I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Recension: UP#38 - the new design edition

Vår Hiphop - Graffiti

2008-04-09 22:01

Recension: UP#38 - the new design edition

Kom över ett ex av Nya UP idag, här följer en kort resumé..

Designen:
Ny layout och nyt format. Äntligen! mycke snyggare innehåll, snyggt designat, i klass med bomber, reptoid osv. Formatet på den nya tidningen var väll inget speciell direkt, nästan samma lika som A4, aningen mindre men helt reko. Känns som denna ansiktslyftning va på tiden, men jag gillade personligen gamla loggan bättre.

Innehållet:
Text. I massvis. Tidningen har expanderat i antal sidor, men det har dom kompleterat med mer - texter. Men UP är UP, är man uten efter en tidning med bara bilder så finns det andra tidningar att välja. Kortare texter med spit och paintnut, riktigt bra bilder till dessa dessutom! Har inte läst tidningen pärm till pärm (ja, nu är den nästan som en bok i stället för gamla tidnings size'n..) me det var ungefär samma utbud av bilder. ungefär 4 sidor med tåg, och sen väggar och bombing på det. En tvärtjock intervju med HFU crew, riktigt bra text och grymt med snygga färgtåg till den. Hade dock kunnat varit mer bilder, känns lite faattigt att lägga en stor intervju och inte komplettera med mycke bilder, när dom i ege utsago hade fått en jävla massa bra och nya grejjer från HFU.

Sammanfattning:
UP är alltid UP, och kommer förhoppningsvis alltid vara. Känns mer som ett livsstilsmagazin än en ren grafftidning. artiklar om skisser med que, vad som har hänt på senaste tiden inom den rumsrena graffitin och utlandsrepotage, slåss om platsen i tidningen där det annars kunde varit smockat med bra bilder. Men det må jag säga, riktigt bra layout, helhetsintrycket är VG (väl godkänt, en bokstavskmbination ni whoakids aldrig kommer få se på era slutbetyg..)

Betyg:
3,5 som folkölen, på en 5 poängsskala.
eller..
7 poäng på en 10 poängsskala
eller..
249,2 poäng på en 356 poängsskala
eller.... osv

2008-04-09 22:47
Om till och med skaparna av Xplicit graffix magazine tycker hfu är fame kåta toys så undrade man vad UP tänkte på i huvudtaget..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-09 22:53

UP har gått ner sig så sjukt mycket, man undrar ju om de har bildtorsk

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-10 09:49
Om folk målade mer och skippade att lägga upp sina egna bilder på fotologgz så kanske UP hade fått in fler coola bilder att trycka. bara en tanke..

2008-04-10 10:40
förstår inte varför alla klagar så mycket.. Är väl bra att några är ute o kör iaf? men sen så är whoa whoa  också ....
 Random Heroe

2008-04-10 17:04
DISKOPOLO X0

Nu när du är så pigg på att vräcka ut grundlösa påståenden ang att skaparna till xp skulle anse att hfu är ett gäng famekåta toys så kan du ta och svara på varför dom publicerar panels av dem? Låter hyssat motsägelsefullt.

Och sen, vem bryr sig? Med tanke på att du har "förföljt" hfu i snart 1 år nu, kan tom vara längre under flera olika alias så kan man fråga sig ifall denna mani inte har fått dig att ta vatten över huvudet. Kör man mycket så syns man mycket, varför sitta och trycka inne på allt? Det som syns ifrån hfu killarna är inte ens hälften av vad dom producerar.

Ta och skicka in lite av dinna grejjer istället för att sitta på whoa/flogg och spela ut din trottsålder, men å andra sidan kanske du inte kommer längre än att fotta tråkiga bilder på roslagsbanan med lång slutartid.

Fridens!

2008-04-10 17:06
du brydde dig tydligen eftersom du skrev en bok till mig och om mina påståeenden

2008-04-10 17:07
Haha ja, visst är det underbart med uppmärksamget.
Nej man allvarligt, orka!

Tja!

2008-04-10 17:10
intervju med HFU låter inte så bra, dom är fett överskattade.

2008-04-10 18:14
Lycka till med nya målgruppen!

2008-04-10 22:56
bra fråga där, om du nu känner xg produktionen, varför skulle dom då ta med HFU om dom tyckte dom va toys? låter välldigt taget ur luften. iofs framstår du med ditt påstående som en målare med internationella kontakter vilket du inte är. det enda du gjort i frankrike är att fucka nåns yard för att slänga upp på din fotolog.

2008-04-10 23:32
nya designen är härlig.

