Sprayburkens design
Hur kommer det sig att sprayburken sett likadan ut sen den kom? Visst har den tillverkats i stor och liten variant, men ändå alltid med samma utformning. Varför är det ingen som tillverkar en greppvänlig burk med ett annorlunda munstycke? Istället för att trycka ner en cap så skulle man ju t ex kunna trycka in en avtryckare likt en revolver. Idag råder det ju ingen tvekan om att en stor del sprayburkar tillverkas direkt till graffitimålare, så dom kan ju inte skylla på att dom ändå bara ska användas till rostbehandling och dylikt. Vad tycker ni? Har ni förslag på hur en bra, skön "burk" skulle se ut?
typ som de nya fantaburkarna
Orale!
en burk 1000ml med 5 knappar,knapparna ska va goldfatcap,pinkfatcap,skinny,soft,nyfat.
http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8 http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8 http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8
om jag skulle designa en egen seie burkar, så skulle det vara så änkelt att om det va svart färg skulle burken vara helsvart, om det va gul färg skulle burken vara helgul. och så vidare. änkelt och stilrent :), eventuell logga eller dylikt skulle sitta under burken. =]
Vad glor du på?
Du har ju "Donuts" för färginformationsändamålet... långt eget ord ;).. Hursom tycker jag strukturen är perfekt som den är, varför ändra ett vinnande koncept?
skulle vara fräckt med genomskinliga burkar! men jag är nöjd med dom som de är !
hur kommer det sig att ölbrurkar sätt likadana ut i all evighet, billigt och bra
this is for my dawgs - Diamonds and Glue
högtrycks spruta kommer bli nya saken. ut i yarden med en stor jävla aparat som det bara skriker om.. helst skulle man vara tvungen att ha ett eluttag med så man var tvungen att gå till närmaste hus sen rulla ut en lång jävla sladd. Jobbigt om det blir knassss :D
Ergonomisk och mer hitech. Helst så man kan ställa in skissen så den målar åt en..
the_x : Äh de är ju värt de ju
Graffare
2008-03-30 03:06
Burkarna skulle bli en hel del dyrare, skulle ni betala 20 spänn mer per burk för ergonomiska burkar?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Föredrar som dom är :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ergonomisk tycker jag de är bra som de är men sen finns det väl en del tekniska finesser som skulle vara skönt o ha . till exempel det som de nya "plutonium g" som inte har kanter överst utan dem är avrundade så man kommer närmare väggen om man ska pilla.
Det finns ju en grej på Clas Ohlsson som man sätter på burken så att man får en "avtryckare" på :)
En enda lång burk, typ 1200 ml, med flera kulörer i samma burk. Tex. 400 ml silver, 400 ml svart, 300 ml färg och 100 ml vit. Eventuellt skulle man ha några hundra ml läsk eller öl också... Man skulle ändra kulör och capstorlek med två reglage på sidan. Även utrustad med ett bra handtag så att man kan dra den i huvudet på vakter och vardagshjältar...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha, jag brukar vara ganska konservativ själv, men förändring betyder inte alltid försämring. På jobbet har vi en gigantisk tryckluftskompressor, som alla andra kopplar en slags bultpistol till när det är dags att byta däck på bilen. Sen säger det "frrr-frrr-frrr-frrr" så är alla hjulbultarna loss. Själv står jag där med mitt fälgkors och säger "Det här har funkat för mig i 15 år!" Högtrycksspruta kanske inte blir nya innegrejen då det krävs både el och flera liter färg, men varför skulle man inte kunna göra gängor vid capfästet för att sedan skruva på en liknande slang som används till lågtryckssprutor?skaaningen: Där har vi ju en liten förnyelse! Visste inte om att det fanns såna burkar, men precis som han säger så kanske det kan vara användbart då man vill komma så nära som möjligt utan att rispa målningen.
krullet: Jasså? Länka gärna om du hittar den på nätet.
högtryckssputor år ju att tillverka med tryckluft också, nödvändigtvis behöver man inte ström.. dykartuber går att använda som källa. minns för många år sen en artikel i en svensk skatetidning att en svensk hittat på ngt sånt, från tuberna på ryggen gick en slang till ett handtag och ett munstycke, seen och futura2000 poserade på bild och var tämligen nöjda med manicken. nån här vet säkert mer!
Tu m'emmerdes!
kreamteam: Hehehe, okej! Känns ändå LITE överkurs att dra på sig dykarutrustningen när man ska ut och måla. Iaf om man tänkte måla olagligt. Men jag tror på dig. :)
CapKillah P30 jo jag vet, den uppfinningen är kanske inte anpassad för rullande stål, men att stå och lira lagligt är ju en annan grej. minns att seen eller futura2000 tyckte den var bra för att man kunde hålla munstycket uppochner utan att få flödesproblem med färgen, vilket enligt dem då skulle göra vissa detaljer enklare att utföra. sen har vi ju brandsläckarfenomenet, var ju poppis ett tag iom nån film där man härjade med sådana fulla med färg..
Tu m'emmerdes!
en burk lika stor som e montana micro fast med 15000ml och den ska ha squeezer på ena sidan o den andra ska det vara marker,squeezern ska ha i sig 500ml och marker 500,o som
lifeforms sa några hundra ml läsk och några hundra öl,plus olika caps och den ska ha 40 färger varje färg ska va 15000ml och den ska väga 20 gram.
http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8 http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8 http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8
Tror att det har med trycket i burken o göra... Svårt kanske o konstruera något graffvänligt när "linjerna" i burken måste hålla en viss kvalite...?
