I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blanda ut färger.

Vår Hiphop - Graffiti

2008-09-26 15:44

Blanda ut färger.

Har nu köpt airbrush och oljefärger, nu vill jag ha tips på vad jag ska blanda ut dom här oljefärgerna jag köpt med.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-26 15:52
thinner, i dont know shit bout airbrush..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-27 00:05
är verkligen oljefärg det bästa att använda i en airbrush?
det finns ju speciella färger till det som nästan är som bläck

2008-09-27 00:59
oljefärgen kan du blanda ut med lite allt möjlgt prova dig fram!
det beror på vad för sorts oljefärg du har osv.
F*ck the goverments b*llsh*t and lies use your mid dont be blinded see the reality of our existense!

2008-09-27 06:33
Blanda ut färgen med förtunning, och för att du ska veta att du har blandat ut nog mkt så ska du ta en mejsel eller nått i röra om å sen ska de rinna lite från den och sen ska dra droppa max 3 ggr

2008-09-27 11:03
Nu kanske det kommer en dum fråga. Kan man blanda ut det med vatten? ellerfärgen blir väl annan då.

2008-09-27 11:10
Om det är oljefärg så ska du INTE blanda utan den med vatten utan använda någon form av lösningsmedel som lacknafta eller thinner. Det står nog på burken om den e vattenlöslig eller ej. Men för bästa resultat ska du använda airbrushfärg, den behöver inte blandas ut.

2008-09-27 11:44
gå till en färgaffär och fråga. här på whoa är folk idioter och vet inget.

2008-09-27 11:49
Köp vattenbaserad färg ist. Sjuuukt mycket smidigare, luktar inte så du kan även sitta hemma med öppet fönster bara. Du behöver inte späda ut någonting, utan bara droppa i å "köra".