I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graffiti målare fick 8 år fängelse - utan möjlighet till villkorlig.

Vår Hiphop - Graffiti

2009-12-30 14:43

Graffiti målare fick 8 år fängelse - utan möjlighet till villkorlig.

"Courts in Corpus Christi, TX have sentenced a young man to 8 years in state prison without parole for $7500 in graffiti damages. It does make you wonder if it’s a privatized prison with kickbacks to district judges that he’s going to doesn’t it?"

Tycker att det är sjukt hur hårt straff han fick..
Den här snubben är värre enligt mig..

Så vad tycks om detta?

när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2009-12-30 14:55
.. right also
"Two female judges gave out some of the harshest jail sentences in United States history to two male graffiti taggers. One 18 year-old was given 8 years in prison without the possibility of parole for causing $7,300 in damaged property, and another 19 year-old was given three consecutive 8 year sentences for causing almost $5,000 in damage due to his spray painted graffiti.

The judges were female, and the defendants were young males who just became adults, but obviously still have juvenile minds, yet there was no understanding or mercy, just a sentence that will not be questioned by a sexist society who believe males always deserve the harshest punishment imaginable. These two boys will now become victims of our justice system, and when they do something worse in the future no one will blame these two female judges for setting their future in stone. A short jail sentence, a fine, community service, and probation is what most male judges hand out, and that gives the person a chance to rehabilitate themselves.

At least the 19 year-old can get parole after two years, but the 18 year-old must serve 8 years no matter what happens."

2009-12-30 14:56
Och den där domen stämmer inte slutdomen är 2år.

http://illadelstylez.net/homepage/?p=798
-------------------------------
Tröttnat på Whoa? -> http://www.graffitiforum.se

2009-12-30 15:00
helt sanslöst!

det var ju för fan inte mkt pengar ens typ 50lax eller ngt...haha USA är ett land för sig!

8 år för graff!

2009-12-30 15:45
Okej.. Domen blev reducerad till 2 år.
Men fortfarande helt sjukt att domarna försökte sätta dit honom i 8 år!

2009-12-30 16:07
Vilken sur kärring...
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld

2009-12-30 16:32
Har för med att det är ungefär samma regler i sverige, dvs åker man fast samtidigt för flera brott slås det ihop.

2år är ju ite för att vara texas där dom vill låsa in alla oliktänkande ju.

är väll ett par i sverige som fått 1år för skadegörelse där dom haft andra brott inbakade i samma dom precis som detta.
-------------------------------
Tröttnat på Whoa? -> http://www.graffitiforum.se

2009-12-30 16:46
Hoppas kärringen brinner i helvetet. Fyfan vad jag hatar sådana sura kärringar som lever kvar i 50 talet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-30 18:20
Haha skräck...tvättäkta Judge Judy häxa det där! Allvarligt talat så är det vansinnigt och det som skrämmer mig är att en stor del av befolkningen i såväl USA som Sverige förmodligen tycker att det är helt rätt. Jadu...inget får en att vilja bli samhällsanpassas som att sitta ett par år i ett Texasfängelse. Snubben lär ju vara så lycklig och tacksam gentemot staten att han skiter regnbågar när han kommer ut.

2009-12-30 18:25
''Graffiti aint going anywhere..'' Sånt där snack har gjort mig arg i flera år.
Men jag har kommit på att det är ingen idé att bry sig om det.
Se det som två klaner som slåss om att graffiti ska finnas kvar.. Ingen kan vinna.
Så man får se det den simpla vägen och låta det fortsätta.
Folk får gärna förhindra det så mycket som möjligt för det finns så många graffiti målare nu för tiden. Folk kan förbjuda burkar och pennor men världen kan fortfarande inte vara grå.
Förstår bara inte varför folk kan acceptera lite färg på väggen.
Målare förtjänar också respekt.
''You cant stop the biggest viruz''

2009-12-30 20:01
Vad är det för låt/beat 1:35m fram i klippet Vigilante Vigilante (http://www.youtube.com/watch?v=anaog7gM9kk) ?

2009-12-30 23:11
ATTBETALA
Ante up - M.O.P.
spotify:track:1BfhP6zvuPyM9u8xFrQGC4

2009-12-30 23:13
en pistol i ena fickan = okej
en penna i den andra fickan = inte okej

eller hur är det?

2009-12-30 23:54
jag är en apa Koffe?

2009-12-31 00:04
NoRemorse huh?

2009-12-31 00:25
nah, never mind...

2009-12-31 12:20
Komma nog bli en trevlig upplevelse denna fängelsedom.. Dags o joina ett nytt gäng måtro? Gott nyttt år!
Running free with lsd.
WemVlchillers

2009-12-31 15:24
Stackars grabb som kommer få sitta tillsammans med mördare och våldtäktsmän bara för att ha kladdat lite här och var ute på stan! :S
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld
Producent

2009-12-31 15:51
Varför inte legalisera graffitti och marijuana?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2010-01-02 03:18
...och där har vi anledningen varför jag aldrig skulle få för mig att semesterklottra där. Också anledningen varför jag tycker dem är dumma i huvudet iofs...

2010-01-02 17:51
<3 sverige
Fuck the System