Vila I Frid Gustavo ( GBG )
Jag läste i några tidningar om att någon kanske skulle göra om målningen för hon där jävla tjejen hade piecat över den, har dom gjort det? och vad finns nu på den väggen?
Den är vad jag vet inte omgjord. Det finns en del random göteborgsklotter med allt vad det innebär.
Lite offtopic Men vadå, uppskattar inte folk blues sjukt feta helt nytänkade och skittuffa stil som hon kallar grafittta? Kan aldrig tänka mig att någon skulle ha spittat henne, vem skulle komma på tanken? *med tanke på att ganska många här är lite efter så var jag ironisk nu bara så inget ljushuvud kommer och tror något annat. Är det någon som skall göra om den så är det väl hans polare? Annars skulle man väl hellre göra en åt alla andra som omkom i branden ifall man nu känner någon?
Blue? Graffitta? Vad handlar detta om vänner? Kan någon insatt berätta?
"Vila i frid Gustavo" var en piece som tidigare satt på den så kallade stüssy-väggen som ligger vid infarten med tåg till göteborg. Detta var en piece modell äldre och hade börjat vittra sönder. Senare fick graffitta tillåtelse att måla hela detta husets fasad som är riktad åt tågspåren. Då målade de även över RIP piecen och nu är graffittas grejer spittade av diverse och här står vi nu och trampar...
Shake n' Bake!
Toastare
2008-10-08 00:54
Pharell, gammal? Den var efter göteborgsbranden och det känns som att har man respekt går man inte över en RIP målning med eller utan tillåtelse ...och vem fick hon tillåtelse från? Hon gick ju över Gustavo målningen med sin "Vila i frid Mattis" .. sen måldes den över av diverse folk arga som glada målare och toys.. och sen började hon måla över igen med sitt artistiska-grejs.. och då kom den bästa målningen till. Lejonet till höger om väggen, hur coolt är inte det. Hoppas nån har foto... och graffita är inget konstnärskollektiv, det är ett projekt av och med blue.
Jag skyller allt på Emma!
nu vet jag inte hur risig rip målningen va och även om ja knappast tycker den var snygg känns det som att man under omständigheterna bör visa tillbörlig respekt.. i mina ögon var målningen något av ett minnesmärke för en av de mest tragiska händelserna som skett i sverige under min livstid såväl som en självklar del av en gbgvistelse. inte så att jag egentligen bryr mig särskilt mycket om vad som sker 150mil från min bostad, men känns ändå fel på något sätt.
cry me a river! --> thcrew
Finns en artikel om målningen i senaste numret av KING SIZE.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är där jag läste om den faktist, och i någon tidning till.
ja inte nog med att hon spittade den, nu har ju hon spittat bland annat rååtung piece av bland annat Dwane som vad jag vet suttit ett BRA jäkla tag
BountyBoo F28 Har jag påstått att det var okej att gå över gustavo piecen? Verkligen inte! Jag förklarade situationen eftersom en förklaring efterfrågades. Och förlåt för att jag inte använde rätt benämning vad det gäller graffita, men jag bryr mig över huvudtaget inte om det där.
Shake n' Bake!
Toastare
2008-10-08 21:56
Pharell, jag har inte påstått det heller och det handlar inte om att bry sig, det handlar bara om rätt fakta.. du tyckte ju det var viktigt från början att skriva ut. Jag rättade dig.
Jag fattade aldrig dom nya grejerna, såg mest ut som om någon hade påbörjat en skojig bakgrund till något. Log för mig själv när det, för några månader sedan, helt plötsligt stod DOME på ett tiotal ställen. Jag snackar om rätt vägg eller?
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Bountyboo Vad var det jag skrev som var fel då? Förutom att graffita inte är ett graffitikollektiv.
Shake n' Bake!
Toastare
2008-10-09 18:55
Pharell, släpp det..du påpekade ju vad graffita var jag rättade dig. Ingen stor grej alltså.. Dome is more blue than you.. eller om det var dome more blue than you'll ever be.. nått liknande. Fick en ju att le.. och lejonet i knallgult! Ser ut som nån släppt ut ett snorigt dagisbarn i bävernylonoverall, det är street.
Ja jag ska släppa det. Men det var inte bara angående graffita du rättade mig. Du ifrågasatte även varför jag kallade gustavo piecen gammal. Men branden var för 10 år sen, vilket jag anser vara lång tid för en piece. Speciellt på ett sådant spot. Nuff said.
