Stjäla cans..
Har själv aldrig gjort det, men vad har du för åsikt om att snatta sprayburkar? Tycker själv att det verkar onödigt om man åker fast för det och får en prick för snatteri i registret. Isåfall lägger jag hellre ner 30-40 spänn per burk. Bonusfråga: Har du snattat? Mvh Tengwall :)
Har man ingen inkomst så är det ju ganska självklart att racka burkar. Sen så är det ju inte många städer man kan köpa färg i för det priset Nä jag snattar inte.
SMÅLAND!
Herr_Berg, vad kostar sprayburkar där du bor då?
"Har man ingen inkomst så är det ju ganska självklart att racka burkar. Sen så är det ju inte många städer man kan köpa färg i för det priset" Det är ju många som rackar även om dom har råd att handa på highlights om man säger så.. Bra burkar, gratis!
"Prick i registret" Hajar inte att den myten fortfarande lever. Dom som snor spray är medvetna om konsekvenserna och anser väl att risken kontra resultatet är värt det.
Jag rackade min cans, förut. Sen torskade jag och det blev en massor av skit. Familjen fick reda på det (yes bor hemma) och så. Så racka är en jääävligt stor och riktigt dålig risk att ta för att få tag i cans. Lätt att säga såhär i efterhand.. Men visst, är man redigt desperat efter cans och inte har ett korvöre så är det bara att hitta en skön affär. Det är en jävligt skön känlsa när man kommer ut ur affären med en väska fylld med cans man just har rackat, utan att en jävel har sett någonting ;)
Så nu vet du.
Hur stor risken är beror på hur uppmärksam/ninja man är.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2008-04-21 18:42
Så du tror inte de skulle bli (mer?) skit om du torksa på graff? ba' att plocka fram grillorna och våldta i duschen stumpan.
jaaa! Straffregistret är en myt, whoa talar ut.
http://www.earforcefm.blogspot.com
kör du 5 pieces i veckan så blir 40:- burken rätt mycket. Jag vill ha massa hiphop poäng för jag har säkert rackat över 2000 burkar
40 kr = child/highlights 80/120 kr vid andra färg affärer o lite stek o racka i child ? haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tengwall P0 mekonomen tar väll 70+ för sina burkar sen så kan man ju gå till jem & fix och köpa deras superburkar för 40. Mackerna vet du nog var dom tar
Scientist. Sant, även om du har 20 000 i månaden så vill man inte betala 80kr för en carrostabil, speciellt inte när man är hyffsat aktiv
SMÅLAND!
ninjastyle is the key...
Whores from the underground
Jag rackar cans har torskat nån gång men har inte råd att köpa cans jämt så har inget val.
Vila i frid "fulfrihet" du är saknad av många
ASUL Jag syftar inte på att själva belastningregistret är ett påhitt men att "en prick i polisregistret"-myten är felaktig. Blir man dömd står det i ens belastningsregister, dom här "prickarna" det talas vilt om är inget verkligt ting i den benämningen att man skulle samla på sig dom som någon form av poäng eller dyl.
Efter en snatteri torsk kommer en bot på 800 riks. Då behöver man inte ha rackat många burkar för att gå i vinst. Pricken är skit samma om du inte ska söka till väktarutbildning eller polishögskola.
ÄBOD
va fan racking är en del av livstilen! =D
whoa är inte en community, det är en livstil.
Sant, även om du har 20 000 i månaden så vill man inte betala 80kr för en carrostabil, speciellt inte när man är hyffsat aktiv off-topic, men när ska folk lära sig att det heter corrostabil? haha sjukt många som både skriver och säger carrostabil!
Sant, även om du har 20 000 i månaden så vill man inte betala 80kr för en carrostabil, speciellt inte när man är hyffsat aktiv off-topic, men när ska folk lära sig att det heter corrostabil? haha sjukt många som både skriver och säger carrostabil! man fattar hur som helst vad dom menar, så jätte mycket betydelse har det inte i det här fallet...
Plockar med mej 5 varje dag då jag lunar hem fron skolan. Eller vad säger jag är ju aldrig i skolan 2 COOL 4 SCHOOL
har rackat cans i 5 år och aldrig fått någe större "knas" ens, så det är faan värt, racka på racka racka på..
"Real bad boys move in silence"
ingen inkomst klart man rackar dom idiot!:D varje dag så snattar jag till och med ketchup med korv! pz!
Herrberg, vem köper flaskor för 70/80 spänn på Mekonomen när man kan köpa dubbelt så bra&billigt på Highlights ? -.- (Dessutom fäster färgerna som man köper på bilaffärer osv kasst..)
Graffare
2008-04-22 10:46
Racka cans är ingen konst om man inte gör massa idiotmissions och vårdar sina rackställen.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
helt klart värt det om man har tid o skills...att låna 10 cans på en gång är ju inte särskilt svårt ska du betala är det ju 400kr ett litet snatteri dör ju ändå ingen av dessutom torskar man ju inte för att racka cans....toyigt för fan
Tengwall P0 om du inte visste det så finns HL bara i stockholm..
