Vit färg strulade sist. Tips sökes.
Hejsan. Sist jag målade så var min vita färg (Montana Black - White Matt) skitskum. Jag höllt in capen i säkert en halv sekund innan färgen kom, och när den väl kom så blev det bara ev svag dusch av droppar som for på dom mest oönskade ställen. Min vän - som jag målade med när detta inträffade - sa att det ofta händer med just Montanas vita färger. Och eftersom jag gärna vill undvika detta, men fortfarande vill kunna använda just vit färg, så undrar jag om det finns några andra tillverkare av (ungefär) samma vita färg som Montana Blacks matta vita färg (priset är ointressant). Har liksom ingen lust att det inträffar igen, eftersom det sabbade pjäsen rätt rejält. Tacksam för seriösa svar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja använder alltid Molo Beltons vita för hl's, tycker den är tjockare. Annars så har jag inte stött på något problem med black's vita..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag har vart med om samma sak med en canna som var gammal, dokk inte montana utan det var aerosol. fast jag tog det som att den hade "gått ut", finns även en chans att den hade blivit frusen vid ett tillfälle, men den var då oanvändbar typ,
((MAAD))
Just aerosol fick jag ut grön grädde, det va najs..
localareagraffw0rk Kan man köpa Belton på Highlights? Är van att alltid handla på Highlights nämligen, så det skulle underlätta, hehe (har inte kommit åt Highlights hemsida på flera veckor, därav frågan).
DoktorDöd P20 Fatcap ?
Köp golds vita? Även om dom är lite dyrare så har dom aldrig strulat för mig.
Mycket pigment i montana black kannorna därav detta återkommande problem. Ofta beror det på att man inte skakar dem tillräckligt. Så skaka skaka skaka! Eftersom jag gissar att ni e runt 15 - 16 så ska eran runkmuskel hålla ut i minst de rekommenderade 3 minutrarna. Ställ dem upp och ner ett tag innan ni drar och målar. Och täpper dem igen sätt på en goldcap och spruta lite.
localareagraffw0rk En polare tipsade mig om att prova med fatcap, men det gick åt helvete det också.Lomma-Kommun Jag skakar alltid onödigt länge, säkra sidan före den osäkra (blir väl toy-varning på det här inlägget, haha). :) Ska prova med en goldcap, får se om det löser sig!
Har också haft så, både gold och black har krånglat. Men det funkade bra med pinky på mm, köp basic vit då lr vad fan som hellst. ^^
Herr DrDöd, när jag först läste vad localareagraffw0rk skrev ,"fatcap?", antog jag att han hänvisade till fatcaps hemsida, hurvida det är en .nu eller .se adress har jag glömt. Men eftersom du ställde en förfrågan om Highlights sålde belton vill jag gärna referera dig till fatcaps internetsida då dom erbjuder just detta märke för sprej på burk. - sidnotis, jag vill gärna få en redovisning på hur ditt målande avslutades, fick du låna din väns vita? eller sket du i allt och sa god natt?
Hagmans vit är vad som gäller kära du!
Satt hemma och runkade lite igår, och helt plötsligt kom de nå vita droppar på oönskade ställen, har aldrig hänt förut. min kompis sa att det brukar hända toys i 12 års åldern ganska ofta? Men det här var första gången för mig iaf. Är det nån som har några tips?
. . . Skaka burken?
Whiskey & Cola !.
Ja sara, en fördel är ju att toys i 12 års åldern inte hunnit upp till klimakteriet som du därimot närmar dig. Du fick ingen ponny när du var liten va? Stackars.
