I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graff. hjälp...

Vår Hiphop - Graffiti

2008-06-17 21:16

Graff. hjälp...

Aloha ni Extrem-konstnärer!

Jag går direkt på sak.

Jag går runt på stan o ser all " Street art" och blir direkt fängslad av dess karaktär. Dess mystik och historia. Nu har jag bestämt att skriva ett arbete om just Graffiti. Så nu behöver jag er hjälp!
Vist finns det mycket info att hitta på nätet och i böcker, men det är inte samma sak som att få berättelsen direkt från källan.
Jag vill veta allt från hur det hela började med just dig, din utveckling, framgångar och motgångar. Inspirationskällor och graff-kulturen... ???
Det finns mycket!

Vore tacksam om någon ville hjälpa mig. Anledningen till arbetet är DYSLEXI. Har fått i uppgift att skriva om vad som hellst.

Peace Tessan

2008-06-17 22:11
Polarn visade vad det var för något. Vi började kolla graff filmer. Skissade. Jag och tre till startade ett crew.

Ena morsans polare hittade hans skisser och han la därmed av med det. Sedan gick vår andra polare över till streetart. Nu är det bara jag och en till kille kvar som målar.
Vi har egentligen inte haft några motgångar, kanske den enda motgången är att vi inte håller vårat crew och våra målarsinnen vid liv pga all säkerhet och att vi måste jobba och sån skit.

Man träffar likasinnade människor om man har ett gemensamt intresse. Både jag och polaren kommer ifrån bra familjer. Mina päron håller ihop, hans är skilda. Vi är som vilka ungdommar som helst. Som lever som om vi vore odödliga.

Det är väl vad jag har och säga. Hoppas det till för något. Vill du han bättre och mer ingående historia kan du skicka ett medelande här på whoa. Pejz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-18 03:01
låna boken " medan svensson åt plankstek" den e bra. läser den nu xD
me ni den så finns det lite ordlistor och massa fakta om just graffiti
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti.
När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?

2008-06-18 18:33
låna boken " medan svensson åt plankstek" den e bra. läser den nu xD
me ni den så finns det lite ordlistor och massa fakta om just graffiti

Du borde börja titta i ordböcker lite oftare.

2008-06-19 01:47
men ni*
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti.
När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?

2008-06-19 11:46
ska du skriva ett skolarbete bör du nog _INTE_ använda whoa som källa.

2008-06-20 23:10
Okej. Mitt arbete är inte till skolan. Det är av eget värde för en privat lärare som ska hjälpa mig.
Att man sen utnyttjar min text till att göra narr av varandra är inte riktigt vad jag hade tänkt mig.
Att kalla er Extrem-konstnärer var något jag kände passade för stunden. Jag tycker att det beskriver många av er som sysslar med just Street-art. Extremt därför att ni får kämpa er fram för att få fram just ert motiv och er stil på det ni åstakommer med ett sett canns...

Jag valde whoa oxå för att få just olika komentarer från er som jag vet är ute på gatorna och lever! Inte att ni bor på gatan utan att ni lever upp där...

Tack ni mogna som gett mig några bra tips. Kom gärna med fler tips, historier!

Peace Tessan

Graffare

2008-06-20 23:32
jag får min inspiration av allt, det vill säga min omgivning, ser jag typ en snygg dörrkarm, mönster på däck eller sönderslagen parkbänk så baitar jag in den i min målning
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"