I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Beslagtagna burkar i samband med HL

Vår Hiphop - Graffiti

   

2010-03-03 18:14

Beslagtagna burkar i samband med HL

Hej! för ett par år sedan så beslagtog polisen burkar och annan "klottermaterial" utanför highlights. Detta togs till domstol och det hela var rent ut sagt löjligt, polisen fick fel i domstolen och JO-mannen sa ifrån. Nuförtiden hör man enstaka historier om att detta händer.

Dock så var jag där och köpte burkar, jag och en kompis. Sen gick vi till tunnelbanan och åkte hemmåt(vi bor nära varandra).
På tåget pratar vi lite om fillins och grejer, vi hade tänk att åka till ett lagligt ställe i en annan kommun, utan att säga för mycket. Lagligt. Med ett tränat öra kan man lätt fatta vad vi pratade om, vi var inte direkt diskreta, men inte så att vi satt och stekte namn och tags. Endast färgkombinationer.
Jag kan inte komma ihåg att vi pratade om något olagligt, eller om att vi skulle använda burkarna på olagliga platser osv, inget om "bomba" inget sånt.

Dock när vi kommer fram, vilket är kanske 10-tal stationer ifrån medborgarplatsen så blir vi stoppade av en civil-polis. Han identifierade sig med bricka och det verkade legitimt, öronsnäckor osv. Dessutom är vi inga kids så det var inte några andra writers som tog oss.
Sen efter förhör (läs frågor om vad jag sysslar med och lite skit, det vanliga) så beslagtar dom alla burkar.

Jag vet sen tidigare att det är fel av polisen att beslagta burkar, och jag har läst och förstått att den allmänna tankebanan folk har är att man ska ha obrutna förpackningar och kvitto från highlights.
Det hade jag och min kompis. Inte en enda burk var bruten, alla caps satt på plats och vi hade båda kvitton. Nojjig som jag är så sparar jag alltid det, och jag var bombis på det skulle räcka.
Jag frågade hur jag kunde få tillbaka burkarna, han frågade om jag ville göra åverkan på dem och jag sa att jag ville gärna det.
Enligt honom ska jag få en grej i posten, typ ett "kvitto" att vi har fått skiten beslagtagna. Och det ska vara noterat att jag vill ha skiten tillbaka.


Med detta vill jag fråga några saker: hur lång tid tog det att få tillbaka burkarna? Bör jag göra en motanmälan?
Några andra som råkat ut för liknande saker i dagsläget?

Sen vill jag bara säga att ta en jävla omväg om ni åker tub till HL, gå inte till medis.

Gifted Rebels And Funky Fresh Individuals Tagging to Impress And Rock the possible situations Today. Aka GRAFFITI ART