I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-02-02 22:10

Island.

Letade i FAQ men hittade bara 2 år gammal info. Inget nytt. Info om scenen på Island, hur ser det ut med polisens synsätt på det och så? Graffitiaffärer och lagliga, någon som har adresser till sådant?

Hade varit löjligt tacksam. Pz

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-03 18:06
Jadu. Eftersom Island håller på att gå i konkurs så kan du nog glömma det med graffitiaffärer osv. Träffade några Isländskor som var här på besök och dom hade aldrig sett ett tåg. Så jag antar att graff-scenen där är ganska död.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-03 18:08
Jag har varit och bott på island.. Graffiti scenen är stor, Dom kör gator som fan.. Affärer finns fortfarande, Det är dock rätt dyrt med cans så dom flesta rackar.. Pennor är lätt å få tag i då det är sjukt lätt å racka där... Lär dig faktan innan du snackar, KID.
The News called it crack, i called it diet coke..

2009-02-03 18:09
När min polare var på island 2007 fanns det ingen graffiti butik. Det är rätt så dött med graff o klotter där bor typ lite över 100 000 i huvudstaden bara. Fanns inga lagliga ställen då

2009-02-03 18:10
Jahadu Hubbe. Detta känns ju lite konstigt.. Har du bott över hela världen nu också? Inte nog med att du är "stor" i NY -.-

2009-02-03 18:16
Kort varigt under 04-05, Var senast denna sommaren då jag har familj där.. Scenen lever fortfarande, och är stor. Kan rabbla upp några namn SOFER, OHYA, PUSHER, MLC CREW, ECK CREW, GLOCK, Osv osv.. Ohyea(ohya) är uppe i CPH med, sofer är uppe i amsterdam.. och dom resten är bara på island, det är mycket fler.. bara få.

2009-02-03 22:04
OUFF, så ska dom tas
Skyll på systemet

2009-02-03 22:48
Hubbe e kung!
WIE e dom delux uldtra restaurang pizzeria represent thuglife in the ghetto 2lax8 bre!!//
R****T vad gör du? Ööh, urban exploring? HAR DU KNARKAT? NEJ DIN JÄVLA PATRIOT!!

2009-02-03 23:47
Jag bor där nu.
De finns visst en graffbutik i Reykjavik. eller mer en butik som säljer graffsaker men main kläder. precis brevid huvudgatan. Hverfisgata heter gatan, butiken heter exodus och ligger i ett parkeringshus(det enda parkeringshuset på höger sida på hela gatan om man går upp för den)
De finns någon sorts av graffscen, dock bara gatubombning. Bussar målas knappt, och tåg existerar inte

Lagliga väggar extisterar inte, om du inte får någon deal me ägaren. Dock är många ganska chill me målandet, om man inte lever jävlar och kastar burkarna överallt. Finns några fameliknande saker men vet inte hur knasrisken är där justnu. Polisen följer Reykjavikstads graffitipolicy, vilken är ganska mycket nolltolerans dock verkar den ha dött lite efter finanskrisen då innan buffades centrumområdet konstant. nu börjar taggarna dyka upp och överleva längre än innan

Jag skulle dock inte kallla de nån stor scen, iaf den vettiga delen av scenen...

Hubbelito. du glömde hela 30s/lcf gänget också.. Fast om de bor här längre vet jag inte..:)
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2009-02-03 23:48
Juste.. de säljer bara belton och någon hitcolor(?) i graffbutiken.
Rappare

2009-02-04 00:07

2009-02-04 11:40
Det är många, V55, Kegr är där endel.. Iallafall sist jag var där.. Spyo har varit på besök.. island är DEFINITIVT ett namn på kartan.

2009-02-04 16:55
Tack som vidar. Underbart !! Du är inte sugen på att hjälpa till ifall du är där när man kommer? Kan ju skicka ett PM i så fall. Ska dit 8 dagar, hade ju varit fett om du kunde visat första dagen lr något. Redigt bra fakta annars. Tack som fan.

2009-02-05 18:41
Priset på kannorna i exodus är högt som fan, men mitt tips är endå att sticka dit och försöka haka upp med någon som målar.. Europris, husasmidjan och andra affärer finns det halvkassa kannor som går att racka. Har hört från endel på island att det inte är många som håller igång just i reykjavik, var mycket fler för nått år sedan..
Lycka till

2009-02-05 19:13
high5uck.
För en svensk är de ganska normalt/halvdyrt:) För en islänning är de dyrt.
Racka är ju bekvämare om man kan/vill, tjänar in lite pengar på de om man är en väldigt aktiv shuno.

2009-02-06 07:54
När jag var där runt 2005 fanns det två affärer som sålde kannor (jättedyrt då) fast kanske bara är den där exodus/"klädaffären" som finns kvar nu. Den andra affären låg på huvudgatan, husnummer 60.

Precis bakom den kända kyrkan låg det ett fame vid skolan där. Gick där dagligen och folk stod och målade på kvällarna ibland. Ut mot ikea längsmed motorvägen låg det även en stor plåtbyggnad som verkade vara lite halvlaglig att måla på.

Dom större förmågorna när jag var där var trek (RG/regulars), osesh (verkade jobba på den graffaffären som låg på huvudgatan), nores (tmc). + massa andra (lcf, 30s, sofer etc)

2009-02-06 23:19
Har bott på island i 2 år, och är där varje sommar eftersom jag känner några polare dära. Graffitin på gatorna är extrem, och det körs verkligen mkt. ´Några som kör jävligt skssta grejer är V55
graffiti cant be stopped...

2009-02-07 12:56
jag som trodde hela island hade gått i konkurs. hela landet asså, inte bara affärerna. xD
its all nomansland?
Graffare

2009-02-07 14:43
dom hade aldrig sett ett tåg. Så jag antar att graff-scenen där är ganska död

Vilken dum jävel.