I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fotolog-hysterin

Vår Hiphop - Graffiti

2007-10-30 09:45
Hehe det har man aldrig hört innan...

2007-10-30 11:01
MRsalesman

Den korrekta benämningen borde kanske vara "gammalt djungelordspråk enbart uttalat av folk som bombar tidningar eller internet med sina verk" .)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-30 15:27
eyyomanfett P23   sluta fundera så mycket och gör din grej istället
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-30 15:33
eyyomanfett P23   skillnaden är väl om man inte kör nåt idag kanske och bara lägger upp bilder för förvänta sig att få beröm men dom flesta som lägger upp där är jäkligt aktiva idag och kör som bara den. sen är det ju lite roligt för andra att se bilder på målningar som dom kanske inte har sett förut som leder till deras egen insperation att göra eget men jag förstår din tanke också att det ska vara lite underground vilket jag också kan tycka men jag känner väl lite 50-50 i den frågan

2007-11-03 12:31
ju fler kockar desto mera soppa!

internet har ju urvattnat graffittins exklusivitet väldigt mycket men eftersom vi alla sitter här framför datorerna så har vi ju mer eller mindre accepterat det.

whoa och floggar och sånt är ju en slags gruppbildningar.. vet inte hur jag ska förklara det riktigt.. men en slags o-organiserad organisering av graffitimålare.

jag tycker det hade vart fett om folk utnyttjade de nya teknikerna ännu mer.. typ att crews går ihop och bildar karteller... håller kontakt och målar samtidigt på olika platser mer organiserat.. mer comradios och shit hehe
rätt e rätt o fel e fel

2007-11-04 01:49
fan bra att det finns fotolog , man slipper ju åka runt i hela världen för att se hur det ser ut . nä jag uppskattar att det är folk som har fotolog, speciellt alla söta flickor som visar kissemurran, sen om vissa målare lägger upp allt dom gör skiter man väl i . Det är ju kul att se på iaf!
I got 99 problems but my kicks ain´t one!

2007-11-04 04:46
Graffiti är inget annat än skryt, histororier och prestations ångest, fylla och fame.

2007-11-04 08:25
precis! GETTING YOUR NAME UP,på tvåtusentalet. Det är krig! Vi måste ta till alla medel för att inte tappa greppet. Graffitin stöter idag på det största motståndet i Sverige, under hela historien. Men Det intressanta är att vårat gemensamma bekräftelse behov kommer se till att graffitin överlever till kommande generationer. Jag kan tycka att när jag besöker HL idag, hänger det fler toys där än någonsin under åren, detta är självklart enbart possitivt för hela rörelsen! Skryt hör till graffen, kanske en av de charmigaste delarna. Det är koolt, hur vi kan vara nöjda och stolta över någonting som en vanlig samhällsmedborgare hatar. Det ligger nog en mycket stor avundsjuka hos dem som faktiskt klagar på "fotologgarna" och det häftiga är att dem som använder sig av det medlet för att nå ut, har insett att det är just det nya sättet att nå ut, man vill, fast man ofta talar om "att jag piecar enbart för min egenskull",  jag vågar hävda att detta är graffiti målarens största lögn! När man menar att man målar "för sin egen skull", är man bara för feg för att visa upp sina pieces. Sedan kanske dom är fula, men sannolikheten är stor att alla individer som målar mycket, utvecklas. Alla större crew har en typ av "fotolog" eller blogg, det finns flera från städer till och med förorter. Graffen får inte dö, så starta en fotolog, visa oss vad ni har att komma med!

2007-11-04 08:59
det är väl bara låta bli att kolla på fottolog då,låt dom som vill kolla in varandras målningar göra de,drygt å gå runt och må dåligt av att folk laddar upp pieces.

2007-11-04 17:14
håller med dig asumetrisk till 100 procent......... keep it real!!

2007-11-05 09:52
illtip x1. Precis! Ut o måla me dig;)
Med skalpellens precision.

2007-11-05 12:07
fotolog är det bästa nånsin.. inte för att jag själv orkar ladda upp spec ofta men det är kul att se andras verk i andra städer.

2007-11-05 12:08
Fy fan för den dagen när folk på allvar tycker det är fame no matter what som gäller, skit i att måla, bara försök marknadsföra ditt namn på alla möjliga andra sätt så att folk kommer ihåg dig, skicka till olika tidningar, använd fotolog o allt annat skit som finns...fan hoppas folk inte glömmer bort vart man ska se namnet på riktigt!!!
Graffiti is so last year dude!

2007-11-05 14:21
ABRIIII
 Imse Wimse Spindel

2007-11-05 17:10
Yes precis, fotolog är min enda chans o synas så jag tar den.
Graffiti is so last year dude!

2007-11-05 19:16
Men det är fel att hänga ut just fotolog. Om man ska vara emot något av de "nackdelar" som kommer med fotolog så ska man vara emot all internetgraffiti. Det vill säga den här sidan till exempel. Och kanske har det blivit en bisats, så att säga, med folk som bara vill bli kända genom just fotolog, men den bisatsen hittar man överallt inom graffitin (toys) så att irritera sig på just fotolog, som man enligt mina och många av sveriges bästa writers mått iallafall kan få ut något av att när det gäller att bara dela med sig av graffitin, precis som det här forumet går ut på. Om det ska talas om rövslickeri så har inte många på whoaforumen att säga till om. Om det finns en hysteri kring fotolog så är det väl knappast för att det bara är skit? Av vilket syfte, om inte samma som varför jag lägger upp en bild på fotolog startade du den här tråden?
fuck all you haters!

2007-11-06 00:34
Det är bara att tänka efter två gånger så börjar man som målare hajja att fotolog inte är nån hemvist för sina verk. I små doser fine - bilderna hamnar ändå lite här o var. Men i dagliga updates - vad pysslar man med? Dags att bli frimärksamlare enligt mig.

2007-11-07 09:36
Illtip x1! Hoppades du grejjade ironin! csg tydligen.;)
Med skalpellens precision.

2007-11-07 11:17
fotolog är jävulens påfund.

graffiti hör inte hemma där
www.enigmatic.se

2007-11-07 11:49
lika bra att sluta måla tåg och ofentliga platser för alla hänger ju ändå på fotolog och ser vad man gör...resultatet med fotolog är att man blir lättare känd...och det är negativt!

2007-11-07 16:07
resultatet med whoa är att svenska graffen suger

2007-11-07 16:09
fotolog är över allt! det är inte ni!
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !