I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Intervju med SEEN - vad hade du ställt för frågor?

Vår Hiphop - Graffiti

Graffare

2009-05-10 19:41

Intervju med SEEN - vad hade du ställt för frågor?

Ponera att ni fixade ihop en intervju med av new yorks legender Seen, vad hade du ställt för frågor?

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2009-05-10 20:24
Hur det känns för honom att vara en sådan ikon och legend samt vad han tycker om graffitin idag med alla hjälpmedel såsom specialdesignade burkar, internetforum osv.

2009-05-10 20:43
Jag hade frågat honom vart Cap håller hus för jag vill prata med honom istället.
Intressepenisen hårdnar!

2009-05-10 21:54
jag hade frågat varför det pratas om att han gjort så jävla mycket tåg men man får alltid se sama saker när det väl ska visas målnigar av han
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2009-05-10 22:18
hur det är med vänstern
Skyll på systemet

2009-05-10 23:40
Jag hade frågat om ryktena om huruvida han samrbetade med polisen eller inte o därigenom fick fri lejd till yards o sånt...finns tydligen writers ur den generationen som misstänkte ngt i den stilen

Sen hade jag ju lätt frågat om lite beefs o vilka som slogs o vem som vann osv...jag menar det var ju knappast så trevligt som stylewars framstället det. Folk tog droger, knivhögg varandra o sånt fan

2009-05-10 23:48
Jag läste på saster.com att han finansierade Busters (hans dåvarande partner in crime) drogmissbruk så att Buster stannade hemma och han själv kunde bli störst på sin linje, mycket löst rykte men ändå kul att spekulera i sanningshalten. Man fick se mycket, av mig, osedda panels, wd och wcs i boken; OTR eller OTB #3, Seen specialen. Sök lite här o där så hittar ni.

2009-05-11 09:29
Om du ser tillbaka på tiden runt 1984-85. Tycker du att CAP bidrog med en del av konsthistorien?

Bakgrundsinfo är: Man använder ju ordet "Capped" när någon spittar en målning, kommer direkt från konstnären Cap. Dessutom är den typens throwup mycket vanlig nu, men om du kikar tillbaka på all dokumentation från den här tiden så är det i princip bara han som kör det.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2009-05-11 10:49
Sanningen är den att en av mina bekanta, som just jobbar med dokumentärer, kommer troligen göra en intervju med Seen när han besöker New York i höst så ös på :)

Tyvärr kan han ingenting om graff :(
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2009-05-11 10:54
Varför har du en sån ful stil?
Du har blivit sedd tillräckligt nu.
Får jag signera ditt ansikte?

Orka gamla hajpade målare som inte förtjänar uppmärksamhet. Bara min mening.
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2009-05-11 12:33
toyboy. så om du t.ex gillar reggae istället för graff så ska man skita i typ jimmy cliff, bob marley osv för att de är gammla?
Shame on a nigga who tried to run game on a nigga. Wu bucked wild with the trigga...

2009-05-11 13:20
ToyBoy.

Det är inte för intet du har det namnet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-11 15:26
toyboy: är du verkligen seriös???? Förtjänar inte seen uppmärksamhet, han var verkligen bland de bästa av alla som målade under dom åren (enligt mig bäst men därom tvista de lärde) han var ju fett innovativ, hade olika stilar, nya bakgrunder, tunga wc's o allting...rätt komplett i princip!

mindgem: jag har aldrig hört någon använda ordet "capped" trodde dom brukade säga typ "he crossed me out" eller ngt i den stilen..aja...det har mindre betydelse

2009-05-12 10:20
1. Jobbar han fortfarande som Tatuerare?
(och gör Cap också det fortfarande?)

2. Hur ser han på det faktum att Graffiti "upptogs" som ett av Hip-Hopens element?
(Med tanke på att han verkade motsätta sig det under Style Wars-tiden)

3. Vilka är hans favoritmålare?
http://www.fotolog.com/helsingbomb

2009-05-13 21:25
fråga 1 kan du ju ganska lätt själv ta reda svaret på..

Jag hade frågat hur många tåg han kört sen vill jag gärna återkomma till samma fråga som pesso skrev ..dvs varför man alltid ser samma målningar från den tiden på tåg av honom när det sägs att han kört så många.

Sen för skojs skull skulle jag gärna kört klassikern "bra eller anus" med honom
röv är gott

2009-05-13 21:29
cap har heller förresten aldig varit en tatuerare utan han hänger mest på hooters och dricker billig whisky
röv är gott

2009-05-14 00:40
Finns en del bilder av hans verk på www.seenworld.com

2009-05-18 02:31

2009-05-18 02:32