I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Måla på pressening?

Vår Hiphop - Graffiti

2010-01-05 21:40

Måla på pressening?

sitter och segar vid datan och är så jävla sugen på att gå ut o måla bara men kylan tar emot. Jag har för mig jag sett på nån youtube video att dem målat hemma på pressening. Så jag undrar om nån har erfarenhet av de och om de funkar? Isåfall kan man ju införskaffa en pressening o spänna upp i garaget eller nåt o köra lite.

www.myspace.com/jonis016
Graffare

2010-01-05 22:39
jag har en teori om att du lägger en färgpiece så kommer det att spricka upp om du viker presseningen, men om du kör med tar och krom så ska det nog gå bra.
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2010-01-05 23:04
Ok, vadå då? tror du presseningen torkar och blir skör?
www.myspace.com/jonis016

2010-01-06 09:22
presseningen torkar garanterat inte... men färgen gör det och rasar i småflagor.

2010-01-06 11:33
spänn upp, måla, ta kort, wait, vik, repeat :)

2010-01-06 11:46
köp lite reglar och tavelduk spänn upp och kör.. till våren så säljer du dom på tradera

2010-01-06 14:39
Här har Pust målat på nån typ av duk som dom rollat, verkar ha fungerat ganska bra..

Länk till http://www.m-line.org/?s=pust

Titta på bilden "pust2"

Annars är vintern en utmärkt tid att skissa,bättra på stilen och fila på sina tavlor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-06 14:43
"presseningen torkar garanterat inte... men färgen gör det och rasar i småflagor."

A de kan ju hända. Men kan ta kort direkt efter typ. thx =)

"köp lite reglar och tavelduk spänn upp och kör.. till våren så säljer du dom på tradera"

Jao, om man e inne mer på o köra characters o sånt där och är duktig är ju de möjligt. Jag tror inte jag är tillräckligt duktig att nån vill köpa mina grejer hehe. Jag målar min tag o för crewet mer. tack för svar :)
www.myspace.com/jonis016

2010-01-06 14:57
GalenOne ja de där ser ju ut som en pressening faktiskt.
www.myspace.com/jonis016

2010-01-06 23:38
kör på ihoptejpade tidningar
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2010-01-06 23:58
Sätt upp några spån skivor, funkar bra och e inte allt för dyrt =) Annars kan du ju ta några gammla lakan eller köpa lite tyg billigt nån stans.

2010-01-07 09:46
jag brukar ta metro tidningar från metro maskinen vid konsum sen tejpar jag och kör

2010-01-07 23:16
Du kommer med största sannolikhet inte kunna måla direkt på preseningen. Den är fuktavstötande vilket gör att din färg inte fäster och kommer börja rinna som fan. Största chansen är om du rollar de med någon billig plastfärg (när den ligger ner plant) och låter det torka. Annars är jag rädd att de kommer bli kasst.

Annars så är spånskivor (som har grundats med vanlig vit väggfärg) ruskigt bra eller plyfaskivor (lite dyrare, måste oxå grundas) helt okej att använda.

2010-01-08 01:26
Spänn upp en fet duk istället.

2010-01-08 15:08
Det funkar bra med montana black. Med montana gold flagnar det när det torkar.. Spelar ju ingen roll om du inte att spara den.

2010-01-08 19:01
Nej ja tänkte inte göra en målning på den o spara tänkte så man kan köra lite bara o sen köra över om man ska köra mer liksom.
www.myspace.com/jonis016

2010-01-10 00:48
Annars funkar de fint med sånt här material banderoller är gjorda av. Dra ut å leta efter en sån att slita ner och spänna upp hemma. så kan du köra på bara.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-12 09:52
Jag tipsar om grovt tyg med hög threadcount dvs att väven ska vara tät och tyget tungt, rolla ett par vändor med vanlig akrylbaserad väggfärg och sen är det bara gå lös på den. Tanken är att akrylen bildar det sedvanliga gummilagret och det borde tåla att rullas ihop eller vikas utan att pressa ihop...

ELLER spring till en någorlunda välsorterad konsthandel och köp förbehandlad duk som metervara, grundningen som är på såna håller för spray och olika sorters terrorbläck till flowpennor (som dock kan fläcka igenom om det blir för blött).

I båda fallen borde underlaget bara bli bättre och bättre (och styvare?) för varje gång du målar.
ORD TILL DIN MOR<br>

2010-01-20 12:19
IKEA har bra och billig duk som funkar att måla på. (Samma som säljs i konstnärsbutiker till överpriser.) ALL form av plastmaterial funkar inte.