I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Swegraff Issue01 Released!

Vår Hiphop - Graffiti

2010-01-15 00:12

Swegraff Issue01 Released!

Så nu är väntan äntligen över och nummer 1 utav swegraff är äntligen klart!
Efter många timmars sista minuten slit så har vi äntligen fått up tidningen på hemsidan.

I detta nummer:
Swedish Mixed
Spanien Alicante
Europe Mixed trains
Interview Dart from Sweden

Ni kan ladda ner nummret här:
Länk till http://www.swegraff.se/download.php

För er som missade att skicka in till detta nummer, ingen fara ett nytt nummer är redan i startgroparna och beräknas släppas mars/april om tillräckligt med bilder m.m kommer in.

Hoppas ni gillar detta nummer och att ni vill stödja oss genom att klicka på bannern på nerladdningsidan.

Ge gärna konstruktiv kritik ha dock i åtanke på att detta är vårat första nummer :)

Mvh
Swegraff

-------------------------------
Tröttnat på Whoa? -> http://www.graffitiforum.se

2010-01-15 02:19
Ruggigt bra intervju. Kul att se så mycket opublicerat
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!

2010-01-15 08:39
Bra som tusan. Gillade också intervjun och bilderna! Bättre än väntat!
www.sexstyckenstryk.com
www.myspace.com/mattiasingo
www.myspace.com/dickochingo

2010-01-15 09:14
Det var bra skit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-15 09:46
håller med ovanstående, bra skit.

Det du skulle kunna göra i nästa nummer är att skriva t.ex. spanien som rubrik när det är en sida från spanien, inte för att det skadade mig på något sett att det inte stod där. annars var det svårt att hitta kritik.
Just because i stand over you don't mean you understand me
Rappare

2010-01-15 11:40
Kul med DART intervju! Alltid gillat hans stil! :D
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-01-15 11:47
Sköööön

2010-01-15 14:57
fan va bra! hoppas de kommer mer
I <3 Kööött

WWW.FOTOLOG.COM/NIGHTRIDER512

2010-01-15 15:21
otroligt bra! Grymt bra interljuv!
wholecar?

2010-01-15 16:20
Bra bra! Det som var lite tråkigt var att man redan sett en del grejer som var med, och en miss där med samma bild 2 gånger. annars bara bra!

2010-01-15 16:57
Efter att kollat igenom den kan jag slänga upp lite konstruktiv kritik. Först ut, kul att den kom ut! så många liknande projekt har stupat redan efter planeringsstadiet. hur som helst. Vilket språk skall tidningen vara på? svenska eller engelska? du borde inte blanda, utan hålla dig till ett av dem.

Intervjuen i sig var så ogenomtänkt och tråkig att man fick lust att bara bläddra vidare. Nu snackar jag upplägget och inte innehållet. Samma gamla "varför målar du" och "vad fick dig att börja måla" frågor, som känns lika urmjölkade som ett -Tja! läget? bra, själv? bra! konversation. Skrapa lite mer på ytan nästa gång och undvik klichéerna.
Sen, överskrifter! allt blir bara en smet om du inte delar in tidningen i bättre kategorier. En till grej är ju text under varje bild, men det är en smaksak. själv hade jag gärna sett det, då man fastnade på en fet vägg av gauge polar och hope bland annat, men inte kunde klura ut vilka de andra var.

allt som allt får tidningen starka 5 påskägg av 10 möjliga

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-15 21:08
logotyp0: underbar kritik, vi tar emot det med öppna armar.

nu till lite frågor du hade, tidningen skall vara på svenska OCH engelska i framtiden precis så som många tyska tidningar gör vilket jag personligen gillar, dock gjorde tidsbristen som så att vi helt enkelt inte han översätta intervjun till detta nummer.
Att göra intervjuer är svårt(iallafall enligt mig) och jag tycker pusslet gjorde ett grymt jobb med denna men smaken är som sagt delad och det är svårt att komma ifrån de klassiska frågorna men vi skall absolut ha detta i åtanke, vi vill ju att ni läsare skall tycka det är intresant att läsa.
Och återigen tidsbristen gjorde tyvärr att vi inte riktigt han med rubriker och undertexter.

Och som du säger det är inte många sådana här projekt som kommer i hamn, tror inte folk förstår hur mycket jobb som ligger bakom ett så här enkelt nummer som detta var, lite mer avancerad layout m.m och tiden enkelt fördubblas, för att inte tala om tiden det tagit att jaga foton och intervjuer, hoppas att detta dock rinner på lite enklare nu efter att folk fått se det första nummret :)

Vi är fortfarande väldigt stolta att överhuvudtaget fått ut det första nummret och för er som vill vara med i nästa, tveka inte att skicka in era bidrag till [email protected]

Mvh
Swegraff
http://www.swegraff.se

2010-01-15 21:22
Ha bilder istället på grejjer man inte sett tidigare.

