I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tågmåleri. Va tycker ni ?

Vår Hiphop - Graffiti

2009-01-31 19:50

Tågmåleri. Va tycker ni ?

Hej!
Nu vill jag veta en gång för alla varför Så mycke folk klagar på Saker som ingen Känd målare har gjort.
Te.x någon här på Whoa hade lagt upp ett Kcfu Rull i V-ås, alla trodde att det var ifus som hade gjort den och alla propsade på den och tyckte att den va fet. MEn sen när Dem förstod att det var ett nystartat crew fårn V-ås som hade dragit upp den så tyckte alla att de va skit.
Varför klagar alla på de saker som ser bra ut men inte är något känt crew/tag..

Jag säger inte att man ska propsa på allt men dem målare som målar shysta saker men kanske inte e så kända tycker jag ska bli uppskattade som Alla andra!

va tycker och tänker ni om detta ?
PEJS /Frach

2009-01-31 20:06
Stämmer! Någon gång så steppar man in och lägger en fet panel, då ska den ju uppskattas även om man inte är kändis om vi säger så!
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld

2009-01-31 20:16
Lite samma sak som att folk köper en tavla som är helt grå med en liten röd prick på för några miljoner bara för att det är någon känd konstnär som gjort den.

Folk blir kända av en anledning, och när det blir det spelar det inte så stor roll vad de kör längre det är intressant att titta på ändå. Alla har ju en mer eller mindre personlig relation till kända målare.

2009-01-31 20:35
Välkommen till internet och graffitiforumet på Whoa.

Allvarligt talat.

Inom graffsvängen handlar det mycket om att synas. Oväntat va?
Det är lättare att berömma målningar från kända målare eller crews, oavsett kvalité på den specifika målningen än att göra samma sak med okända målare. Det är mer accepterat att målare XX som lagt otaliga mängder pieces lägger något mindre snyggt än målare YY som kanske lägger sin första panel. Ursäkter brukar börja hagla snabbt, i stil med "gjord på 2 min", "minst minus 30 grader när den las" när man kommenterar XX pieces. Vilket oftast kanske är sanningen, man vet ju att han/hon kan prestera mycket bättre.

spliff macht frei

2009-01-31 20:43
word Respect_first !
Jag tycker personligen att Man kan helt och hålle sluta med att Snacka Om att steka sönder "NÅGONS" Yard. Klart att om nÅgon Toy Bombar ner ett helt tåg på en skön yard så är de väl onödigt och de finns all rätt att bli arg.
Men om det är en Målning med Hyffsat skön nivå så tycker jag inte att de ska klankas ner på.
Om man flera gånger lägger feta saker och inte får Bra respons så slutar man nog efter ett tag.
Aja pejs iaf

2009-01-31 20:52
Frach

Visst vore det vackert om alla målade överallt?
I praktiken skapar det ju uppenbara problem om folk springer runt och röjer sönder yards utan någon eftertanke.
Trevligare för allmännyttan om målarna som har koll på skiten kör på utan att bli brända av Nils 14 och hans klottergäng.

Vill Nils måla kan han ju alltid bli kompis med folket som har koll på yarden.
Sno burkar och injicera knark för att komma högre upp i crewhierarkin yo!

spliff macht frei

2009-01-31 23:37
Jag tycker att tågmåleri är bra, väldigt bra om skaparen försökt göra målningen så välgjord som möjligt, och inte slarvat med den. Sedan finns det de som bara slängt upp något för att andra målare ska få upp ett öga för de eller att ha något att skryta om. De sabbar graffiti scenen, och det sabbar för andra som försöker göra välgjorda målningar.

Det jag vill säga är, t.ex tänk om AAA, BBB och CCC crew skulle vandalisera Stockholms parkerade tunnelbane tåg 50 ggr på en vecka med bara äckliga tags och trowups. Då skulle nog SL satsa mer på övervakning över tågen ett tag framåt. Tänk då om en gammal känd målare som alltid gör välgjorda målningar kommer för att måla efter att säkerthets höjningen, då åker han förmodligen fast tackvare att AAA, BBB och CCC crew missbrukat luckorna då man kunde måla tågen.

Hoppas jag ni förstår vad jag menar, är för trött för att skriva.

P.S Jag vet att jag är lite halft off-topic.
jäh.com

2009-02-01 13:37
Word fast endå inte.
Jag tycker inte alltid att Den kända målaren gör feTA saker. Bara för att det står TsD med slarvig stil så tycker jag iaf inte att den ska bli propsad. Varför kan inte alla målare som kan göra feta saker alltid göra feta saker?
Jag tycker iaf att alla som klarar av att köra feta saker är värda att bli propsade för de:D

Pejs Allesammans

2009-02-01 16:11
nystartade crew borde inte köra tåg förrens dom har ett namn på gatan, I min mening.. skills oavsett.
The News called it crack, i called it diet coke..

2009-02-02 10:57
Hubbelito
Word. Fast man ser endå folk som klankar ner lika mycket på Ngt känt crew. Såg på fotolog på tiben Dart hade Lirat. Folk tyckte att Dem va jävla Yardfuckers endå...
aja jag tycker iaf att klarar man av att lira tåg och kan jämföra sig med dem kända så tycker jag att man ska bli upskattad som alla andra:D

WÖRD Respect_first
Stämmer! Någon gång så steppar man in och lägger en fet panel, då ska den ju uppskattas även om man inte är kändis om vi säger så!

Pejs alla:D

2009-02-02 14:32
gör 200 BRA väggar innan du försöker dig på att måla ett tåg över huvutaget. varför vill folk ens skämma ut sig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-02 16:29
logotype0

folk blir väl ivriga.. och det finns ju som bekant inga genvägar till bra panels, tyvärr så respekteras detta oftast inte till 100 procent, folk kör ändå, på vinst eller förlust kanske man kan säga, och många har ju överbevisat sigsjälva gång på gång att det körs på förlust för fulla muggar..

håller med dig i övrigt, och det hoppas jag de flesta gör!
Tu m'emmerdes!