I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

varför håller folk på att spitta?

Vår Hiphop - Graffiti

2007-10-04 00:23

varför håller folk på att spitta?

hallå.. varför håller folk på att spitta, hur fan orkar man förstöra för andra, kan nån svara på det?

ha det najs

Chilla på det!!

2007-10-04 06:59
Hur man orkar förstöra för andra är en fundamental fråga när det gäller skadegörelse.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-04 07:32
word på den amfetamin.

Förstöra för andra gör vi väl alla i en form eller annan!?
Bara för att d..d..d..dduuuu är rädd ff.f...förrr miiiig!

2007-10-04 07:33
Finns ju många som spittar som har en ORSAK.. 

"ingen rök utan eld"   ;)
yo hiphop r'n'b

2007-10-04 09:03
Det finns olika sorters fame inomgraffen. En av dom är väl om man spittar så mycket man ser. Cap var hur stor som helst för att han spittade alla och ingen visste vem han var. Så folk pratade om honom.

2007-10-04 10:17
eller så tycker man att nån klottratr fult och vill ha nåt finare där?
 Eller så tycker man inte att personen i fråga förtjänar en speciell spot med sin fula piece och drar då över med en finare

2007-10-04 15:02
1. Tagen man spittar har spittat en själv tidgare.
2. Det är kul att spitta/beefa (tycker vissa)
3. Man ser en plats och tänker där vill jag ha något men nån annan har redan varit där. Men man skiter i och kör över.

Dom anledningarna jag kan komma på.

2007-10-04 16:12
att lägga över och att spitta är iofs 2 väldigt skilda saker
this is for my dawgs - Diamonds and Glue

2007-10-04 19:16
okejj.. men jag har ju inte spittat han. men ska fan ut å spitta allt han har gjort!!!
 ha det
Chilla på det!!

2007-10-04 19:29
jaha där ser man. Sen så är det ju väldigt vanligt att folk spittar dem som dem anser underlägsna dem själva (en sämre eller midra känd målare) "Störst går först".

2007-10-04 20:12
själv så har jag alldrig spittat någon tag eller liknande förutom på fames och lagliga väggar. tycker det är onödigt, om man blir överkörd så är det inte så mycket att bry sig om. själv så blir jag bara mer peppad att dra ut i ''hans'' hodd och langa t-ups överallt..... men vissa gillar jue beff liksom...kolla bara på skuf:P
i like to smoke da ducsh stuff.

2007-10-04 21:49
Word härejag1 !

Mycket mer förnedrande att bomba sönder hela spittarens kvarter..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-04 22:07
Kolla bara på YKK, Smart, KOS, Irak och dom i NYC. DAT'Z DA REAL DEAL.

2007-10-04 22:11
Jag älskar att klottra på stan men jag hatar flk som förstör.
Whores from the underground

2007-10-06 23:36
De diskuterar varför man spitar folk i dokumentär "every revolution starts with a message".. dokumentären som kom ut i samband med "Getting up" datorspelet.
Kommer inte riktigt ihåg vad de sa där, men ifall jag kollar på den de närmsta dagarna lägger jag ut ett referat.

Jag håller till viss del med unungunu om att man skall köra större och bättre när man har beef. Men ibland tycker jag det kan vara kul att se att graffitin inte är evig genom att målningar spitas. Men det beror också helt på vilken sorts målningar som spitas.

När en målning blir spitat så måste ju den som har gjort målning ut på banan igen. Bevisa att han fortfarande är med i gemet. Måla bättre, mera, större, snyggare för att kanske inte få sin målning spitat nästa gång.

Rätt så kluven är jag. Men sålänge graffitin utvecklas och förgyller min vardag är jag nöjd.

2007-10-07 14:00
men han drar ju bra kryss över allt! sjukt onödigt
Chilla på det!!

2007-10-07 14:03
över tagsen på stan. men du har rätt i vad du säger fluger P20 !
Chilla på det!!

2007-10-07 15:00
men för helvete kan ni fatta att det är en jävla skillnad på att spitta och att måla över nåns målning.. kryss eller tags över en målning är att spitta
Söker du beef?

2007-10-07 18:33

finns för många anledningar!!

2007-10-08 08:43
"hallå.. varför håller folk på att spitta, hur fan orkar man förstöra för andra, kan nån svara på det?"

fråga dig själv, du förstör lika mycket för annat folk genom att klottra, så det är lite dåligt ut förd fråga, men kan hålla med om att det är helt onödigt att "spitta" folk... kanske kan bero på avundsjuka gentemot den som har målat? Den som spittar kanske är så dålig att han MÅSTE förstöra för andra?
Håll dig till det du har en aning om och håll sedan käften.

2007-10-09 08:04
jag själv har bara kört tags över gamla tags som suttit några veckor eller så.. kanske nån halvful piece också

men då har ju majoriteten redan sett prylen och man ska ju faktiskt göra nytt.

som en vis man sa till mig en gång när jag kom upp med frågan "varför använder du aldrig bättre ink?"

"skiten ska ändå bort, när den är borta har jag redan lagt 3 nya tags och min tag på det specifika ställe har redan blivit sedd"

samma gäller med målningar. målningar alt. tags ska inte sitta i 15 år.
Dubstep changed my life!

2007-10-09 12:02
ingen rör mina tags så rör inte jag hans, sen om det finns ont om plats to bad, hittat ett bättre och smartare sätt att synas eller va snabbare när buffarna har varit ut.

Sen den enda gångerna man får köra över en målning är om den står ensam och om du kan göra bättre!

2007-10-09 13:52
Haha jag minns när jag var 14 och skulle åka på spö för att jag påstods ha spittat massa målningar.
Jag som typ hade hållit i en kanna typ tre gånger.

2007-10-10 01:24
hade tänkt o göra en tråd, "Varför tar de bort min målning?! jag som betalat för mina burkar och så kommer snubben och tvättar bort min målning!" :(

2007-10-10 16:44
men varför ska graffare ta bort andra graffares grejer?
Chilla på det!!

2007-10-11 09:16
individens piece i fråga är helt enkelt ful som stryk.
most wanted