2008-04-11 21:02
heh hfu toys? säger grabbarna som sitter å snackar om "toys" på whoa.

så djävla kul å sitta läsa här fy fan va kul de är. ni e så djävla patetiska men fy fan va roliga ni är

whoa är inte en community, det är en livstil.

2008-04-11 21:38
Kan inte göra annat än att hålla med myfrienddario X20, det är inte ofta man får läsa ett vettigt inlägg i graffitiforumet.
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel

2008-04-12 02:29
myfrienddario X20
Hmm, nu kunde jag inte hålla mig ifrån att skriva vad jag tycker om saken. Jag vet inget om vad Xplicit tycker om hfu, men Xplicit är en graffititidning som tjänar pengar på att sälja tidningar med graffiti i och struntar förmodligen vad det är för människor som skickar foton till dom sålänge det håller en någotsådär klass och är målat på någon form utav tåg, uppfyller det kriterierna så publiceras det med största sannolikhet. Inga konstigheter.

Ja vem bryr sig? Jag bryr mig inte mer än att jag skriver det här, men det gör jag för att jag inte tyckte om det första intrycket dom gav mig i UP-intervjun. Kalla mig ignorant eller blind, men jag hade aldrig hört talas om/sett så mycket som en tag utav hfu innan jag läste den här intervjun. Om det säger mer om mig eller om hfu låter jag vara osagt (jag bor inte i Gävle). Det här kanske kommer som en chock, men allt man ser utav dom flesta writers i tidningar och på internet är sällan mer än hälften utav vad dom producerat. Kör man mycket så syns man mycket, men det beror även på vart man kör. Varför sitta och "trycka" på allt? Alla är vi olika och jag har valt att "trycka" på det mesta jag gör eftersom det är mitt och jag gör vad jag vill med det.

Ride 13"s y que?

2008-04-12 12:57
Hfu intervjuven va så djävla klockren, rakt av. Ärlighet, nåt som många av oss sthlmare inte klarar av att höra eller att ge.

"its like alot of the younger generations of stockholm writers just want to slap something up on trains or stations and don´t care what it looks like" 

en av många vettiga meningar.

Nä jag tycker att sthlmare ska ta in sig lite bondvett!

big up hfu!
whoa är inte en community, det är en livstil.

2008-04-12 13:40
Diskopolo: Skaffa dig ett liv förfan. Orka klaga på att dom är "fame-toys", hade det inte varit för dig fotolog så hade ingen vetat vem du är.. Snacka om dubbelmoral.

2008-04-13 01:04

Stakkarsråli
Ärlighet i all ära, men jag tycker det blir ju lite tokigt när man inte riktigt vet vad man talar om och dessutom tycker att man är lite häftigare än vad man egentligen är. "Laglig graffiti är inte riktig graffiti"osv...

Att säga att det finns massa toys i stockholm som bara vill slänga upp något skit är ungefär lika vettigt som att säga att dom säljer mjölk i matvaru-butiken. Toys har alltid funnits, i stockholm finns det självklart fler än i övriga sverige eftersom det är sveriges största stad.

Det som gör det påståendet än mindre vettigt är att dom utgår ifrån att dom själva inte faller in i det facket. Visst har dom viss teknik och lite tanke bakom målningarna, men jag tycker att det är väldigt medioker och trist graffiti. Ungefär lika chockerande och intressant som att se en volvo V70 i trafiken.

Ride 13"s y que?

2008-04-13 01:40
Vilket muppigt jävla inlägg!

2008-04-13 02:59
orka skriva bok på whoa då dj.hfu för och självpoppsa?
wemcrewclickclackgang!

2008-04-13 06:38
såfort man ger cred till någon är det självpropps va... ta o kamma dig vettja!

2008-04-13 13:48
Afro_bree X41 känns som dina slutsatser efter en krogkväll inte är din starkaste sida faktiskt..

2008-04-13 20:29
Kidd-Z X2

BRA!!!! :)

2008-04-13 21:32
fins tidningen ute på pressbyrån ännu vart o kollade i dag men kunde inget finnna.
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>

2008-04-13 21:46

Varför i hellskotta göra en recension om just detta UP nummer och inte om något av de tidigare? är det för att Jordklotet på 2 ben har en interjuv i tidningen?

2008-04-13 22:17
Ny design osv kanske?

Fan vad du gnäller förövrigt. Du är värre än gammal radhuskärring. Hutlöst trött på människor som inte har ett uns positiv energi i sig är jag. Tråkmåns!

2008-04-14 22:45
Trickytrax
Jag är bra kompis.
Ride 13"s y que?