Shake n' Bake!
Toastare
2008-10-09 22:38
Pharell, antar att man tycker den är gammal om man är yngre.. 10 år sen är ju inte så jättelängesen.
Haha, har jag skrivit att jag tycker att det är jätte längesen? Som sagt, 10 år är lång tid för en piece på ett såpass bra spot. Utan tvekan. Om du nu är såpass gammal som det står att du är så är jag dessutom äldre än dig, om det nu är avgörande i detta avseendet.
Shake n' Bake!
Ja, en piece som suttit i 10 år är definitivt gammal. Keroes: mmmmmm dome. :D
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Jag gillar inte det "BLUE" gjorde i Göteborg.. de är Våran stad, Vårat minne! GÖTT att hon blev överkörd!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
pesso P23 - så sant som det är sagt!
är detta "lejonet"
BountyBoo F28 menade? :)
Hon har ju jobbat för "calvin klein" o grejer nu mera, gatan e la inget för henne nu mera va, hon verkar ju ha tappat de heeelt!?
Kul att de går bra för henne.. men Som att vi bryr oss???
Jag gilla BLUEs saker förr.. men nu ser ja mest HAT!
I Göteborg GJORDE HON BORT SIG!!
Toastare
2008-10-10 18:13
JahKil, nej nej..alltså det lejonet är det nån kid som gjort.. om gustavo målningen är på väggen som "sticker ut" så va lejonet till höger om den inåt väggen, om du fattar. Skitful så den blev rolig.. var massa annat neonfärgat kladd brevid också. Tror nästan det är kvar..satt där precis innan jag flyttade och det var nån månad sen.
det är kvar ja!
Var det Blue som gick över Gustavo piecen först? Eller vart den överkörd av några andra och sen gick hon över den? Är inte från gbg så jag har ingen större koll... BountyBoo: Kan du erkänna när du gör fel? (Off topic) :)
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
Om man spottar på människors gravsten så får man ta konsekvenserna. Det är jävligt arrogant att köra över RIP målningar, spittade eller ej, och det är ett jävla hån mot gustavo, mfl, deras vänner, familj och närstående. Om en RIP målning är spittat låter man den vara till dom som gjorde den från första början gör om den.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
Vi är på helt samma spår aero!
Shake n' Bake!
Väl talat A!
Toastare
2008-10-11 17:02
OpeL, jag har ju inte haft fel?
Helt rätt aero. En R.I.P. målning körs inte över. Hade vart intressant vad Blue har i sitt försvar.
Donut shows color of contents.
När överreklamerade målare som Blue börjar hävda sig så slutar det ofta illa. Ibland undrar man inte om hennes konst borde stanna inom hennes jobb istället för att bevisa för oss att hon fortfarande är ”down with the street”. När hon får idén att hon börja måla och låta folket se hennes ”konst” från vilka rötter hon kommer ifrån. Det är då allt slutar illa, det är då hon får idén att köra över en RIP målning. Den oskrivna lagen som vilken toy som helst vet. Det är det första man får lära sig innan man tar en kanna. Så jag tycker hon borde ha haft dem kunskaperna inom sig om hon nu är avlad av gatan inte via mediaprogramet i gymnasiet. Blue, stanna hemma, taga för dina arbetskamrater och berätta om dina vilda graff historier. Kom inte ut hit och börja samla cred som du har sen länge har förlorat.
