I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Polisen vill stoppa lagligt "klotter" i Luleå

Vår Hiphop - Graffiti

2008-05-16 09:47

Polisen vill stoppa lagligt "klotter" i Luleå

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=3745987#fank3746881

Läs själva, jag själv tycker det är så jävulskt idiotiskt och helt.. GAH!

Vad tycker ni om detta?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-16 09:59
ja va ska man säga.. Är det så dom vill ha det, så är det så det ska bli - Mera på gator och torg.
Vad glor du på?

2008-05-16 11:04
Låt dom ? dissa stället och kör andra place ?
1 för alla, alla för 1 !

2008-05-16 11:23
sverige kommer ändå resultera i mera mera mera bombing och snabba throwups och streetpieces pga av kontrollbehovet, hej lule!
Andres.

FUCKKENEFÖREVIGT

2008-05-16 15:29
"Det kan finnas klotterväggar på fritidsgårdarna i stället, där kommunen kan stå för sprayburkarna så att de inte behöver ta med sina egna grejer". Hur fan har dom tänkt med det fan? det kommer ju bli megamycke regler å skit kring den väggen å typ en gräns på hur många burkar man får. Säkert en vit å en svart per person=/
You are a liar and if your answer is no, you lying now cause we live in a lie and then we die and then we lying down

2008-05-16 16:54
word joats

2008-05-16 17:06
allt handlar om starwars!
De finns lirare och de finns lirare.

2008-05-16 18:20
det verkar som att POLISEN vill att ALL färg ska hamna på GATAN och då får de ju bli så tyvärr.. Dom verkar inte fatta bättre.. de går INTE att bli av med och utrota!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-16 20:57
Kan inte lagliga väggar bara vara för att det kan vara kul att arbeta under dagsljus utan att behöva nojja och skynda sig.

2008-05-18 10:24
fuck snuten liksom...

2008-05-20 03:29
Jag bor i Eskilstuna & här hade vi ett ställe som hette CleanCity där vi fick måla lagligt. Ett hus med 2 lägenheter som komunen gav oss tillåtelse att måla i.

En dag vid 13.00 ungefär är jag & min polare påväg dit då vi blir stoppade av en polispatrull. Dem frågar vad vi har för oss & vi svarar att vi är ute & går bara..

En polisman slår på min väska 2-3 gånger utan resultat, han skakar då till den & hör sprayburkarna. Vi förklarar att vi är påväg till cleancity där vi kan måla lagligt för vi vill inte första andras egendom & bryta mot lagen..

Det dem gör då är att beslag ta sprayburkarna & skisserna & anmäla oss för förberedelse till skadegörelse. I deras rapport stod det att han skakat väskan lite lätt 1 gång & hört sprayburkarna vilket inte stämmde.

När vi sa att dem inte kan ta våra saker, så svarar dem:

Nu är det så att vi inte gillar cleancity så vi beslagtar era saker. Vi tycker inte det borde finnas sånna ställen!

Jag blir så jävla sne! Hur fan kan man göra så? Maktmissbrukeri!!!

Dem tog tillomed min polares parraply *suck*
®obie

2008-05-20 13:57
Jag har vart med i ungefär samma situation som talarn innan.

Jag hade köpt cans, vi skulle ut o måla, och då olagligt. Så satte vi oss o tog en cigg så kom polisen och börja fråga en massa shit, och sa att det va ett känt "klotter område" de va mitt på stan. Det finns en laglig vägg och vi sa att dom kunde få skjutsa oss dit om dom inte trodde oss, men tog cansen och dom fick man aldrig se igen ..
soundcloud.com/jerrones

2008-05-21 01:05
RobieBwoi P21
Varför lät du polisen känna på din väska?
Skyll dig själv.
-

2008-05-21 01:49
tur att lule är så chill att måla olagligt i... annars kanske det hade varit ett problem.
om man inte pallar måla olagligt i lule av ställen är det väl bara att stanna på sitt flick/pojkrum och måla tavlor...
fan på tiden att dom tar bort planken hursomhelst. sjukt fula.

2008-05-21 12:00
Dmrocker x1
Polisen har rätt till det, och dom har också rätt att ex färg om dom anser att man ska använda det till skadegörelse. Men anledningen dom tog färgerna av er RobieBwoi P21 var ju ganska barnsligt och typiskt nyrekryterade och eller bara maktberoende poliser.
-va tjock du har blivit!!...
-Ähh kolla frisyren kalhygge!!...
Graffare

2008-11-16 21:51