I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fylla på MTN micro can?

Vår Hiphop - Graffiti

2008-09-27 15:44

Fylla på MTN micro can?

Jaa nu undrar jag hur och om man kan fylla på MTNs micro can

Länk

AdeOne!

2008-09-27 15:47
klart det går. du kommer ju få ha ganska många med tanke på att dom tar slut ganska så snabbt. men själv klart går det fylla med dom. det är ju som vilken montana burk som helst, bara "lite" mindre färg i..

2008-09-27 15:50
jaa men hur fyller man på dom dåh?:P vad jag vet så ska man typ ta en annan burk med "hon" cap och sätta stången som sticker ut i cannan man vill fylla på? lite svårt att förklara men har aldrig tästat detta heller så:S
AdeOne!

2008-09-27 16:24
du ska ha en nedlecap eller någon annan cap med slang och koppla ihop med en likadan cap och sen så fryser du burken du ska fylla till för att sänka trycket i den

2008-09-28 11:09
okk:P
AdeOne!

2008-09-28 11:54
så det fins verkligen folk som köper sånna micro spray burkar?

2008-09-28 12:07
jorå elr jag köpte en för skojjs skull för att ha typ på kvällarna när jag inte orkar släpa runt på en 400 ml
AdeOne!

2008-09-28 12:50
Ja, 400 ml-burkarna är ju riktigt tunga och ohanterliga att släpa runt på...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-28 13:58
nää men det är mycke mer mixer kulor i dom än vad det är i mini cansen
AdeOne!

2008-09-28 16:00
köp en magnet o sätt under burken så slipper du skramlet istället. skulle nog inte rekomendera nån att fylla på en tom burk. det är ungefär lika smart som att fylla på en tom konservburk med ravioli typ, burken kommer inte bli lika bra som en ny, och för 20kr/burk, vad gnäller du om?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-28 16:04
men hade inte så mycke pengar så beställde bara en
AdeOne!

2008-09-28 16:06
+ lite belton:P
AdeOne!

2008-09-29 16:32
Ska ge dig en jävligt sjysst guide här. Om du vill ha bilder också, PMa mig så kan jag fixa det sen.

Material som behövs: Tom burk, burk med färg i, 2 needlecaps, frys.

1. Ta bort röret på den ena needlecapen och sätt ihop capen med röret på den andra, så du har 2 caps med ett rör emellan sig. Den ena capen ska sitta upp och ner.

2. Ta den tomma burken och lägg den i frysen. Låt den ligga där i 20 minuter. (detta görs för att sänka trycket i den tomma burken)

3. Ta ut burken ur frysen. Skaka den inte. Sätt den på din "blandar-cap", upp och ner ska det tomma burken vara (även detta har att göra med trycket).

4. Sätt burken som innehåller färg i andra änden av "blandar-capen".

5. Nu är det bara att trycka ner capen på båda burkarna samtidigt, ju noggrannare du är desto mindre kommer det att kladda. Lite spill får du dock räkna med. Du skall höra ett pysande ljud, och du kommer märka att färg åker in i din tomma burk.

6. Se till att inte fylla för mycket, och när du är klar så är det bara att skaka och köra i princip. Lycka till!

2008-09-29 20:01
Det enda bra med såsmå burkar är att det är riktigt lätt att gömma dem plus att om man kör insidor med dem kan man kasta ut den genom rutan när den tar slut (villket inte en 400ml gör offtast) så slipper man ha bevismatrial om det skulle vara nått vider på stationen man kommer till .

2008-09-30 21:32
Eller så kör du insidor med en slump. Bara en tanke om du vill kasta den efteråt.
Graffare

2008-10-01 03:34
Jag är ingen kemiprofessor, men man behöver nog inte vara det för att få till en tes om att trycket kommer bli lite väl lågt med rinnig färg...
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2008-10-01 18:26
Du har lite rätt - Trycket blir lägre. Det kan man åtgärda genom att fylla i ren drivgas i burken. Färgen blir inte mer rinnig än annan färg, i alla fall inte enligt mina egna erfarenheter.
Graffare

2008-10-01 21:02
bakochfram: Jag testade precis med en Alien, och den blev iaf rinnig som vatten
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Graffare

2008-10-01 21:07
plus att den åt upp cap efter cap, varför vet jag inte