Klotter/Graffitti - Snyggt/Fult
Har säkert debatterats flitigt, men ville ändå veta. Är allt snyggt? Är klotter konst? eller gäller det bara graffiti? VAD är snyggt? Ska man sluta klottra? Själv tycker jag att allt är snyggt från tags till målningar, ja kan till och med på fullaste allvar säga att jag uppskattar en helt sönderklottrad väg mer än t.ex. fascinate... På nåt sätt är inte det tillräckligt street med en helt perfekt skitstor målning. Enligt mig är Kodak Hill nåt utav det snyggaste ställen man kan hitta på jorden, det är en sån perfekt blandning mellan klotter och grafffiti att man helst av allt skulle vilja bo där...
Om du skulle fråga en plit vad deras främsta uppgift är så svarar de, "Att gripa brottslingar". Istället för det korrekta, "Att värna medborgaren". Word MindGem
Finns mycke som är konst där ute i samhället, graffiti är konst så länge den stannar på gatan, sitta och ladda upp bild efter bild på internet, jaa då har man förlorat sin stjäl tycker jag. allt va bättre för
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
pea klottrare de är fult toyklottrare de är fult någon klottrare som har lirat länge de ser bra ut. samma med graff.
CSG4SAINTSHIT!
Producent
2009-07-05 00:45
tags behöver väl inte vara klotter? Klotter är väl mer ett skällsord på nått som e fult? Så det som är klotter är väl inte konst? Eller så kallar vissa konst för klotter. Men konst är ju aldrig en kvalitetstämpel. Men jag tycker nog att har man sin ambition att skapa klotter då skapar man inte konst.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
graffiti är fult! Stickers är snyggt.. ;)
Dalademokraten är ute och cyklar! =)
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld
Fitta, kuk, hora, och bög är inte konst enligt mig (y)
Nej det är bara random köns,ord vart vill du komma.. Skulle jag måla dom i olja skulle det vare sig du gillar det eller inte vara konst..Jag skulle säga att det var ett inlägg i sexualiseringsdebatten eller nåt.. I övrigt går det knappast att prata om huruvida graff är konst eller fult/snyggt efter som det är subjektiva värderingar.. Alla tycker olika..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2009-07-05 14:03
Konst är ingen kvalitetstämpel. Det finns bra och dålig konst.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Absolut! Jag påstod aldrig att min fiktiva tavla med könsord skulle vara bra..För mig ligger värderingen i uppsåtet..Vad vill man med att skriva kuk på duk..
Vad som är konst väljer betraktaren själv... Finns ingen skillnad på klotter och graffiti, Det var "klotter" (tags) som startade de hela...därefter kom de målningar och annat kul i NY i början på 70-talet.
K-dregg haha jag tyckte en tavla med könsord verkar som en fet idé.
Producent
2009-07-19 02:03
Jag trodde konst var upp till skaparen och inte till åskådaren?
Helt rätt, det är upp till skaparen om vad han vill göra
Producent
2009-07-19 02:38
Ja, men jag menar inte bara vad man vill skapa utan också om det ska klassificeras som konst eller ej. Det borde väl konstnären välja och ej åskådaren? Åskådaren ska väl välja om det är bra eller dålig konst?
jag ser det sa att en vagg med enbart tags gjorda av 12 aringar som tror att dom e coola e sjukt fult, men graffiti e sjuukt snyggt, lite tags runt om en gor det lite mer street, sa tags utan graffiti e fult!
"tags utan graffiti e fult" Vad snackar du om? Tags ÄR graffiti också. Jag ser hellre en nerbombad tunnel t ex, om det så är av toys, än en helt ren tunnel.
jag ser inte som ett en signatur som graffiti, och en nerbombad tunnel ar sloseri med platts for seriost graffiti...
slöseri.. bullshit, jag bryr mig inte vad det än är, tag,t-up,målning, eller hur fult det än är, jag tänker bara att det körs och graffitin håller igång
aja, jag har sagt min asikt och den kommer inte andras :)
Allt är konst, om man vill kalla det för det. Sen kan man ju ha ett eget tycke om vad som är snyggt/fult.