Mer photoshop på skiten, lite tråkigt med en interjuv text på ett vitt A4.

ha de

2010-01-15 22:00
snygga bilder du hade från alicante ! ;) (6)

Det ser bra ut, kan bli riktigt bra i framtiden ska du se, kanske inte bästa tidningen någonsin , men fan alla börjar någonstans right ? Så peppa ist för att klaga nu ! Kepp it up, alltid kul med folk som gör dessa grejer!

2010-01-15 23:00
Schyssta bilder, bra layout, hade varit kul med lite mera bombing men man kan inte få allt har jag hört, hehe...

Detaljkritik:
det hade varit kul att kunna sätta en geografisk placering på bilderna som Azom nämnde. Intervjuens upplägg var lite svårt att följa bitvis, problemet var nog att texten var uppdelad i spalter och sen bröts av av bilderna.
Språkfascisten i mig påpekar att tidningen skulle inte må dåligt av en grundlig korrekturläsning.
Sen var den ALLDELES för kort, fick verkligen mersmak!:)
Små detaljer i ett förstanummer som känns väldigt proffsigt, bra jobbat!
Jag hatar internet.

2010-01-15 23:09
Riktigt kul med Dart! Tidningen var ju bra i sig, design osv kan ju förbättras.
Sen skulle det vara kul med lite mera linjeväggar osv så det blir mer material i tidningen, behöver inte bara vara tåg liksom. Ska bidra med lite bilder till nästa!
"finns inget dåligt med knark (hash,grönt) rökt det själv i ett år nu o jag mår susen!!
röka o måla e grymt!!" - Jaojao

2010-01-15 23:32
riktigt fett asså .. fettmed dart också ! :)

2010-01-16 02:51
Har aldrig- och kommer förmodligen aldrig heller förstå grejen med att sno bilder från andra hemsidor mm istället för att fixa egna?
Speciellt då man inte ens gjort ett halvhjärtat försök att dölja det genom att klippa bort loggan xD

Syftar främst på Oturen på sida 4.
2cool.webb.se
2cool.webb.se
------------------------------------------

2010-01-16 03:01
2cool: om jag har min information rätt så kommer Oturen från WLC själva så att vi stulit den nja .. dock borde vi uppmärksamat det och inte tagit med den, missade det helt ärligt, ber hemsk mycket om ursäkt för det.

2010-01-16 18:16
kan medela att hitills har runt 1000 personer laddat ner tidningen :)

av dess 1000 är det 3 ... som klickat på annonserna :/ jag vet att annonserna inte kanske är relaterade till er eller intresanta men jag ber er att klicka på dem annars blir det nog svårt att få tidningen att hålla igång.

Och som jag skrev tidigare vi behöver redan nu få in bilder på feta 2010 panels och väggar om vi skall hinna få ut nästa nummer till mars/april :)

2010-01-16 20:51
off.. Säg inte "klicka på mina annonser" i text.

Läs igenom avtalet, det är avstänging direkt ifall de får nys.
Självklart förstår merparten att du behöver inkomst för nerlagt arbete och personligen tycker jag 0.03% är ett riktigt bra CRT för så liten reklam som du gjort(om du nu bara visat den här och på fotologgen)
Målgruppen för graffiti är inte den bästa för ppc heller :)
Om du testar leads kanske det går bättre.

Fortsätt bygga och förbättra som kommer klicken.

2010-01-17 11:32
den va trevlig att kolla igenom, hoppas #2 kommer snart också :)
wemcrewclickclackgang!

2010-01-17 17:25
Riktigt bra faktiskt, längtar tills nästa nr, och självklart så tar man tiden och klickar på grejerna... !;)

2010-01-19 08:10
Riktigt jävla bra! Längtar efter att se denna i butiken en dag :)!

2010-01-28 17:06
Så, nu när första nummret har släppts och blivit enormt mycket större än vi räknat med(nyhetsbloggar från hela världen snappade upp information om detta lilla projekt) så nu startar arbetet med nummer 2 utav tidningen!

För att göra detta nummer ännu bättre än det förra så tar vå åt oss extremt utav den kritik som givits här och på andra ställen.
Och målet med detta nummer kommer helt enkelt vara att försöka blidka alla läsares åtrå till en graffiti-tidning.

Så nu till det roliga, bildsamlandet! :)

Som ni alla vet så är en graffiti-tidning utan bilder ingen graffiti-tidning :) så därför behöver vi erat opublicerade material mer än någonsin!

Vi behöver bilder på allt graffiti relaterat så skicka gärna in både erat egna material och om ni har massa bra kort på andras saker som ni tror skulle passa i tidningen!

Vi behöver allt från tags till feta burners!

Bilderna mailas enklast till [email protected] i så hög upplösning som möjligt.

Nummret är planerat att släppas i mars/april 2010.