även om det var en otrligt ful tag..
Äger dig som staten

2010-07-06 17:45
då har vi kommigt fram till att meto är bäst!!!!! hemkok och bacteria++++++

och vi vet då att all dagens ink som säljs är ofta skit ------- !!!!!
och inte värt priserna.

då tror jag att jag fått fram det tråden handlade om
vad är skit och vad är bra

tråden handlade inte om villken färg som ger bäst buffs!!!!

ska köpa hederliga inferno den sviker alldrig

www.yard5.ecommunity.se

2010-07-27 21:58
rackad skokräm + molotow cocktail ink = KUNG !!
eller stealth med dripstick är bra de mee..
det var inte jag

2010-07-28 16:41
junobo inket e fin fint =) , galet härliga färger ! OPS inget för den som vill ha buffs o dyl
 skit ska skit ha !! ..

2010-08-05 18:46
Tja, nån som vet om att denna påfyllningen är bra?

http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=&search_sort=&search_product=v72&search_brand=&page=14&shophex=&pid=2129

Bryr mig inte om buffs.. men täcker den bra? är den bättre än posca o andra skitpennor? Svara i pm.
det var inte jag

2010-08-05 18:56
öö vilken ?
 skit ska skit ha !! ..

2010-08-05 19:52
EYYY ! tar ni vårt crew namn :P ahah skoja
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-06 00:03
eeh jag skickade länk? aja, den heter iaf meto miljötusch som kostar 280 kr. är den bra? fäster den bra?
det var inte jag

2010-08-06 17:09
nej...
Skyll på systemet

2010-08-09 01:10
ok, alkej som kostar 320 ger den bra buffs, och fäster den bra?
det var inte jag

2010-08-09 01:10
svarta/blåa alltså
det var inte jag

2010-08-13 11:59
Paninx - Enda jag kör med. (:

2010-08-14 00:01
Hemma bra

2010-09-04 20:54
asså haha asså vad menar ni med buffs och buff och allt vad ni säger??
vad är buff= med sanering`?
och dripps rinniga flow saker känner mig lite borta även fast jg hållt på ett tag nu.

2010-10-24 17:21
Buffs betyder att det är svårt att sanera tagen.
VOTE 4 RiFF RaFF JODY HiGHROLLER AS PRESiDENT!

2010-11-14 08:41
buffa = sanera
buffs = sanerade tagen/målningen som fortfarande syns lite
buffat= sanerat
det var inte jag

2010-11-17 21:18
Vaddå kan inte köra insidor längre?
Vicis Minor. Certus di Ordo.

2010-11-19 20:52
ALKEJ INK

någon som kan förklara varför alkej ink är så jävla bra , populärt? köpte en sådan ink, sämsta skiten jag har användt. blir ganska ljusbrun / ganska keff täckning.
det var inte jag

2010-11-20 13:35
haha va fan har du hittat för alkej ?
 skit ska skit ha !! ..

2010-11-23 18:20
oink svart blandat med lite corio grön funkar grymt på insidor i spårvagnar i göteborg om man inte vill bli buffad!!

2010-11-24 13:50
http://www.curbservin.se/se/categories-1/ink/molotow-cocktail-coversall.html

http://www.curbservin.se/se/categories-1/ink/molotow-cocktail-speedflow.html

2010-12-01 18:25
vanlig alkej för 320 kr
det var inte jag

2010-12-02 14:48
Köpte en stor flaska alkej i somras, har inte hunnit rocka den så mycket men jag tycker det är ett helt ok ink, det verkar vara ganska fadeproof och gör sig bra i både flows och squeezers. Det miljöinket är (vattenbaserad?) tusch för textning, asbra om du ska rita eller måla på papper, men kan tänka mig att det är något av en besvikelse om man tar med det ut...

Några favoriter vad gäller ink i minusgrader? Förutom det uppenbara svaret "inomhusytor"? :)
Jag hatar internet.

2010-12-02 20:33
funderat på köpa alkej igen då tänkte jag köpa blå, vad tycker ni är bästa av dessa två färger från alkej, svart eller blå?
det var inte jag

2010-12-03 10:02
Jag har bara kört den svarta, det får 4 lussekatter av 5 möjliga. Kunde varit bättre men är värt priset. Blå har jag inte en susning om.

Är det nån som sitter på ett lager svart bacteria förresten?
Jag hatar internet.

2010-12-15 00:25
Jag fick skum ytspänning på Alkej nu för nån minus-natt sen, nån annan som testat det ute i kylan?
Mitt såg helt ok ut när jag gjorde det och dagen efter hade linjelrna blött vidare på materialet, såg skevt och skitigt ut...
Jag hatar internet.

2012-08-12 21:34
Själv har man 7,5 dl meto röd hemma :)
VOTE 4 RiFF RaFF JODY HiGHROLLER AS PRESiDENT!