I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Grymma graffitispots i Amsterdam, Paris, Berlin, etc?

Vår Hiphop - Graffiti

2009-06-30 14:44

Grymma graffitispots i Amsterdam, Paris, Berlin, etc?

Tjenare.

Vi håller på med en DVD och vill ha med lite schysst graffiti. Grymma "stadsbilder" helt enkelt.

Vi kommer att åka runt i Europa i några veckor och vill ha tips på ställen i:
Köpenhamn, Amsterdam, Bryssel, Paris, Strasbourg och Berlin

Vi vill bara ha riktigt snygga grejer med.
Om någon riktigt duktig målare här skulle råka vara i någon av nämnda städer så filmar vi gärna när du målar... Eller om ni känner någon som målar i de städerna kanske.

(Obs. att detta inte är en renodlad graffiti-DVD men känner inte att jag vill berätta mer än så just nu :)

"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2009-06-30 15:47
Köpenhamn
Christiania
Københavns Hovedbanegård
Mellan Østerport och Dybbølsbro har du tunga linjeväggar!
>:D

I rz 3vul g33nuz

2009-06-30 15:51
Tack så mycket!

Är det något ställe som är bättre än de andra där?

(Skulle ni ha koll på bra skatespots, klubbar och annat nice i städerna så får ni tipsa om det också :)

2009-06-30 18:06
e det inte sydhavn i cph, där lagliga på masssaaa meter ligger?
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...

2009-06-30 21:46
Letar du tåg så ska du hänga på Københavns H och springa för att hinna få bilder.. I Chris hittar du välarbetade prods av Sabe och de andra i hans nivå
>:D

I rz 3vul g33nuz

2009-07-01 00:11
nån som hade lite info om the dam?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-01 10:00
Var i Berlin för 3 år sen om jag minns rätt. Men det är väll bara att åka lite utanför city så hittar du en massa rooftops och massa mer, kommer ihåg att det var feta målningar längst linjen och massa wholewalls. Vet dock ej om det är kvar, men någon buff såg inte ut att existera.
Åker du till Paris så finns det många målningar längst motorvägen som håller mer klass än många writers i detta avlånga land. Mer kommer jag inte ihåg.
jäh.com

2009-07-01 11:37
Tack för tipsen.

Kan tillägga att vi kommer att åka tåg runt om i Europa! Ingen bil denna gången tyvärr.

2009-07-01 11:50
Jag var nere i Berlin för ca. 2 månader sedan. Största delen av Berlins scen är längs spåret. Så ta tåget från Hauptbahnhof (huvudstationen) ut åt alla håll så lär ni hitta feta prodds. Se bara till att ha en kameraman på varsin sida i tåget. Kan hitta helt sjuka spots.
Exempel på detta kan tex vara wildstyles halvvägs upp på ett höghus. (10meter från marken)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-01 12:08
Coolt.. tack ska du ha! Någon linje som är bättre än de andra tro?

Vi har tre kameror tror jag, så det löser sig :D

2009-07-01 14:02
Flevor park i Amsterdam e ett hett tips med sjukt mkt feta målningar. Spårvagnslinje 14 till ändhållplatsen Flevor park!

2009-07-01 14:59
Coolt.. tack ska du ha! Någon linje som är bättre än de andra tro?

Minnet är tyvärr inte det bästa så jag minns var linjerna hette direkt. Men frågar du i informations disken vilket tåg du ska ta till koncentrationslägret Sachsenhausen så kommer du på rätt spår. Minns att det var ett helt hus som var chromat bland annat.

Om ni har en heldag annars så är det ju bara o ta strassenbahn åt alla håll och kanter så får ni en bra dos av alla möjliga målningar.

2009-07-02 14:51
Amsterdam : Flevopark ändstation spårvagn 7 & 14 massa "lagligt" under en motervägsbro i många sektioner. Annars mycket kladd i alla små gränder överallt.

Paris: metrotunnlar, tåglinjer, yttercentrum o motorvägar!

Berlin: Friedrichain, Kreuzberg, Neuköln, Prenzlauerberg (där finns också mauerpark med massa kladd. oftast mest toys dock.) Alla s-bahn linjer är övermycket körda!

Köpenhamn: Christiania, Sydhamnen, Norrebro, Felleparken, Tåglinjer, Folkets hus på norrebro.
Shame on a nigga who tried to run game on a nigga. Wu bucked wild with the trigga...

2009-07-05 15:10
Finns det några lagliga väggar i dessa städer? typ berlin, barcelona mm. Ska också rulla tufftuff-tåg i sommar :)
There's three things that keep me from being a Nazi/
I'm black, a fag, and my dad's Liberace!

2009-07-06 23:45
Åker ni till Amsterdam måste ni besöka Flevopark. 10-15 minuter från city med tramen och där går det en motorväg 7-8 meter ovanför marken och dom brofästena är lagliga att måla på och fyllda med den absolut bästa kvalitetsmässiga graffiti jag någonsin sett live. Fråga bara efter 'fläjvoparrk', är nån slags motsvarighet till förort och är rätt känt.

Länk till http://www.fotolog.com/amsterdamstreets/55326161

Länk till http://www.fotolog.com/amsterdamstreets/57368808
fuck all you haters!

2009-07-06 23:46
den övre bilden är ifrån där vi piecade.
fuck all you haters!