Polisen spanar vid fames i Göteborg!
Ryktet går att vid två tillfällen har writers stött på polisen vid två större fames i Göteborg. Dem har fotat verk och utövarna samt tagit personuppgifter och sen dragit vidare. En idé är att inte köra ones och crews utan att köra något helt annat, men hur kul är det? Jag blir så förbannad att man inte kan hänga med en öl i solen och pieca vid dessa ställen i sommar utan att vara orolig. Så vad gör man? Jo sparar cansen och går ut och köttar någon vägg dem får sanera istället.
hörde oxo detta, men inte sätt något elle hört något nytt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Trodde det satsningen från polisen bara gällde sthlm, jag trodde fel.. Måla på polisstationen istället!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
är väl så mer eller mindre lite överallt där det finns lagligt?
Vad jag fått höra skulle det iaf satsas på fames och lagliga ställen av polisen under sommarmånaderna i år, lär väl säkert vara hela landet.. Skönt att dom uppmanar till att gå till andra ställen, smart drag där! super_heros P22 menade du att det alltid är så eller?
Rade:a fames - Sthlm stylee... dom borde lägga ner resurser på annat!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har hänt i växjö vid den lagliga väggen med.
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>
Fast det är klart att det "lönar" sig för dem. Om dem fotar några kännda writers och kan koppla dem till en viss tag. Flera stora bombare kör ju även fames i GBG. Men satsa på att förstöra för dem. Ut och kör något olagligt och signa en hällsning till dem. Häng och jävlas med dem vid fames:en. Säg till alla som kommer dit att det är knas, så dem inte kan ta någon. Va kreativ, ha kul. Låt dem aldrig vinna!
skriver igen! är väl så mer eller mindre lite överallt där det finns lagligt?
Har målat fames i göteborg i ett par år nu och har aldrig stött på någon. Så detta är något dem har fått för sig nu.
Dom gör samma skit i Uppsala också...Idioter!
Jag ar i Barcelona och vi var o malade i forrgar och da dok nagra snutar upp fast vi malade en laglig vagg sa borjade dom jiddra och ville ha betalt. Efter ett tag da dom insag att dom inte fick nagot ville dom se mina brasilanska vanners pass men sket i mitt. Sen drog dom efter dom muttrat och antecknat lite. Jag aldrig varit med om tidigare i spanien. Men det ár val aven nya tider har...
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
-.- varför gör polisen så, kan dom inte jaga våldtäcktsmän eller pedofiler stackarna som piecar vid ett fame så kommer polisen framm helt plötsligt -.- :(
http://gbggraffpics.blogg.se/
om polisen kommer när man målar lagligt måste man ge ut personuppgifter osv ?
promoe sköt palme
Dizes, du ska aldrig behöva ge ut personuppgifter om du inte är misstänkt för något brott eller har begått ett brott. dock så följer de flesta poliser inte den lagen... som med allt annat det vill säga.
Que sera, sera.
okej men om man vägrar ge då ? (aldrig hänt mig men tänkte mest om det händer)
promoe sköt palme
skulle tro att dom plockar in dig, misshandlar dig i ett förhörsrum i 3 timmar, häller varmt kaffe i ansiktet på dig, kastar dig i en isoleringcell i 6 dagar där du får leva på vatten och bröd, samtidigt som du sitter där så vänder dom upp och ner på ditt hem, beslagtar allt som går att skriva med, allt från sprayfärg till blyertspennor, för att sedan åka ner till stationen, misshandla dig igen i ett förhörsrum, sedan åka till antarktis där dom kastar dig i en isvak och piskar dig med långa piskor. Allvarligt talat vet jag inte, men tror att nåt i den stilen skulle kunna vara påföljden.
Que sera, sera.
cool, cool
promoe sköt palme
Detta låter ju helt freekat. Jag har aldrig dragit ett atreck utanför en laglig vägg. Ska jag straffas presic som alla andra genom att bli stämplad då jag kör en laglig vägg med kannor som jag köpt för egna pengar! Jag har ingen lust att hamna i något register och få det emot sig! FAN, Ut å jaga riktiga brottslingar istället. Pedofiler, våldtäksmän och mördare går ute i det fria i de öppna markerna medans våran lilla hage krymper!!!
Aboo Du ser, det lönar sig inte att vara laglig och snäll, gå och rista in en kuk på en polisbil och var nöjd!
