I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Project arbete!!

Vår Hiphop - Graffiti

2007-10-11 14:23

Project arbete!!

Jag har ett project arbete som handlar om graffiti och jag ska göra målningar på olika underlag, men innan jag börjar med skälva målandet så är jag tvungen att forska lite om ämnet. Så jag är tacksamm om folk delar med sig av erfarenheter kring olika underlag, som om ni tillexempel har målat på en keps, ett par skor, glas (typ en busskur) m.m

Gjorde själv en måling på en vägg med tapet på och det känndes som att det var första gången jag målade (rann som fan!).

2007-10-11 16:02
En sak som kanske säger sig självt är att "glatta" ytor, de som inte suger åt sig någon färg, kommer att rinna. Ytor som suger åt sig mycket, tyg t.ex., kommer inte rinna så mycket. Sen kan du räkna ut resten själv. För övrigt stavas det projektarbete (inte särskrivet), tacksam, kändes, till exempel alt. t.ex.

Lycka till!
"Life is on the wire, the rest is just waiting"<br> Coletivo Êxito D`Rua<br> http://brasil.indymedia.org/images/2005/08/328099.jpg

2007-10-11 16:09
Du hade ingen egen erfarenhet av att ha målat på något annat än en betongvägg?

2007-10-12 02:39
Frell P18

trög?

2007-10-12 07:40
frell va inte så jävla dryg, han gav ju en skitbra förklaring där så nöj dig med den istället för att få mens över att han sa att du stavat fel..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-12 08:28

vad vill du veta om de olika underlagen?

Det e lite pilligare att måla på en keps än ett tåg.. Bara jag som inte riktigt fattar vad du vill veta?

Målar du på obehandlad betong sugs ljusare färger in i väggen och syns sämre.

Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2007-10-15 15:31
okej... Jag bryr mig inte för att graifer P61 rättade min text eftersom att jag vet att jag är kass på att stava.

Toyboy P21

När jag ska skriva mitt projektarbete så ska jag jämföra hur andra   har gått till väga och olika problem som de har stött på, med mina egna uppfattningar om hur det var att t.ex. måla på glas.

2007-10-15 17:01
måla på glas så kallade busskurer går bra, får va lite snabb så det inte rinner,,
saaaru..

2007-10-15 18:37

Hur fan kan du måla på en tapet....hahaha !!

Köp dukar på kreatima och måla med
posca pennor..

2007-10-15 18:46
Om du målar på glas se till att hålla glaset varmt (måla inomhus) annars rinner det sönder