http://www.subfm.com/
hårda ord
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Jag var bekant med Gustavo, en grym snubbe, alltid lika roligt o träffa honom, grymt positiv utstrålning o rolig som fan, plus att han var en tung MC!.. Har flera vänner som fick se stora delar av sin umgängeskrets o nära vänner försvinna den natten till 30e oktober 98. Känner också dom flesta av dom som målade originalmålningen och känner även Blue. Jag blev också upprörd när jag såg övermålningen. Jag snackade med henne då och hennes utgångspunkt var att 1. Målningen var spittad med bla. ett hakkors, och den höll även på att falla sönder. 2. Det hon målade över med var också tänkt som en minnesmålning efter katastrofen. (ett bevingat hjärta). Det föll sig också så att all-time King of GBG-"Slav" avled samtidigt som hon höll på med målningen, därför målade hon en minnesbild till honom på sidan, brevid Vila I Frid-väggen. Jag tyckte det var otydligt att det var en fortsatt Hisingsbrand-minnesmålning hon gjort. Därför tyckte jag hon skulle lägga till text för att göra det tydligare. Då la hon till "In Loving Memory" ovanför hjärtat och 29/10 1998 brevid hjärtat. Och efter det började folk gå över den. Så trots att hon gick över en klassisk målning som även hade ett stort känslomässigt värde för hela Göteborg och på sätt o vis även var det enda riktiga minnesmärket efter branden, så var det ändå, oavsett vad man tycker om den, en ny minnesmålning som gicks över. En stor skillnad på målningarna är ju förstås att original-målningen gjordes på initiativ av sörjande precis efter det hände. Vet att det planeras en ny minnesmålning. Det är ju också 10 år sedan Katastrofen nästan exakt och huset ska ju även rivas, så jag hoppas det blir en fet ny minnesmålning som sitter där när huset rivs, till minne av alla som dom dog i branden på backaplan 1998. Ett par av original-målarna vet om detta, och har också berättat om detta för Gustavos närmsta vän, han tyckte det var ok om det blir en fet ny målning, även om både han och jag tyckte de va synd att den gicks över snackade vi också om att graff e graff, de gås över eller försvinner. Minnena består. G-SUS V.I.F - SLAV V.I.F - EMIL V.I.F
Dom stora problemen som jag ser är att man inte går över en minnesmålning, definitivt inte om man inte kände personen/personerna som dog. Att dessutom göra det med ett diffust bevingat hjärta och tycka att man gett den tidigare målningen tillräckligt med respekt är för mig oförståligt. Intrycket jag fick när jag såg Blues målning var att hon var intresserad av att köra upp sina egna grejer och det såg mest ut som om hjärtat var där bara för att få ett moralisk berättigande. Att hon inkluderade Slav i grejerna säger jag inget om, det var skitbra, men jag förstår fortfarande inte varför hon inte bara kunde göra sin jävla ödla på väggen brevid och låtit minnesmonumentet vara ifred. När man åkte förbi målningarna hon höll på med dagligen kändes det mest som hon ändrade på den i etapper för att folk blev sura och inte för att hon hade någon ädel plan från första början. Jag tycker inte man ska behöva berätta för en vuxen människa som har varit involverad i graff-scenen så länge som hon har att man låter bli RIP målningar. Hade det varit en nära vän till mig hade jag inte sett några förmildrande omständigheter oavsett om målningen var spittad eller ej, men så är jag väl extremt långsint och värderas hämnd högt i allmänhet.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
Toastare
2008-10-17 18:26
ord på den _theaerocrew!
(Offtopic) Missa inte att det ska hållas en minneskonsert för backabranden söndagen den 26 okt. Det kommer att vara uppträdanden av bl.a Ison & Fille, J-son och Äkta Kärlek m.m. Jag själv var 9 år och bodde inte i Gbg än när det hände, men alla känner ju nån som kände nån. Sen tycker jag att en del av Graffitas grejer är jävligt snygga, de gjorde en fasadskylt till vårat ungdomens hus, men jag håller ändå med om d _theaerocrew sa. Även om hon hade good intentions så var det fortfarande respektlöst. Och det kommer jaga henne, tyvärr.
_theaerocrew... Patologiskt långsint och hämdlysten på ett frapperande vackert sätt......
Någon som vet huruvida detta var ett projekt som hon fick betalt för av GBG's stad? Tar man betalt för att gå över en målning av den kalibern, spittad, förvittrad eller inte så bör man ju ta sig en rejäl funderare över vad man pysslar med.
För när hon satt och föreläste på Universeum så sprätte hon runt rätt bra och boastade om hur mycket cash det låg i att göra hennes grej..
Nej, det har inte betalats av någon annan.
åkte förbi igår o då var det andra snubbar som körde nytt, ingen aning vilka men det såg ut att vara flummargraff..
Såg att Kingsize hade en artikel längst bak i senaste numret om detta... Inga nyheter där iofs, men kanske kul att veta.
Shake n' Bake!
Men det verkar som att det är en ny rip målning där nu.
http://www.subfm.com/
ja, såg bra ut tror jag.. hann inte se så bra.. :)
Hade vart fett om ngn kunde lägga upp bilder ifall det är nymålat..
blir svårt från tåget med mobilkamera, jag passar nog...
Blue har förstört hela väggen. Skall aldrig förglömmas.
strength