Montana golds vita är juh riktigt go annars är hagmans vit galen, går inte att få att rinna. Den finns på mekonomen bl.a.
har ni prövat att skaka burkarna ett tag???? måste man lära er allt. ett tips är att använda en fat cap först så ni får ut klegget i början
nya BASIC vita var faktiskt över förväntan, personligen tycker jag den var bättre än både montana black o gold, även att fylla med var den bra inte som hagman som bara duger till highs, lines, tags m.m. (högt tryck)
UFFLINE, TUFFLINE UPPGIVARSAMHÄLLE
säger som vissa andra här . hagmans Vita uuuuuuuuuuuuuuuuuunderbaaart
jag har alltid rätt.
fan va sjukt att jag verkligen trodde att det var Dr Död som hade gjort den här tråden... Men de blev det ju rätt tydligt rätt snabbt att de inte va
det kostar på att ligga på topp
Graffare
2008-09-07 18:24
Äsh, problemet är väll att Tyskland inte kan tillverka burkar som fungerar? =)
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
Ja kör på belton de funkar ALLTID(i princip) . Skippa tyska montana helt då de allmänt keffar sig black,gold,basic,platinum .
R.I.P hagmans vit. R.I.P Racking. Samt, som någon nämnde jag trodde att det var Dr. Dör, Näu som skrev. bytt nick och måla mer. god kväll.
skaka fett anars tar du og cap o sprutar i luft sen pink lr va du ska ha, skaka fett
Tack för tipsen.
clash clash clash clash
diamonds are forever
sluta måla, du blir aldrig bättre iallafall
DoktorDöd säger bara 1 sak. kör belton :) belton sviker aldrig :p
Allt är sant på internet.
Tack för dom varma orden Akka. oHer, tack för tipset.
kö på montana hardcore gött flow å billigare men tror bara problemet e att du inte har skakat tillräckligt så att färgen inte e så bra blandad... men kö på hardcore eller belton eller nåt... akta dej för statoils vita billack dock sitter inte bra nånstans..
Ingen mera rosa banner
Det händer ibland att burkarna bara fuckar ur. Inte bara vit, haft röda och lila burkar som krånglat också. Inget man kan göra åt det, och att ta upp det med killarna på highlights är det inte en frågan om. Dom blir bara sura utav helvete och det har dom ju rätten till eftersom det är det enda stället i Stockholm som säljer Montana Black man jag vet.
Och sen har jag upplevt att just den vita färgen måste skakas mycket väl.
Det är ju alltid Montana Black som strular, har aldrig varit med om belton, eller andra nämda färger som strular. De vita montana burkarna (och andra ljusa toner) brukar ju ha nåt jävla raklödder som klibbar och hamnar överallt, men fortsätter man trycka ner capen brukar det släppa.
har hänt även med belton... fett tråkigt när sånt händer..
hade samma problem. alla caps fuckade och det kom ut seg gammal torkad färg, men när jag tog på pinky så löste det sig.
vit carosol är den som funkar
sluta andvända montana black.. fan skiten vill aldrig funka som den ska. när man väl öppnat ögonen och fattat att det finns andra burkar där ute så blickar man nog aldrig tillbaks på black..
diamonds are forever
de har hänt att montana black strulat en gång för mej då köpte ja ett colorpack 15st de va faktiskt flera burkar som strula därifrån.. annars har dom aldrig strulat för mej, så dom har fått en chans ja använder dem fortfarande skulle nå mer strula så byter ja märke:P
galen graffiti film: http://www.youtube.com/watch?v=O7CT7kZ8NTY
jag planerar massklotter på mälarhöjdens station idag, alla som vill klottra med mig är välkomna kl. 21.00 ta med folköl och slattar
Dubstep changed my life!
gärna cigg också
Dubstep changed my life!
seriöst är de så jävla svårt, vänd upp och ner på burken tryck till några gånger sen håller du den normalt och trycker till en gång i luften, klart...
fick samma problem idag me Belton molotow men jag skakade den lite och sen vart den som vanligt
AdeOne!
Graffare
2008-10-05 01:01
HeRRRel P13 Shhhh! Som jag sa tidigare Tyskland kan fan inte göra sprayburkar det är bara så, inge snack om saken. (:
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
molotow är nice.. basic ska tydligen va schysst.. annars är den bästa vita carosol utan tvkena.
cry me a river! --> thcrew