Blackbook Västmanland - evenemang.
Vem målar graffiti? Vilka konstnärliga utryck finns? Samhällets reaktion? En unik inblick i graffitimålarnas tankesätt och värld! Blackbook Västmanland berättar om graffitin som konstform och kulturhistoria sedan mitten av 1980-talet. En utställning om graffitimålarnas drivkrafter och inspirationskällor, om stil, motiv och teknik. Om attityder och reaktioner från samhälle, målarna och deras omgivning. utställningen är är resultatet av ett dokumentationsprojek vid Västmanlands läns Museum.15/9 - 13/1 2008 Utställning öppnar12.00 - 19.00 Live raffiti med inbjudna målare utanför slottet under hela dagen. Plats: Västerås slott
*Wohoo raffiti 4 life*
jadu!
big up!
Haven't found a way to say Fuck You politely!
vilka är utställningen om? vilka målare är det som ska måla "live"? och vilken dag är live målandet?
"Real bad boys move in silence"
15 September öppnar utställnigen och under dagen målas det15/9 - 13/1 2008 Utställning öppnar12.00 - 19.00 Live graffiti med inbjudna målare utanför slottet under hela dagen. Plats: Västerås slott
jasså om typ ett halvår?
diska hårdare, kvinna
finns väl inge graff i västmanland :P
Graffare
2007-09-04 17:17
ddan hoppas att du skämtar.
Dunderblunder X0 Läs igen! Utställningen
börjar 15 spetember och
slutar den 13 januari.
all 'bout the bluntrap
Graffare
2007-09-04 18:38
ddan du är rätt färsk va?
låter riktigt fresh. bigups!
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
gratis?
checkcheck: T-ink.se & art4food.org
du är bonde och bor säkert där poser
Graffare
2007-09-07 11:42
Jag ska dit, vilka målar?
till alla som har frågat Nej det kostar inget. Kom hit ta med mamma, pappa, mormor,farmor och ha en trevlig dag.
200m från Central stationenn och 100m från Polishusett. Ser du standhusett så ligger slotett där bredvid.
Det kommer bli ganska häftig utställning. Västerås Graffiti historia... Från Starten av Västerås graffiti fram tills nu. med mängder av skisser o målningar som aldrig visats förr. Så man får dra med lillbror o visa lite Västerås graffiti där sen =)
schysst är det en helgdag eller? Lär ju dra dit med ett par polare, schyssta brudar i västerås eller? ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jo jusdet, när målar folk liveeee då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2007-09-12 11:41
Jag vill veta vilka som målar live?
Dom som målar live är tydligen lite hemligt. Men han som håller i det är lite Spindeln i nätett när det gäller graffiti i västerås. Så man kommer nog inte bli besviken. =) Tror det är Lördag som det är LIVE va??
dAwgy P19 > Graffiti. om du nu ska va så cool och märka ord.
flashkick P0 > Han menar nog 2008. om du kollar igen.
15/9 (alltså nu 2007) - den 13 i första 2008 betyder --> 13/1 2008
alltså, vart fasiken ligger slotet?
Graffare
2007-09-15 10:05
ska ju ändå åka med dig VeCn ;)
hörde om någon bok elr tidning med samma namn som utställningen, någon som vet vart den kommer att säljas?
Whiskey & Cola !.
Boken kommer tydligen vara klar i oktober. Vet inte vart den kommer säljas, men bokade själv en kopia.
jag va där idag och fan va grymma pasha, puppet och jeks va:P
Graffiti Can't Be Stopped
nån som har koll på vilka dagar utställningen är öppen i veckan?
E.T : vart kan man göra det ?
Whiskey & Cola !.
fett skönt det var =) tyvär lite kallt;) men vad gör man inte för graffitin? =)
EVDB-LiGht : man kunde göra det på plats.
ok. synd att man hade lite bråttom o bara han gå förbi å kolla lite på livemålningen då. :(
Whiskey & Cola !.
Borde kanske gå att knata upp vilken dag som helst för att boka en... om lapparna ligger kvar dvs. Klart ett stycke kulturhistoria värt att ha i bokhyllan och visa barnen barnen sen när de är äldre. Kolla dessa snubbar hängde pappa med när han var liten..
frågan är juh om den är vinklad eller vems "kort" de använt i utstälningen coolt att jeks målade skulle varit kul att se om det är jeks från wiseguyz dvs
Grunden till utställningen är ca 1000 bilder som en pensionerad lärare skänkt till museet, sen har dom väl samlat in lite matrial från målare också antar jag, tänkte jag ska gå ner och kika på torsdag så kan jag säga om den är vinklad eller ej ;-)
Till alla som är intreserade boken kommer att säljas på Västman läns museums butik när den kommer. Mer info om datum kommer...
ebola kicka där ;D feting soft !
80% aggression
Vinklad , det vill jag inte påstå. Den visar ju Västerås graffiti där den startade dvs med Puppet , Meanie , DD22 osv.
Jon2 P34 > Tror nästan alla västerås graffitimålare har vart där och ställt upp med sina blackbooks. Så hanns 1000bilder är nog någon procent bara =).
Oki. ska bli spännande att se..
Nån som minns ett crew som hette classic paint eller nått sånt 84-86 nångång eller har jag bara drömt?
Vinklad , det vill jag inte påstå. Den visar ju Västerås graffiti där den startade dvs med Puppet , Meanie , DD22 osv. Du missförstog nog hans fråga, med vinklad i detta samanhang menar han nog om man bara får se just det.. det bästa av dom bästa.. man vill ju även se målningar av dom lite mer bortglömda och okända.. tex Ghost vid e18, vem gjorde den? eller Bus målningen på norra gryta.. 3 målningar jag hoppas få se är Puppets silver sak på bäckbyskolans gympasal, sofresh i gångtunneln på gryta och en tunnelsida på petersberg, tror det stog artcriminals ca 87.. sen vill jag se bilder från alla fames 85, 86, 87, 88, 89, 90 tex så man kan följa stilutvecklingen, cementringen, hamnen, gulahuset på gryta, welcome bron, king beat, vallby bron med mera så man får en helhetsbild.. och en redig nostalgitripp.. jaja jag tror det blir bra oavsett vad dom har fått med..
Jon2-kommer ihåg Classic Paint! Aktiva mellan 87-90 ungefär, Way One och Cash till bestod de av i varje fall...Bus målningen var gjord av DJ Action i varje fall, en schysst målning kommer jag ihåg! Art Criminals var gjord av Dippy & Mei runt 87´, silver med rosa detaljer o svarta outlines om jag inte minns helt åt helskotta....bra som fan var den då i varje fall...
www.fatcap.se
syftade mest på att det skulel vara kul att se pieces av dem som kört mycket ute den senaste åren istället för att visa upp kanske 5 olagliga målningar av en person när det finns andra som kört på så mycket mer. Skulle vilja se tiden då raw var aktiv tilsammans med lite gammla iak grejjer vilket jag förmodligen kommer att få se men nu på senare åren har jag sett mest Pyropack, Ask crew och 138 när jag vandrat omkring jag tvivlar på att det är med å andra sidan har jag ännu inte sett utställningen eller korten som skall vara med i boken
kostar det nått att gå in på utstälningen lr?!