Jag säger inte att jag köper burkar på mekonomen, vem fan gör det? Jag säger att det är självklart att man rackar om man inte bor i sthlm, gbg eller någon annan stad som har klotteraffärer.
Acid3nts P18 word
SMÅLAND!
Kanske inte hör hit, men köper mina hardcore för 20kr! ;) Sen så tycker jag alla affärer borde sälja graffiti cannor då de oftast funkar väldigt bra till allting och de skulle vara lämpligare för oss! Men jag rackar inte, och känner inte för de heller då jag inte målar så mycket så att jag bränner för mycket pengar på det.
Tycker det är fett onödigt att lägga ut tusentals kronor på burkar när man för det första inte har pengar och för det andra om man har pengar så vill man ju hellre köpa sånt man inte KAN racka, typ spliff-fyllning.
Lyssna inte på mig. Jag är vilsen...
har man inget highlights och vill ha burkar så får man ju betala allt mellan 60 till 100 riksdaler för burkar och då är det ju nästan bätte att stjäla än att betala så mycket pengar... plus att stjäla kan ge en viss tillfredställelse...
Tengwall P0 Nä lägg av! Har HL en hemsida? Och man kan beställa! Är det sant? SHIT!
SMÅLAND!
har man inte pengar till cans tkr ja inte att d e fel å ta de man behöver
Ingen mera rosa banner
Herr_Berg Ja, det är helt sant! Och du säger att man inte kan köpa cans på Highlights om man inte bor i Sthlm? Beställ då? Eller är det för svårt? Acid3nts Är man "töjj" om man inte har snott cans? Det är väl förfan hur duktig man är inte om man stulit eller inte? Du verkar ha missuppfattat graffitin.. Barnrumpa
Tengwall P0 Medlem sedan: 2008-04-09 Senast inloggad: Idag 18:27 Inte nog med att du skapar en tråd om att racka, men du klankar även ner på folk som vet vad dom snackar om som t.ex. Herr_Berg , som faktiskt var schysst nog att ge dig ett seriöst svar istället för att slita dig i stycken på direkten. Tänk efter lite för fan.
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel
har man cash till o köpa cans så ska man göra de , har man däremot dåliga inkomster så , klart man ska racka ! peace and love ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- spraya sveriges väggar saftigt!
Tengwall P0 Det är inte riktigt lika lätt när man är tvungen att köpa minst tio st plus frakt.
SMÅLAND!
Ta allt som inte sitter fast, sitter de fast, klipp skiten!
Running free with lsd. WemVlchillers
FarbrorBerit När klankade jag ner på folk?
Jobbigt att
Tengwall P0 först skapat en tråd och sedan kritiserar dem som lägger inlägg i den!? + vart fan vill killen komma??
Tengwall P0 Känns som att hela den där graffiti grejen du håller på med en tonårs-revolt.
Kommer säkert sluta som polis och använda dina graffiti dagar med whiteboard pennor som erfarenhet.
jag racka när jag börja måla hella tiden men nu dom här 2 månaderna har jag slutat,fast jag kommer nog göra det snart 100%, man kan nt bara köpa hella tiden det kostar jävligt mycket, bara racka rostskydd och andra svarta o gråa,vita färger i mackar.
http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8 http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8 http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8
Nej jag snattar inte sprejjjjjfärg, utan bara folköl, folle, trefemmor och nödraketer på min lokala benson mack.
all 'bout the bluntrap
http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8 http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8 http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8
*bensinmack.
all 'bout the bluntrap
Graffare
2008-04-26 14:22
för min del känns det ovärt, ja på bonusfrågan
They called me Mr. Glass
dpg, Nej kan tyvärr inte göra det ;p
Burk-rackning är inte längre en del utav "livsstilen" tycker jag, men vissa rack-burkar är mycket bättre för vissa ändamål än vad samtliga köpe-burkar är. Och man vill inte gärna betala mer än 33:-/burk och då är ju alternativet rackning.
Ride 13"s y que?
Kidd-Z X2 vilka rackburkar anser du vara mycket bättre än alla "märkesburkar" och till vad i såna fall? det är en allvarlig fråga utan provocerande ton osv...
Jag tycker personligen att corrostabil är en väldigt bra svart, så den tar jag gärna hellre än vanligt svart. Samma med vit carosol, fast det är nog den bästa vita burken tycker jag. Motip och diverse lackburkar i alla himlens kulörer kan vara värt att ta om det är lätt, men inget man softar runt en hel dag för. Nej när det finns riktigt bra svart och vit så tar man det, köpes färg och diverse är väll bra om man har pengarna till det. Känns jobbigt då dom flesta rackfärgscheman man har är roströd grå svart och vit. jag är nog full
www.myspace.com/drdrogdisko
MEN GUD VAD NI ÄR TUFFA SOM SNOR BURKAR , skaffa ett jobb istället för fan Och ni som säger att man är toy för att man inte snor? ett ord : Snead