Som min bildlärare sa en gång till mig -Det blir först konst då du är en erkänd konstnär -Hur blir man känd då? -Du går tex på en konstskola precis som jag gjorde -Men du är ju inte känd? -Ehh... Jo.. Eller jag är ju konstlärare.. -Då är du ju inte känd? -Nja... det är lite svårt att definiera.... Vad som är konst och icke ligger helt i betraktarens ögon. Vissa gillar inte graffiti och tycker det är skadegörelse och massa kladd. Vissa gillar inte Picasso då det ser ut som en 3-åring klottrat lite. Det är en evig diskussion.. Själv tycker jag att det beror lite på vilket humör jag är på. Ibland när jag ser en tag (kan även vara min egen) som jag tyckte var så snygg dagen innan så tycker jag nu att den bara är kladd och tråkig, mer förstör än förgyller och då är det inte konst längre. Det hänger ju lite på att man själv utvecklas och det man tyckte va snyggt för 1 år sedan är kanske skitfult nu. Så drick upp era färgburkar, injicera erat ink, boffa era burkar och bli känd genom att dö en annorlunda död. Då kommer alla uppmärksamma er och ni blir riktiga stjärnor. Ingen konstnär blir riktigt stor förens han eller hon dött. Skål!
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Tags är en del av spelet. enligt mig så är det den största delen av spelet, du måste bomba upp ditt namn! Om jag får välja mellan ngn som lägger kanske 6 skitfeta burnerpieces i månaden, eller någon som bombar som ett svin i city, efter linjen, i förorten, så ger jag sjukt mkt mer respekt till bombaren som lägger ner mkt mer hjärta och själ i det han gör. Enligt mig så är en ristning på en busskul lika mkt konst som en fet piece i en tunnel, eftersom konstnären i fråga haft en tanke bakom hur det ska se ut. Ristningar, tags, pieces, throwups, spelar ingen roll, allt är lika mkt graffiti och graffiti kommer alltid vara konst i mina ögon hur det än ser ut. Säger som Claw i Infamy "- If you dont bomb, you cant piece." Out.
Que sera, sera.
allt från tags till burners e snyggt ( burner heter det va (A) )
http://gbggraffpics.blogg.se/
mabanda . En person som bombar som ett psykfall tar större risker än en person som går och målar fames några gånger i månaden för att sedan fota och kasta upp det på fotolog. Jag tycker att man visar mkt mer hjärta för spelet om man tar risken att bomba, bomba och bomba. Om du inte håller med, vissta, det är lungt för mig. Och nej, Claw kanske inte är den mest tallangfulla målaren i världen, det kan jag hålla med dig om, men dom orden är sanna enligt mig. Jag tycker att bombing är det viktigaste för en graffitimålare, håller du inte med så gör du inte det, det spelar inte mig nån roll så att säga. :)
Que sera, sera.
Reinfeldt, Du kan lägga lika mycket hjärta för att bli känd i city som du kan göra på en piece.. Skillnaden är att grundarbetet för en målning tar längre tid än för en tag.. men tror att folk lägger ner mer tankar på en snygg målning än på en snygg tag.. :)
"Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss." Lennart Nilsson, riksdagsman....
Caesar P16 En plit griper inte brottslingar de gör poliser en fucking plit jobbar på häktet/kåken bla bla kriminalvårdare heeeeeeeej
Manbanda, Nej, och jag har inte sagt att en bombare lägger ner så mkt hjärta i själva KONSTEN, utan i gemet. Graffiti är knappt en konstform längre, det börjar mer likna en sport där det gäller att ha mest överallt, spelar ingen roll hur det ser ut. Men förstår din poäng också! peace.
Que sera, sera.