Japp, dem tar person nr o.s.v. Dem sager att dt aer för att C om man aer lyst men de skitsnack. HAnder pa lagliga stallen, pa fames torskar du!? (aer inte i swe) FREd.
hehehe mölndal är mölndal =) där går ingen säker från civilspan
Aboo, om du inte målar olagligt har du inget att oroa dig över? det är som att lacka på att dom tar fingeravtryck när man hämtar ut ett nytt pass, blir du sen sne bara för att du ligger inne i ett register då? om du inte gör något olagligt behöver du ju inte känna nån stress för det. Men sen kanske jag ser fel på det, skriv av dig ifrån folkbokföringsregistret, jobba enbart svart, umgås aldrig med folk som kan vara brottslingar, använd aldrig internet, svara aldrig i telefonen, titta aldrig på tv - då behöver du aldrig oroa dig för att vara med i något register..
inga andra förutom jag som blivit tagen av snuten i kolhamnen, norrköping?"det är lite oklart om den här väggen verkligen är laglig eller inte" konstapeln menar alltså väggen som är ut mot vägen.
Tu m'emmerdes!
pigglaen P20 Målar vi på svinstian så blir grisarna bara nöjda med att dom slipper röra sina feta rövar! Dom kan fota medans kaffet är på kokning.
Har inte läst något.. Men bara för er som inte vet så har polisen ingen rätt till personuppgifter om dem frågar efter det, Enligt lag så kan man för mindre brott nästan klara sig ända tills man är dömd dvs om man blir det.. så står ni på lagliga ställen och målar så behöver du inte säga vem du är.. Dom frågar ofta efter det men säg nej så blir dom lite sura sen sticker. skriver det här då jag själv blev lite förvånad när jag hörde det. peace
det är ett helvete att dom inte kan låta en måla någonstans :@
csg<3
Om Polisen är så korkad och inte kan låta en måla Lagligt ens så är de la bara att dra ut o bomba Centrum , hallå ja är en kreativ människa ja behöver min Lagliga vägg :) dock ej när polisen är där och SMYGER!
-"Open Your Mind" din instängda egoistiska svenne!
Graffare
2009-07-31 14:54
Skönt att vi inte har sånt skit i Malmö :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
haha de vet man aldrig, Malmö e säkert på tur sthlm, Gbg.. Malmö?
Vem i hela helvete ger ut sina personuppgifter när man står och målar lagligt?
brurshaan - en självklarhet för många men inte alla.. tydligen
Jag och ett gäng polare stötte på 2 skumma snubbar i bergsjön men dem tog varken foto på våra saker eller oss... kanske inte var snutar endå... men dem var fett smygiga...
har ni missat att vi pratar om fames här och inte lagliga väggar? det betyder alltså att man målar på icke-tillståndsgivet ställe och polisen har rätt att kontrollera din identitet. DEssutom är hela den här lag-biten en stor gummiparagraf, tex pl §14: 14 § polislagen: Anträffas en okänd person av en polisman och finns det särskild anledning anta att han är efterspanad eller efterlyst och med stöd av lag skall berövas friheten vid anträffandet, får han omhändertas för identifiering, om han vägrar att lämna uppgift om sin identitet eller det finns anledning anta att hans uppgift om denna är oriktig. A.C.A.B
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
Det värkar som folk tror det är lagligt att måla på fames.. Men fall brukar dock läggas ner om man blir tagen på ett fame eftersom deinte kommer att sanera skiten. Peace!
Kned Knåd..
ok? .
min kompis sa att han mötte en polisbil precis när han hade målat på ett fame, vet inte om det e sant, menmen
shit alltså ingen skottlossning då martinvk p14?
Tu m'emmerdes!
nepp, dom sprang iväg in i skogen, min kompis asså
good call......good call.....
shit alltså ingen skottlossning då martinvk p14? nepp, dom sprang iväg in i skogen, min kompis asså hahahaha.. andas* måste jag säga!
kranglingabest - men om folk nu tror de.. so?
man borde vara lite mera "hövvad" än så annars går det som det gör oxå..
Svininfluensan sprider sig! fred.
röda sten så fotar dom för fullt.hisingen så finns bla 7an och 8an där har dom numera full bevakning..kviberg vet jag 2 som har torskat nu på mindre 2 v.
wholecar?
är det någon som vet några bra fames i götet??????????
Man får inte skriva fames i forumet??
oj.......asså jag bryr mig inte......e du polis elr
Bakom polishuset. Dom bygger ju nya lokaler där. Go nutz!
Äger dig som staten
FAN såklart man får skriva FAMES i forumet!!!!!!! det är ett GRAFFITI FORUM man ska dock inte avslöja yards och sådant!!! Det vill man ha för sig själv och inte delamed sig av. dock vet nog alla vart allt ligger vid det här laget =) sen kan man söka allt på nätet och andra graff forum samt alla nötter som lägger ut info på floggarna =P någon som vet ett skönt fame/Laglig vägg i växjö förutom road lake?
- Håll grejer privat Fråga eller skriv inte om tågkletarställen eller fames på nätet. PRIVATA SAKER TAS PRIVAT. Skriv inte heller på vilken yard det står tåg osv.
martinvk P14 Fames är oftast lagliga väggar tycker man kan dela med sig av lagliga väggar, är ju kul när man reser runt i landet skönt på sommaren om man vill pilla i någon annan stad. det fans flera trådar förut om Fames och lite smått och gott