I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

BANOS- nutidens mest bajtade målare?

Vår Hiphop - Graffiti

Graffare

2008-11-18 02:18

BANOS- nutidens mest bajtade målare?

Banos har en otrolig känsla för clean design när han målar så det är inte konstigt att folk blir inspirerade men...

Är inte sånna exempel bara fattiga? Har ni fler BANOS-bajts att bjuda på?

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2008-11-18 04:25
toys som bajtar toys som bajtar toys osv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-18 04:41
minst sagt, det är inte lätt att vara känd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-18 06:59
DISKOPOLO: att du ens vågar ytra dig ang toys!!! kom in i matchen för fan innan du säger nått!!!
.:Raiders of the lost fultjack:.

2008-11-18 10:16
SÅ jävla likt tycker jag väl inte att det var, i synnerhet inte den första...men det är väl inte så konstigt om många snor grejer från banos, han är ju en av dom mest synliga personerna i graffitimedia...

toys som bajtar toys som bajtar toys osv.

ah banos är sjukt mycket toy...

2008-11-18 12:29
håller med trådskaparen..
jag tror det beror på att han syns så jävla mycket, har en ganska simpel men endå jävligt köttig stil.. som inte heller är särkilt svårbajtad
ja

2008-11-18 12:31
förklara hur någon som kör helt vanliga bokstäver kan ha fått ensamrätten

2008-11-18 12:46
Vadå så om du gör ett E som du tycker e soft som ingen har gjort förut då kan jag baita det rakt av och säga fuck you för att det är en helt vanlig blockletter eller?
-

2008-11-18 13:00
Banos är ju ultra-toy om man jämför med tex ifus.

2008-11-18 13:08
O hur ser Banos stil ut? skandinavisk!

2008-11-18 13:28
Dmrocker

har banos gjort något som inte gjorts förut? det är en sak om man har en egen stil men kom igen...

2008-11-18 13:40
...visst har han en egen stil på vissa målningar men i exemplet ovan tolkar jag det som att bajten rörde hans enklare grejjer, som iallafall jag inte uppfattar som något utstickande. Det är ju basic bokstäver, ett B är ju alltid ett B hur du än vrider och vänder på det, alla utgår ju från samma grundformer

2008-11-18 13:46
toybiteningar ar i regel mer intressant an nagonting annat att titta pa
bara en hägring du vet...
Graffare

2008-11-18 15:00
Annars tycker jag att det räcker att titta i t.ex. XG för att hitta folk som har svårt att hålla sig från att bajta honom.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2008-11-18 16:28
vad är det som är så bajt med det där?
 Internet Gangsta

2008-11-18 17:12
jahmike : båda har B och S med i sina tags, det är det enda jag kan komma på. stilmässigt är det ju inte alls likt.

2008-11-18 17:39
men ååh!...... ofta det är bajt,vafan är de här.
 Internet Gangsta

2008-11-18 23:44
Australien har gjort det simpelt helt enkelt.

Jag har den uppfattningen innan mrBanos kom till EU så rockade han som vilken annan aussie, deras new york insperade klämma ihop wildstyle stil.. men jag ser ingen skillnad på han, pubes eller Mkae när det gäller att göra stilen enkel och ren. Beror nog mycket miljön i Aus har blivit hårdare, därav enklare stil. (som vilket annat land som helst). Men annars tycker jag att dom har blivit jävligt inspererade av gammla Bomber tidningar med nordiska specialer (reson,kaos td grabbaran innan 2000-talet). Kolla bara i vilken blaska som helst innan 2000 från norden, så ser man tendenserna på block med lite runda toningar..

Men jag kan säga att jag gillade han mer under hans andra alias. Då utforskade han betydligt mer än vad han gör nu, detsamma gäller med mr renks. Men alla utvecklas åt sina håll, det skadar ju inte heller att detta gäng av målare e sjukt trevliga och har en bra mentalitet till graff. Uk allstars kepp going strong!!

Hate the players... Love the GAME!

2008-11-19 14:21
desto mer jag funderar på det desto mer fundersam blir jag, på vilket sätt är den första lik banos stil på något övertydligt sätt? inte för att jag tycker att den andra är mycket till bajt heller men ändå...

2008-11-19 15:51
Aola P35

Rätta mig om jag har fel, men är inte Banos från England?
ja

2008-11-19 15:55
du har fel, han är från australien. däremot har han bott (bor? han verkar ju mest resa runt nu) i england

2008-11-19 16:38
hardkårr

Han är som resten av gänget från aus som gör sina vänder i europa. Börja i london och sen vidare. Känns som hela londons tube scene endast består av turister, är väl bara dds som är ett genuint london crew. Resten är från andra städer i England eller utlandsfödda. Men dorps har tagit över banos backjump fana i london. En aussie går, en annan tar över hehe.

