I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graffiti konstnär?

Vår Hiphop - Graffiti

2010-03-12 10:39

Graffiti konstnär?

Shue homies. jag undrar om det finns nån som är riktig duktig på graffiti. ska flytta till en lägen het och vill ha en vägg med graffiti. Men fototapet är så jävla dyrt. Jag undrar om det finns någon i närheten av norrköping som kan graffiti och vill göra det för att billigt pris? Pz.

Diddo Med Vita Sneakers.

2010-03-12 10:56
Bor du i skåne kan du pröjsa min resa och burkarna och nån öl. Så löser vi det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-12 11:17
När du uttrycker dig så, blir det fel.

Du vill ha någon som är RIKTIGT DUKTIG på graffiti samtidigt som du vill att någon ska göra det för ett BILLIGT PRIS.
Man får det man betalar för.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-12 11:53
håller med mindgem. ett par tusen får du nog allt hosta upp om du ska ha något vettigt på väggen
"Det behövs många sprayburkar för så mycket färg. De måste ha gjort ett riktigt nattinbrott i en butik, för så många burkar snattar de inte under jackan."

2010-03-12 11:55
Sen kan man ju hoppas att det finns ett gäng solidariska, duktiga människor som förstår att en 17åring inte har "ett par tusen" och gör det åt honom för en mindre summa och burkarna, för att dom älskar det.

2010-03-12 17:58
word, yo!
Call me Mr. Tibbs

2010-03-12 18:04
Så när folk lägger en riiiiktigt sjuk prodd längst linjen så vill ni ha betalt ? Gör skiten bara så finns det iaf någon som uppskattar det. Skillnaden är nog bara att det inte kommer buffas ;) Några öl och 200 spänn räcker om killen nu vill betala, tycker jag...
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld

2010-03-12 19:27
200 va lite att ta i. en röding eller 2 låter mer rimligt.
 Internet Gangsta

2010-03-13 11:17
Eftersom det är ett mer eller mindre kommersiellt jobb så måste man väll få skäligt betalt, vist finns de de som gör det för att det är kul men säg att målningen tar minst 6 timmar att göra om det skall vara detaljerat m.m så skulle jag säga minst 1200:- + allt material betalt samt resan betald om det kräver resa.

-------------------------------
Tröttnat på Whoa? -> http://www.graffitiforum.se

2010-03-13 11:24
får man måla med burkar i hyresrätter? med tanke på lukten osv..
kul att de körs

2010-03-13 11:35
eh japp
sköter du det snyggt är det ingen fara med lukten.
www.code26.com grafik och konst.

2010-03-13 11:38
Code26 typ öppna fönster vädra? kanske något för sommaren då. . .
kul att de körs

2010-03-13 13:11
01-23Diddo P17

Vi kan nog hänvisa dig till rätt målare, om det är i Norrköping.
Du får nog räkna med ersättning av material. Personligen tycker jag också att om personen som utför jobbet är seriös, så ska man ha någonting för det.

Kontaktinfo till Yallah finns i vår profil.

//conny

YALLAH NORRKÖPING

2010-03-15 00:47
Bara du inte använder Ironlack så försvinner lukt ganska snabbt...
...

2010-03-15 10:14
Respect_first och alla andra som vill ha saker gratis och tror att det går att få allt med argumentation.

Bre, du är full av skit.
Inte fan går du till en städfirma och städar gratis bara för att du hade gjort det gratis hemma hos dig själv?
Värdelöst argument.
Troligtvis har du aldrig behövt tjänster eller behövt betala för dig heller, vänta bara tills du flyttar hemifrån o betalningspåminnelserna förvandlas till en kronofogde som tar allt du äger och säljer det för en spottstyver.
Snacka bort folks pengar, jävla stolpskott.

Om nån väljer att göra en riktigt sjuk prodd längs linjen, ta riskerna och är beredd på konsekvenserna är det nåt man gör för sig själv i första hand och alla som ser det i andra hand, om man blir ombedd göra en sjuk prodd åt någon annan oavsett syfte är det en tjänst man utför och en produkt man levererar, sånt betalar man för och folk som gör sånt vet att ta betalt för det.

Är det min bästa kompis som fyller jämnt och önskar sig det så kan jag ställa upp gratis, då är det en annan grej.
Allt annat är jobb.

Vet inte hur många gånger jag hört "du kan få lite för färgen så att du inte går tomhänt" eller "vaddå, det där var väl inget? Ska du ha betalt också?", som om man bett dom om kontokortet och pinkoden. Arbetstimmmar, transport, material, moms etc.
Hur många tror att man gör nån en tjänst genom att begära deras engagemang och att hedern och äran av att ha gjort det räcker som betalning? Inte fan kommer det ge nån publicitet värd namnet, gentjänst kan man se sig om i röven efter.

Nästa person som inte betalar för sig går jag hem till, byter lås på dörren och så får han lösa ut skiten pinal för pinal, dubbelt nypris.
Jag hatar internet.

2010-03-15 15:26
Bre. Det var min åsikt :) Som antagligen sög i dina öron! :)

2010-03-15 15:26
BRE!

2010-03-16 00:05
:D
 Internet Gangsta

2010-03-16 01:43
OfattbartDjup: Helt rätt där!

Angående publicitet, vafan får man för publicitet av att måla någons vardagsrum gratis? "Den här killen gjorde en målning åt mig och dumfan tar inte ens betalt!" är inte direkt publicitet man kan räkna med att man får stora välbetalda jobb för i framtiden.

Försök med det resonemanget nästa gång du sätter dig i en taxi. Föreslå att istället för betalning kan du berätta för dina polare vilken chafför som gick med på att köra dig gratis bara för han tycker så mycket om sitt jobb, och för att du kommer att rekomendera honom åt dina vänner som kommer ta för givet att han alltid jobbar på det viset. Eller kassörskan som ger bort varor till kunder för att betala dem ur egen ficka, just för hon tycker om att sälja saker. Tänk lite förfan!

2010-03-27 15:24
okeej. aah eller det är i åby. men det blev inget målning. vi fick inte den lägenheten som vi skulle ha. och jag ska bo kvar här nere i valdemarsvik till sommaren så tror inte det blir något killar! Sry
Diddo Med Vita Sneakers.
Graffare

2010-03-27 18:58
måla med hardcore, den luktar godast
They called me Mr. Glass