Och vart får man tag på den där plutonium G super sprayburken då? Om den sannerligen är sådär super som dem påstår skulle det inte göra något om den var lite dyrare.§
Jag skulle vilja ha en sprayburk med inbyggd värme, så slipper man att frysa fingrarna av sig.
Som någon nämde tidigare så har det ju börjat säljas nån plutonium G i usa. Den ska vara lite spetsigare mot toppen så att man ska kunna komma närmare väggen. Dom verkar dju ganska tuffa men också ganska överdrivna.. länk: http://www.youtube.com/watch?v=oD7Tq3yPO3Y&feature=related
Göteborg, heja gais.
svaret på dina frågor är att allt inte behöver vara så jävla bekvämt alltid.. det skall vara lite hantverk med graffiti, men behöver inte göra bekvämare för sig.. en kanna ser ut som den gör och det finns ju en funktion med designen.. fan idag handlar allt om att det ska bli enklare, allting.. fett trött på det..
fuckc
Har nog uteslutande med hållfasthet och så låga produktionskostnader som möjligt. Det kostar troligtvis väldig,kanske svinigt, mycket att ändra formen. Ändrad form innebär ökade kostnader i produktionen. Och det är inte billigt med nya maskiner. Vad gäller den cylindriska formen så passar den bra för att förvara vätskor eller gaser under tryck. För vidare förståelse tipsas ni studera grundläggande hållfasthetslära och ångpanneformlerna.
http://www.slagskottfilm.com/
Wall climbing graffiti robot Målar själv inte så jag vet inte vad som är bra/dåligt och vad som finns på marknaden.. men en cap som man kan justera strålen på kan inte vara omöjligt att göra iaf, finns det? Burkarna är garanterat den formen för att de blir billiga att producera, men nåt sorts ergonomiskt och funtionellt grepp borde man kunna göra.. dock tvekar jag på att nån kommer vilja byta burk i "greppet" varje gång man ska ha ny färg.
Sätta ihop 2 burkar i botten enkelt kanske? Så att man håller i 2 färger i samma hand och flippar när man vill byta.. bra/anus?
Sysslar med industridesign själv, så man kanske borde försöka sig på nåt koncept, köra researchen här :)
"People like what they know, but they don't know what they like."
bryr mig inte så mycket om formen. De e okej som dom är:D
Sirkone.
som en kuk
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
jag vill ha en smalare kanna, e det bara jag som får kramp i lillfingret efter ett tag??
att det skulle bli as smalt längst ner, så man kan spreja nån i ansiktet och stabba dom efter. om nån skulle få för sig att jiddrish!
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !
ljudlösa burkar hade vart något =)
^ X21 jag har för mig att min polare sa att det finns ljuddämpare till cans
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
jah tycker att det ska var vara samma iallafall montan´s ..
babbe: Den där väggklättrande saken var ju riktig sciene fiction, men kul idé. :) Tror dock inte på din idé om att sätta ihop två färger i en burk. Oftast behövs allt innehåll i en burk. Det skulle bara bli jobbigt att tänka "så, nu har jag med mig fyra halva blåa, en halv lila, osv.." Och större burkar än 400ml är inge spännande.GalenOne: Jag brukar få ont i pekfingret av att trycka ner capen, men det har ju såklart att göra med att jag är ute lika ofta som jultomten. Offtopic: Igår bytte jag till sommardäck och då jag använde kompressorn!!! FRRR-FRRR!! :)
ska vara som den dära lilla grejjen i ett kindet ägg sen kastar man det i backen o då kmr det fram en litten skärm med touch sen får man skissa upp sin målning o det finns 2000 kulörer att välja mellan sen klickar man på ''klar'' och då får det grodben o hoppar runt o målar upp sin lilla skiss!
Ett vinnande koncept ändrar man inte på. Sprejburkarna är redan greppvänliga, capen placering är genialisk då det är ytterst lätt att bemästra tekniken, i jämförelse med ett sk pistolgrepp.
Burkarna är ju fett sköna, lite annan design, kanske helgula burkar för en gul färg o helröada burkar för röd färg, annars e burkarna perfekta
"Polisen håller förhör med de och försöker utröna om det kan vara fler fönster som har blivit utsatta för skadegörelse." - DN
Trekantig, me extra vassa kanter så man kan rista in sitt namn på saker..
Var det bara jag som tyckte att det bästa med Plutonium G var att den inte släppte ut några miljöförstörande gaser? Iochförsig vet jag inte hur det ligger till med andra kannor eftersom jag inte kollat efter det.
visste inte, men det är ju skitbra... bigup för mindre miljöförstörande kannor!!
fuckc
Capkillah Jo det får jag med ibland när man kör länge. Men med kramp i lillfingret så menar jag att den typ låser sig att man typ inte kan röra den, skitläskigt :)
som en pistol, fyfan vad lätt det skulle vara och dra lines då.
gillar sprayburkarna som de är
bira bira bira bärs bärs bärs!!!!
Hej, det är jag som är kenny. Jag är 25 år gammal och är bosatt i en trevlig kommun i Jämtlands län. Du får gärna lämna ett spår i gästboken om det är nånting du undrar.
grafflix P21 : Det är bara en stor magnet man sätter under burken, 50kr ¨på HL
(´) <--- And thats a CP kuk! / / ( ) )