Respect_first och alla andra som vill ha saker gratis och tror att det går att få allt med argumentation. Bre, du är full av skit. Inte fan går du till en städfirma och städar gratis bara för att du hade gjort det gratis hemma hos dig själv? Värdelöst argument. Troligtvis har du aldrig behövt tjänster eller behövt betala för dig heller, vänta bara tills du flyttar hemifrån o betalningspåminnelserna förvandlas till en kronofogde som tar allt du äger och säljer det för en spottstyver. Snacka bort folks pengar, jävla stolpskott. Om nån väljer att göra en riktigt sjuk prodd längs linjen, ta riskerna och är beredd på konsekvenserna är det nåt man gör för sig själv i första hand och alla som ser det i andra hand, om man blir ombedd göra en sjuk prodd åt någon annan oavsett syfte är det en tjänst man utför och en produkt man levererar, sånt betalar man för och folk som gör sånt vet att ta betalt för det. Är det min bästa kompis som fyller jämnt och önskar sig det så kan jag ställa upp gratis, då är det en annan grej. Allt annat är jobb. Vet inte hur många gånger jag hört "du kan få lite för färgen så att du inte går tomhänt" eller "vaddå, det där var väl inget? Ska du ha betalt också?", som om man bett dom om kontokortet och pinkoden. Arbetstimmmar, transport, material, moms etc. Hur många tror att man gör nån en tjänst genom att begära deras engagemang och att hedern och äran av att ha gjort det räcker som betalning? Inte fan kommer det ge nån publicitet värd namnet, gentjänst kan man se sig om i röven efter. Nästa person som inte betalar för sig går jag hem till, byter lås på dörren och så får han lösa ut skiten pinal för pinal, dubbelt nypris.
Jag hatar internet.