I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Overground 3 släpps lördag 8e november

Vår Hiphop - Graffiti

   

2008-11-07 11:46

Overground 3 släpps lördag 8e november

Vi är stolta att presentera Overground 3. Efter flera års slit, jobb och resor Europa runt har vi knåpat ihop en riktig pärla. Lagom att införskaffas till jul.

Efter mycket jobb står den efterlängtade Overground 3 äntligen i farstun.
Tyvärr har den har blivit lite försenad men vi släpper den alltså den 8e november. Redan nu finns det pre-views och bilder att kolla in för den nyfikne.
I Overground 3 - Trans Europe Express har vi tagit steget ut från Skandinavien och tagit grepp om hela Europa. Overground 3 presenterar några av de mest inflytelserika och och mytomspunna karaktärerna inom modern europeisk graffiti.
Med start här längst upp i norr med den legendariske Vandals In Motion-medlemmen Aman, via Köpenhamn och de röda tågens mästare Cave, för ett par timmars resa söderut till Hamburg där Rage målar panels, whole cars och hela tågset. Därefter en avstickare till Silver City Berlin och Clint 179 som med en penna i ena handen och en Berliner Kindl i den andra delar med sig av sina tankar kring rå graffiti. Ännu längre österut bygger Point fåglar i Prag och hans alter ego Cakes målar väggar. Västerut ligger Liège där stilmästaren Apollo huserar sedan åratal. Från Belgien tar vi steget till Paris och Europas tagkung O'clock.
Via tunneln landar vi CCTVernas huvudstad London och ett ingående reportage om den mytomspunne taggaren Tox, för att avsluta vår europeiska resa i Milano där Italiens främste, Chob, berättar om heroin, fotbollsvåld och kärleken till den spraymålade bilden.
Watch out. the Trans Europe Express is coming your way.

"Graffiti är min kamp mot svenssonlivet. Jag behöver spänning och utmaningar i vardagen. När jag målar tåg med mina vänner känner jag mig fri. Och det är också ett litet bidrag i kampen mot nolltolerans och det enkelspåriga tänkandet i dagens samhälle," säger Cave från Köpenhamn.

Graffitimålare:
Berlin Clint 176 (124ers)
Köpenhamn Cave (FYS)
Hamburg Rage (DSF)
Liège Apollo (ERS)
London Tox (DDS)
Milano Chob (THE)
Paris O'clock (YKS)
Prag Cakes (DSK)
Stockholm Aman (VIM)

för mer info, bilder och previews kolla in:
Länk till http://www.dokument.org/renderUtgivning.asp?p=utgivning&book=2134

För inhandla boken gå till:
Länk till http://www.dokument.org/renderShop.asp?p=shop
Eller besök din välsorterade handlare.

Mvh
Dokument Förlag