Personligen skulle jag lyfta fram Smole från frankrike som en riktig stil kung, han har ett rikigt svung på det hela med kvalite och kvantitet. Även en jävligt skön prick, väntar ivrigt på att se mer av hans äventyr när han kommer tillbaks till frankrike.

2008-11-19 16:43
håller med techaas fullt ut..
banos gör inget som är speciellt eget...
Tycker fan alla i sverige har börjat köra med samma simpla stil nu för tiden.. chrome,simpelt och hårda kanter är sverigescenen 07-08

2008-11-19 18:06
usch of fy för banos

2008-11-19 18:11
haha nutidens mest bajtade målare? har du nånsin vart i berlin eller sett foton därifrån? tyskland överhuvudtaget? Det är med säkerhet INTE banos (trots att han har gjort den till sitt riktmärke) som började med den där stilen, och jag tror han inte ens är hälften så bajtad som typ CAN2.
fuck all you haters!

2008-11-19 21:34
aola P35
är inte tpg till större delen infödingar? eller är det bara något jag fått för mig?

2008-11-20 12:13
Banos - världens största bajtare (?)

2008-11-20 17:16
Men om vi ska kalla Banos för världens största bajtare är vi tillbaks till början, kan man sätta stämpel på vanliga bokstäver/blockletters/? och om man kan det, vem är grundaren? Frågan som egentligen borde ställas, eller som åtminstonde är mest relevant är: vem har skapat stilen för den europeiska tågstilen? åtminstonde en top10lista.

2008-11-20 19:30
banos hatar folks som sitter och diskuterar hans nationalitet på forum....
va spelar det för roll lixom...han har ju spenderat ett antal år lite här och var i europa och andra ställen med....
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...

2008-11-20 20:28
ah en så kallad "världsmedborgare" alltså...

2008-11-21 19:20
Det är väl inte bait för fan? det är inte äns likt banos grejer, varför la du äns upp den här tråden... det är väl ändå mer patetiskt att leta upp bilder som liknar andras och lägga upp dom på Whoa! kan tänka mig att du är en redig banos baiter, du verkar ju fan vara kär i killen....

2008-11-21 20:30
Jag ser inte bajten, enda som ens var lite likt är ju "B":et, och hur många såna där "B":n har man inte sett förut? Tycker dem såg hyffsat clena ut båda två.

2008-11-22 16:00
det där är väl ingen bajt ffs?
ska vi snacka bajt och mest bajtade målare just nu så är det väl Caster.
hade jag varit mer datorvan så hade jag länkat saftiga exempel på hur t.ex Relik gör sig ett namn på hans bekostnad.

2008-11-23 17:27
Blitzkrieg

själv dömer jag ingen.

2008-11-23 18:51
haha extra att caster skulle vara den mest bajtade målaren för att du påstår att relik bajtar? en person...hmmm.....bra slutledningsförmåga!

Fett soft att ni sitter o skriver vart folk bor o hitan o ditan....många stjärnskott här

2008-11-24 15:01
påstår är väl fel ord i sammanhanget, faktum är snarare att han gör det. och ganska grovt dessutom. men han är inte ensam, utan en av många.
men varför jag skrev just honom var för att jag på riktigt tycker att det han gör är på gränsen hela tiden. Hela hans bokstavsuppbyggnad är ju i princip taget från Caster.
Sen menar jag det att många i sin tur tar efter just Pubbkillarna och därmed påståendet att Caster på sett och vis är den mest bajtade målaren just nu.
Och nej, jag påstår inte att relik är dålig och inte har egen stil, tvärtom, men många gånger så är liknelserna påtagliga att man måste reagera.

Abyss

http://4.bp.blogspot.com/_AoFjZ16Rznc/SR_zW-L3BfI/AAAAAAAABCM/wAQANr8x2ic/s1600-h/IMG_2230.JPG

Caster

http://www.flickr.com/photos/cazter-graffiti/1498083061/

ta er gärna lite tid att kolla denna flickr så kanske ni ser det jag ser, med viss modifikation, att många just nu kör efter "caster-modellen".

http://www.flickr.com/photos/cazter-graffiti/

2008-11-24 16:06
Det finns väl ett ganska stort antal målare världen runt och om det då är några som kör nogolunda liknande stil är det verkligen inte konstigt då det inte finns 50 miljoner olika stilar.. Tycker alla som klankar ner på målare som ''baitar'' borde lägga upp en bild på sin unika stil som dom kommit på först innan dom påbörjar en sån här löjlig diskution..

2008-11-24 20:55
Fett soft att ni sitter o skriver vart folk bor o hitan o ditan....många stjärnskott här

ja. interpol har underrättats. over and out, columbo.

2008-11-24 21:45
bull för banos...i dont give a fuck

Jag förstår bara inte varför någon som känner eller åtminstone har träffat honom måste sitta o skriva ut sånt...det är ju inte direkt ngn super nyhet eller jätteknas men det finns inte heller någon bra anledning att göra det!

