I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur påverkar burkarna miljön?

Vår Hiphop - Graffiti

2008-11-21 09:56

Hur påverkar burkarna miljön?

Är det någon som vet hur våra burkar påverkar miljön?
Dels är det ju gasen som påverkar men även själva burken och det sista innehållet när den kastas ute, eller?

Vad kan man göra för att minska miljöpåverkan (utan att sluta måla) ?

"Eggiwegs! I would like... to smash them!"
Skivsamlare

2008-11-21 10:01
Du kan ju börja med att slänga dina burkar i en papperskorg istället för att slänga dem "ute". ;)

http://www.kulturkompaniet.nu/

2008-11-21 10:02
en papperskorg är typ det dummaste, eftersom dom inte är "brännbart material"..
däremot så spara burkarna och lämna dom på en återvinningsstation eller soptipp, finns skyltar som beskriver vars du ska slänga dom osv, :)
((MAAD))
Skivsamlare

2008-11-21 10:17
Ja förlåt davve_d, det var dumt sagt av mig. Givetvis ska man återvinna dem och inte slänga dem i vanliga papperskorgar. Poängen är densamma hursomhelst: släng dem inte ute.
 http://www.kulturkompaniet.nu/
Admin

2008-11-21 12:11
De räknas väl som miljöfarliga i och med att det är färg och kemikalier? Bör mao lämnas vid nån kemikaliestation. Om man vill vara så grön som möjligt utan att sluta måla.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2008-11-21 12:19
precis, dom brukar ha sådana vid återvinningsstationer som jag tror det egentligen heter, eller heter det "kemikaliestation"? låter som nån bensinstation för gifter ; )
((MAAD))

2008-11-21 14:23
Inte lätt att försöka leva grönt om man vill måla med andra ord.
Men ni menar vid vanliga återvinningsstationer, typ utanför Ica med papp, metall och plast?
Känns kanske mindre bra att traska in på soptippen med en säck med beltons om man bor i en mindre stad och försöker hålla sig anonym..
Hur kan man annars göra?
"Eggiwegs! I would like... to smash them!"
Admin

2008-11-21 14:54
Kanske bara heter miljöstation och inte kemikaliestation. Men var de finns har jag aldrig riktigt fått klart för mig. Känns som att de ligger lite avsides utanför i princip allt. De flesta hyreshus har ju stora soprum nu för tiden. Eller så finns grovsoprum. Men just kemikalier måste nog till ett särskilt ställe eftersom de kan vara så skadliga för människor och miljön. Färghandlar lär ju veta vad du ska göra om inte annat. Ekograffare, är det nästa miljörörelse?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2008-11-21 18:16
skapa arbetstilfällen genom att ställa burkarna där folk går förbi :)
Kärlek och respekt...

2008-11-21 18:37
vad är det för kemikalier i en spray can t.xe är det svavel dioxid eller not??? =)

2008-11-21 18:44
här vars jag bor (en by med några tusen personer) så finns det då tre st sånna där ställen,
plus en soptipp då vars dom tar emot jävlat allt =)

((MAAD))

2008-11-22 03:50
enkelt här få du bra o enkla svar.. om du målar mitt ute i skogen sätt upp sopsäckar som du slänger burkarna i, töm med jämna mellanrum.. och om du målar olaglit så dumpar du burkarna UTE där de går folk dagligen så kmr nog nån städa upp efter dej:D
galen graffiti film:
http://www.youtube.com/watch?v=O7CT7kZ8NTY

2008-11-22 10:42
vad heter den där sprayburken som kom för ett tag sen, som var så jädra miljövänlig? såg nån youtubefilm om nån butiksinnehavare i usa som reklamförde den.
Tu m'emmerdes!

2008-11-22 22:00
loyd: Åk till din närmaste bensinstation, fråga efter deras miljöstation så brukar dom ge dig en nyckel till den, så slänger du dina burkar själv och ingen behöver veta vad du slänger :)

2008-11-23 00:43
Kreamteam, jag tänkte också på den. Det var Bombshelter i Kanada som hade en video men dom verkar ha tagit bort den.

2008-11-23 01:44
dom bränner väl upp det lilla som finns kvar av ozonlagret antar jag.
Blunted in stockholm