I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svenska grafftidningar?

Vår Hiphop - Graffiti

   

2009-01-27 19:37

Svenska grafftidningar?

Det verkar som det är helt dött på marknaden för svenska grafftidningar för tillfället. Vart tog alla bra kvalitétstidningar vägen? vart tog alla tidningar vägen överhuvutaget? Kvar på marknaden finns bara UP, som har gått från Graffititidning till renodlad Streetlife-mode-konst magazin i stort sätt, med inslag av graffiti på några sidor. Många mags föll efter första numret och blir ihågkomna som one hit wounders.

(i bokstavsordning)

Art Abuse. 20 sidor a5? är det ett skämt eller? kom aldrig ut nått nummer två av den (inte undrar på).

Incognito. Mycke bra stockholmsväggar men så sjukt enformiga målare. publicerar dom nått annat än två-tre olika crews i den ens? Det har ju varit famewholecars på typ hälften av deras framsidor.. den verkar ju gått i graven den med iofs.

Kapitel 12. Pissfanzie från början som sen klättrade in som en av de bästa tidningarna i landet med sitt A4 nummer helt i färg med mycke bra väggar och tåg.

Kilroy. Riktigt grym tidning med mycke bilder och exklusivt material..har man ju inte sätt till på bra många år tuvär.

Norrlands finest. tidningen som bara skulle innehålla material från norrland. vad fan hände med den? kommer den ut, eller blev det ett "5th floor" fiasko av den?

Raptoid magazine. Började som en svensk tågtidning och har ju haft minst 50% av tidningen svensk i alla sina nummer, så det är väll den som finns kvar då. Den håller ju jävligt hög kvalitet på bildmaterialet och täcker upp i stor sätt hela sveriges tågscen. eller ja, iaf den delen som är värd att se. Det man kan sakna är väll att humorn från de första numren har försvunnit.

Underground Productions. Dom har helt tappat stinget sen år tillbaka. Jämför deras senaste nummer som bestog av 90% text och repotage som jag kan sätta en tia på att ine ens en tredjedel av UP's köpare har orkat läsa sig igenom. Balkan express lixom? Folk som pratar skisser?? Vart är all kvalitetsgraff? har folk slutat skicka material eller är det bara gamla stofiler som jobbar kvar på up?

Westcoast mag. 90% krom. 50% toys. 30% bajtade stilar. 100% ointressant.

Det sverige skulle behöva är en ny bra grafftidning som är objektiv över scenen, och inte bara publicerar bilder för det är sina polare som gjort målningarna. Det är ju ganska höga krav då jag vet att det kostar en hel del att punga ut en tidning i 1000exemplar, pengar man får ta ur egen ficka och att det i slutändan inte lönar sig speciellt ekonomiskt. Har internet dödat av scenen helt? skickar inte folk sina målningar till tidningar längre? det känns som att allt som rullar hinner bli publicerat i forumet eller på nån foTOYlog innan färgen ens har torkat, så att nån snorig 15åring med fububrallor ska få feedback om hur grymt det är att han fotar andras målningar och lägger upp på internet. Hade jag målat nått som jag ville ha upp på internet hade jag lagt upp det själv, men det verkar folk inte fatta, eller snarare respektera. Vad tycker ni?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.