Reasonable People & Thek (DVD)?
Tjo! någon som sett någon av filmerna och kan berätta om de är något att hänga i granen eller om de bara är skit?? låter ju rätt bra iaf men man vet ju aldrig..Thek (DVD) Den välkände danske målaren Thek har nu kommit ut med en egen film. Den följer Thek i det mesta han tar sig för i graffitiväg. Från tunnelbaneactions till linjeväggar och wholecars på S-togen. Från Danmark via Schweiz till Italien. Från throwups i köpcentrum till riots på nørrebro. Förutom Thek medverkar även Sabe, Soten, Splash117 mfl. Thek filmen kommer inte att gå till historien som den bäst klippta, genomtänkta och skickligt producerade filmen. Men kommer garanterat vara en klassiker genom en punkighet och fuck-up attityd som de flesta filmer saknar idag. Dessutom innehåller den riktigt bra graffiti. Reasonable People (DVD)
Reasonable People är vårens tyngsta. Tunnelbanewritern Banos är filmens stjärna framför andra och med hjälp av crews som 7DC, AOD, SDK, RHB, FAME, GLK, CIA, TOY och Y2K krossas system efter system. Vimoa wholecars i New York. Backjumps a la España på Ängbyplan. London, Amsterdam, Paris, Bucharest, Lille, Barcelona, Moskva. You name it. They paint it.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Låter som de e ngt att köpa Jauuu
Man har ju hört talas om "Fuck You!-attityd" men "fuck-up attityd" är helt nytt... Låter hårt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lifeforms "fuck-up attityd" är det manliga svaret på "heroin chick"
Det går bra nu? - Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér
´När är ängbyplan scenen? Såg den inte alls.
!!!
Tsunami Barcelona är den i?
OOH SHIIIT.... Yeeaahhh shit talking shit! Real talking shit! You couldnt shit if you shit talking shit! The shit talking shit yeah talk to it!
Låter ju hur bra som helst båda två. Både Thek o Banos är riktigt tunga!
"Life is on the wire, the rest is just waiting"<br> Coletivo Êxito D`Rua<br> http://brasil.indymedia.org/images/2005/08/328099.jpg
gilla inte Tsunami, såå seg!! men e de ingen som sett THEKs film
Reasonable People är precis vad man ska förvänta sig, en film om banos. Förjävla mycket rull som fyller upp dig mer än en 2 negrar.
Det ända som man stör sig på är att graffiti gör sig jävligt bra på film, men graffitisnubbar kan varken filma eller redigera bra - någonsin. Ta in nån grym kamerasnubbe som inte har MS, och rök inte på o pumpa askass musik när man redigerar för då blir resultatet som första kvarten av Reasonable People... MEN banos i all ära, helt klart en 7/10
Håller med habbadabba. De borde se och lära av svenska filmer som Friendly Fire och framför allt Subway Stories. Men visst fan är Banos grym =)
"Life is on the wire, the rest is just waiting"<br> Coletivo Êxito D`Rua<br> http://brasil.indymedia.org/images/2005/08/328099.jpg
De borde se och lära av svenska filmer som Friendly Fire och framför allt Subway Stories. Tyckte introt var en bait av Subway Stories när dom filmar från förarhytten när den åker igenom stationerna så jag tror nog dom snglar en del på andra filmer, kan ju va en slump också.
!!!
Såg inte ett skit av ängbyplan kollade filmen och extra matrialet
www.klottersanering.com ______________________________________
heter han theks film thek eller har den nått annat namn elleR?
OT kan nån länka den filmen på youtube när MEL är med o bombar inside?? snälla
Inte heller helt såld på reasonable people....för mkt jävla rull, dåligt klippt....Inga av rullen körs i slow motion så var inte långt ifrån migrän....Någon ängbyplanscen såg jag inget av heller..
Drum n bass
Reasonable People är en högst medioker film. Var inte road någonting. Stockholmsdelen var skit. På många platser undrar man varför kameramannen envisades med att stå på samma plattform och filma. Han kunde backat ut på spåren eller på plattformen mittemot och få till en schysst vinkel. Samma med rullen, svårt att se och det fanns för många av dom. Och som folk sagt redan: Var var Ängbyplan-scenen? Betyg: 5/10
"Som klockrenh säger." - oneoo
jag vill se thek filmen vart man kan få tag i detta filmet ............
www.underground -productions .se
Reasonable People sågs alldeles nyss, och den var bra att fördriva tiden med, men inte särskilt mycket mer än det. Men, jag såg att 7dc presenterades i förtexterna, men jag såg inget gjort av någon svensk 7dc-are alls i filmen, dock känner jag till det spanska (or whatever) crewet med samma namn. Var det någon därifrån eller missade jag det helt enkelt?
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!
fader: Hell i amsterdam-delen..
2cool.webb.se 2cool.webb.se ------------------------------------------
ja vart är ängbyplan?????????????????
aldrig lagt..
klockrenh P1 Äh, jag tyckte stockholmsscenen var klockren. En av de bättre scenerna i filmen.. Bra målare, bra miljö, bra klippt, bra musik mm. Gällande filmen i allmänhet så måste jag säga att jag blev grymt besviken.. Hade visserligen väldigt höga förväntningar på den innan så kan ju ha mycket att göra med det. Visst, filmen har sina guldstunder och jag kan inte säga att jag tycker den är dålig egentligen, men känner att jag hade kunnat spendera de där 300 kronorna på något vettigare.. :/
2cool X3 var han med där såg fasiken inte honom...
Samma här..
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!
På många platser undrar man varför kameramannen envisades med att stå på samma plattform och filma. Jadu, det kanske inte alltid fanns en "kameraman"?
det kostar på att ligga på topp
Bornbusy Kolla igenom filmen så ser du att den tillfälliga kameramannen knatar runt på samma 1 meter breda plattform och försöker filma. Ser förjävligt ut.
"Som klockrenh säger." - oneoo
forlat, jag har inte sett filmen sa jag ska egentligen inte saga natt. Men pa din beskrivning lat det lite som om det helt enkelt handlade om att man stallt upp kameran o sen malat, for att man inte haft med nan som "bara" kommit med for att filma.
karl-AnToN & fader Då får ni se den igen grabbar :) Han gör en färgpanel i samband med att Whel, Vifl mfl. gör chrome-wholecars..
klockrenh P1 Ser du inte att Banos tar kameran när dom drar flera ggr?
När Släpps själva filmen thek? För de där var då en lång skit dålig jävla trailer. Seriöst? Kan man kalla dt action när man Själv filmar samtidgt som man målar? Suck
den här thek filmen finns det nånn trailer på den som man kan kolla på?
nope,shit is underground!
Reasonable People good stuff!!!!!!!!!
diggar reasonable people.. sitter o kollar på den nu btw :)
Jag gillar Elk, Elk gillar MIG!!!
Trailer på thek??? någon som har lr vet var det finns
drx fr brxx...
Graffare
2008-06-28 14:50
THEK-filmen är mycket bra! Bra musik, snygga grejer och givetvis ett plus att han battlar MOA!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Gillade inte thek filmen särskilt mycket. Det få som är live är nästan uteslutande filmat av han själv samtidigt som han också målar. Blir rätt skumt! En hel del lagligt också. Filmen påminner om write and unite. Betyg: 2/5
!!!
som film e ju thek-filmen rätt kass men den e ju ändå sevärd eftersom man får se sabe måla live.
ja thek filmen hade sina stunder men sen är det ju lite tråkigt med halva filmen som en slide show och att han också filmat samtidigt som han målare blir ju ganska fucked men annars var den fet...