2008-11-25 14:24
diskussionen började ju pga det här: Jag har den uppfattningen innan mrBanos kom till EU så rockade han som vilken annan aussie, deras new york insperade klämma ihop wildstyle stil..

alltså hade det mer med stil att göra än att bara sitta och rabbla upp var folk kommer ifrån, men visst...diskussionsvärdet är ju inte sådär fruktansvärt stort. men det är det å andra sidan väldigt sällan på internetforum om graffiti!

2008-11-26 22:15
MrSalesman
Hahah, oj här var det någon som tog illa upp? Den information jag har yttrat, är ju inte precis hemlig. Sen om jag pratar om individer som jag har bra kontakt med, är väll min ensak? Väldigt mycket skvaller tanter här. Hahha

Demento
trains, pills, girls består mest av icke London födda. är ju aussie, finskt och svenskt blod i det gänget. Sen huvudmannen är ju inte i grund och botten från London.

2008-11-27 10:05
men vafan TPG är ju ett typiskt engelskt crew sen att dom kommer från Brighton från början är en annan sak (oooooooh shit info) dom är ju trots allt dom som hållt fanan hög för engelsk kvalité som det dessvärre inte finns särskilt mkt av. Faktist ett av få crews som jag följt sen jag var 14...fanns ju en sjukt fet sida som hette digitalunderground eller concrete nånting bla bla bla iaf med massa nema pieces, gamla morn grejer o sånt...ni skulle sett nemas ifyllningar på den tiden, typ fetare än vad många gör idag! Måste ha vart droger inblandade nästan

2008-11-27 20:38
MrSalesman
Självklart är tpg ett engelskt crew, men jag skulle inte kalla det ett lokalt london crew. Riktiga london boys är typ: wmb, WD, MTS, CCD, ddS, DPM, FKF och LDS. England crews är mer: NM, Nt, TNs, FNb, Tpg och NKa (som bla körde harry potter tåget för inte så länge sedan). Tidningar och framförallt "INternet" kan ge många speglingar av hur scenen kan se ut. Nema är kungen av tågen helt klart, han är uk´s kaos. Synd bara att han inte kör lika mycket som förr. Princip hela londons scen har gått in i en slags svacka. kommer ihåg runt 02-03 då var det liv konstant på linjerna. Man stötte konstant på någon annan i yarden var fan kaos, man var alltid nojig om det var BTP eller nån annan idiot. Men Btp har fan blivit dutiga på att jaga i ikapp folk vilket har skrämt upp dom flesta tågmålarna.

2008-11-28 01:35
ABC från klös/bst bajtar bara banos. det är kopierat rakt av ibland
tillbaka utan stil

2008-11-29 14:54
Dåliga exempel!
Fö så har jag sett paneler med "Banosstil" långt innan Banos började använda sig utav "Banosstil". Vi sonm har sett Banos tidigare ver vet att även Banos bajtar likte den största bajtaren utav dem alla keger.

2008-12-01 13:50
har jag missat nåt? En av de mer kända i Europa var ju en banos runt 90-talets början i England eller var the var. Körde med mode 2 och dom.

Så om någon vill snacka bajtning så kan jag säga att nästan hela graffitiscenen ser ju ut som en orgie i bajtning. "Gissa vad jag kör? Koola bubbelbokstäver med galna brott mot graffitiestetik." Verkar mer som att det är inne att baita eller vad?

Visst, när folk har några minuter på sig bara så blir det en fråga om vad som kan skilja sig på sådan kort tid men någonting måste man kunna göra.

Ser ju inte skillnad på pieces nästan, alla snubblar ju över varandra.

Ja, cazter verkar ha varit sönderbaitad. Propps till honom och alla andra som representerar

bon appetite!

2008-12-01 14:37
Jag snor ideér från all världens målare för att utveckla min egna stil. Kallar ni det bajt?

Folk ska försöka vara häftiga alltså, graffiti har funnit hur länge? Kan lika gärna säga att dagens alla graffare snor sina stilar.

^^
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq

2008-12-01 21:35
Banos är väl den störste bajtaren själv? Vad gjorde han för stil 2003 tex?

2008-12-03 20:29
helt klar Luck!
Han e ingenting
Yo
M-LINE

2008-12-04 00:41
helt seriöst det finns inga stiler kvar i världen knappt , allt man målar blir bajt varesej man någongång ens sätt bild på någon målning utav den man bajtar eller en gnista om det man bajtar gämt, så är det bara . måla characters och mixa om allt från era bajts så blire najz,

men helt ärligt så kan du bajta hur mkt du vill , om du är en toy så tänker du shit vikken cool,
men om den nu vart bajtad av en äldre kändare person som du känner till så äre inte så då ären keff hur snygg den nu mår va,
blablablablabla.....

måla bara och använd eran egen brain ;)

2008-12-06 04:40

bonus

------------------------